Hi
Ok, situatie:
had gisteren een kort UTPkabeltje nodig dus heb voor een paar uur dat kabeltje gebruikt tussen mijn modem en router. Thuisgekomen, kabeltje ingeplugt. Geen signaal. Het public IP van mijn router(internet IP) blijft op 0.0.0.0 staan. Ook geeft het "online"-ledje geen signaal.
Wat heb ik intussen gedaan:
- kabeltje getest tussen laptop en router: detectie.
- kabeltje even verbonden tussen laptop en internetpoort van router: LED gaf signaal
- modem opnieuw opgestart
- router opgestart met alles zoals de situatie is qua netwerkverbindingen
- router en modem nachtje zonder elektriciteit
- router een uur of 4 aan de modem gehangen zonder er iets aan te doen
niets baatte. mijn pc krijgt wél een public IP toegewezen van telenet, maar gezien mijn router hetzelfde mac-adres heeft zou dit toch geen probleem mogen zijn
Even wat extra informatie: het betreft een linksys WRT160N. De netwerk setup ziet er als volgt uit:
(voor de duidelijkheid: nu hangt mijn pc dus rechtstreeks aan het net
)
En heb reeds verschillende keren langs de kant van de modem de kabel gedisconnected toen het onweerde. Na het inpluggen werkte alles gewoon
Ook niets bijzonder veranderd aan de instellingen; maar heb toch al eens geprobeerd met de fabrieksinstellingen.
Iemand een idee?
Router is 5 maanden oud dus zou rot zijn als die nu al dood is 
*edit
IP releasen/refreshen werkt trouwens niet. En telenet werkt voor de duidelijkheid met dynamische IP's, maar dat wisten jullie vast al.
Ok, situatie:
had gisteren een kort UTPkabeltje nodig dus heb voor een paar uur dat kabeltje gebruikt tussen mijn modem en router. Thuisgekomen, kabeltje ingeplugt. Geen signaal. Het public IP van mijn router(internet IP) blijft op 0.0.0.0 staan. Ook geeft het "online"-ledje geen signaal.
Wat heb ik intussen gedaan:
- kabeltje getest tussen laptop en router: detectie.
- kabeltje even verbonden tussen laptop en internetpoort van router: LED gaf signaal
- modem opnieuw opgestart
- router opgestart met alles zoals de situatie is qua netwerkverbindingen
- router en modem nachtje zonder elektriciteit
- router een uur of 4 aan de modem gehangen zonder er iets aan te doen
niets baatte. mijn pc krijgt wél een public IP toegewezen van telenet, maar gezien mijn router hetzelfde mac-adres heeft zou dit toch geen probleem mogen zijn
Even wat extra informatie: het betreft een linksys WRT160N. De netwerk setup ziet er als volgt uit:
code:
1
2
| -telenet---KVD---modem---router----pc
)))) laptop (wireless) |
(voor de duidelijkheid: nu hangt mijn pc dus rechtstreeks aan het net
En heb reeds verschillende keren langs de kant van de modem de kabel gedisconnected toen het onweerde. Na het inpluggen werkte alles gewoon
Ook niets bijzonder veranderd aan de instellingen; maar heb toch al eens geprobeerd met de fabrieksinstellingen.
Iemand een idee?
*edit
IP releasen/refreshen werkt trouwens niet. En telenet werkt voor de duidelijkheid met dynamische IP's, maar dat wisten jullie vast al.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 15:43 ]