Ben op dit moment werkzaam op een basisschool en we zijn een beetje aan het kijken naar het bellen via Skype.
Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen op een gewone thuissituatie.
Hier even puntsgewijs een schets van de huidige situatie en hoe we het graag zouden zien.
- Klopt mijn bovenstaande situatieschets van de 'toekomstige situatie'? Of zitten hier kronkels in?
- Als school zijnde willen we het huidige telefoonnummer blijven gebruiken, dit kan sowieso met de analoge lijn natuurlijk.
Maar inkomende gesprekken willen we ook wel ontvangen op de VOIP-telefoons. Op welke manier is dit te regelen?
- Als het internet (dus ook VOIP) niet werkt moeten de inkomende gesprekken dus naar het ene analoge toestel in de school, hoe is dit in te stellen?
- Omdat we nu op ISDN zitten kunnen we meerdere telefoongesprekken tegelijk voeren, blijft dit behouden met VOIP?
- Welke telefoontypes zijn geschikt voor de beschreven situatie?
- Is abonnement van Skype goed, of zijn er betere aanbieders?
Al met al hoop ik dat de boel een beetje duidelijk beschreven heb en hoor graag hoe jullie er over denken.
Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen op een gewone thuissituatie.
Hier even puntsgewijs een schets van de huidige situatie en hoe we het graag zouden zien.
- [b]Huidige situatie[/b]
- KPN ISDN-lijn met vaste kosten
- Tele2 voor de telefoonkosten
- ADSL van XS4All voor het internet in de verschillende klaslokalen/teamkamer.
- Alarmsysteem (aan/afmelden van beveiliging) gaat via ISDN
- 2 draadloze telefoons (via ISDN)
- [b]Toekomstige situatie?[/b]
- ISDN-abonnement afsluiten en overstappen op analoge lijn (als backup voor het geval internet niet werkt, school moet gewoon bereikbaar zijn)
- Analoge lijn voor alarmsysteem
- ADSL voor het internet via analoog (laten we dan omzetten van ISDN naar analoog, kosten € 75,-)
- Bellen via VOIP (alleen binnen NL, wordt nooit naar buitenland gebeld, zo wel, dan maar even via analoog)
- 2 VOIP-telefoons, (moet draadloos zijn en werken zonder dat de PC aan staat)
- Klopt mijn bovenstaande situatieschets van de 'toekomstige situatie'? Of zitten hier kronkels in?
- Als school zijnde willen we het huidige telefoonnummer blijven gebruiken, dit kan sowieso met de analoge lijn natuurlijk.
Maar inkomende gesprekken willen we ook wel ontvangen op de VOIP-telefoons. Op welke manier is dit te regelen?
- Als het internet (dus ook VOIP) niet werkt moeten de inkomende gesprekken dus naar het ene analoge toestel in de school, hoe is dit in te stellen?
- Omdat we nu op ISDN zitten kunnen we meerdere telefoongesprekken tegelijk voeren, blijft dit behouden met VOIP?
- Welke telefoontypes zijn geschikt voor de beschreven situatie?
- Is abonnement van Skype goed, of zijn er betere aanbieders?
Al met al hoop ik dat de boel een beetje duidelijk beschreven heb en hoor graag hoe jullie er over denken.