Toon posts:

Router dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ok, situatie:
had gisteren een kort UTPkabeltje nodig dus heb voor een paar uur dat kabeltje gebruikt tussen mijn modem en router. Thuisgekomen, kabeltje ingeplugt. Geen signaal. Het public IP van mijn router(internet IP) blijft op 0.0.0.0 staan. Ook geeft het "online"-ledje geen signaal.

Wat heb ik intussen gedaan:
- kabeltje getest tussen laptop en router: detectie.
- kabeltje even verbonden tussen laptop en internetpoort van router: LED gaf signaal
- modem opnieuw opgestart
- router opgestart met alles zoals de situatie is qua netwerkverbindingen
- router en modem nachtje zonder elektriciteit
- router een uur of 4 aan de modem gehangen zonder er iets aan te doen

niets baatte. mijn pc krijgt wél een public IP toegewezen van telenet, maar gezien mijn router hetzelfde mac-adres heeft zou dit toch geen probleem mogen zijn :?
Even wat extra informatie: het betreft een linksys WRT160N. De netwerk setup ziet er als volgt uit:

code:
1
2
-telenet---KVD---modem---router----pc
                          )))) laptop (wireless)

(voor de duidelijkheid: nu hangt mijn pc dus rechtstreeks aan het net ;) )
En heb reeds verschillende keren langs de kant van de modem de kabel gedisconnected toen het onweerde. Na het inpluggen werkte alles gewoon :/

Ook niets bijzonder veranderd aan de instellingen; maar heb toch al eens geprobeerd met de fabrieksinstellingen.

Iemand een idee? :) Router is 5 maanden oud dus zou rot zijn als die nu al dood is :/

*edit
IP releasen/refreshen werkt trouwens niet. En telenet werkt voor de duidelijkheid met dynamische IP's, maar dat wisten jullie vast al.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 15:43 ]

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Welke modem heb je van Telenet en welk abonnement?

Als je PC wel een IP-adres krijgt kan je het volgende proberen:

modem => PC en op PC ipconfig /release
kabel uit
modem => router en in router een renew proberen van IP-adres.
ALs dat niet lukt: stroom uit modem en uit router; stroom modem terug in, wachten tot deze opgestart is en dan pas stroom terug op router...

Ik ga er van uit dat in de modem de instellingen zo staan dat hij een IP-adres automatisch moet krijgen.

Anders kan je ook nog proberen met niets meer te doen tot morgen en kijken of het dan wel werkt (tot telenet automatisch het IP-adres vernieuwt...)

Anders nieuwe router kopen

Simke

Verwijderd

Topicstarter
Die opstartsequentie heb ik al geprobeerd. Het releasen ook, gisteren. Renew haalt niets uit...

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ander kabeltje proberen?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
Mijn eerste gedachte was onmiddelijk dat er een kabelbreuk in die kabel modem -> router zit. Maar je hebt de kabel al meermaals getest door hem te gebruiken tussen je router en laptop / computer.

Tevens heb je het modem uitgesloten door met je pc direct wel op het internet te komen.
Dan borrelt een tweede gedachte bij mij op. Kun je eens kijken of de wan poort van de router vuil is? Dat zou het niet contact maken kunnen verklaren.

Verder heb je modem en router met elkaar verbonden en daarna de router een herstart gegeven? Kon het niet helemaal uit je verhaal halen.

Mocht dat niet helpen, kun je nog een keer je router volledig resetten en opnieuw configureren maar dat zou niet nodig moeten zijn. Dus ben bang dat je dan richting einde router moet gaan denken. (vermoedelijk de wan poort die niet meer in orde is)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:34:
mijn pc krijgt wél een public IP toegewezen van telenet, maar gezien mijn router hetzelfde mac-adres heeft zou dit toch geen probleem mogen zijn :?
Macadressen horen uniek te zijn.
_Ik_ zou niet aan clonen beginnen.

Modem al een kwartiertje uit laten staan, en daarna nog eens proberen ?
Dat wil bij Athome/Ziggo ook wel eens helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door aZuL2001 op 03-10-2008 16:30 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
aZuL2001 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:29:
[...]

Macadressen horen uniek te zijn.
_Ik_ zou niet aan clonen beginnen.
Clonen is inderdaad niet de meest charmante oplossing, maar er zijn/waren aanbieders waarbij je slechts 1 mac adres actief mag gebruiken om te voorkomen dat jij 1 aansluiting betaalde en dan de internet verbinding deelt met de buren.

Verder zijn dubbele mac adressen allen in een en hetzelfde netwerk segment lastig, eenmaal door een router is er geen probleem meer.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
De router is al gereset toen hij aan de modem hing. Wat betreft de WAN poort: denk niet dat deze vuil zit gezien de LED wel een indicatie gaf toen ik de kabel aansloot tussen de WAN en laptop... Mét die kabel. Ook heb ik net getest wat er gebeurd als ik de modem aansluit op een andere poort: helemaal niets qua led indicatie.

Nog iets interessant: mijn lease moest verlopen om 16.45.30. De router was aangesloten tot 16.49. Om 16.49.50 heb ik een nieuwe lease gekregen... Net toen ik mijn router geswitched had met pc (qua kabel op de modem).

Router resetten: heb al geprobeerd dmv factory settings
Zowel modem als router hebben al afgelopen nacht van het net geen elektriciteit gekregen...

edit blijkbaar was het toch een kabel met rare kuren :X gaf soms nog contact, soms niet. Iedereen bedankt voor de antwoorden bij deze!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 20:20 ]

Pagina: 1