Toon posts:

[Win2003] Kopieren backup bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik zit met een heel vaag probleem.

Als ik een groot (26 Gig) bestand via een netwerk share wil kopieren krijg ik na een half uur de volgende melding.
The process cannot access the file because another process has locked a portion of the file.

Hier zijn de feiten:
Ik heb een share gemaakt via een intern IP adres.
Een kleiner bestand (15 Gig) gaat prima.
Hetzelfde bestand naar een andere server (ook via een netwerk share met intern IP) gaat prima (en veel sneller ???)
Ik krijg de melding als ik kopieer via een script, en als ik kopieer via windows explorer.

Weet 1 van jullie misschien wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt.

Groet
Sander

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat gaat wel eens vaker fout, omdat je normale copy acties van de API gebruik maken inclusief buffering en geheugengebruik.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is met ESEUTIL en de bijbehorende dll uit Exchange te kopieren.
Die doet namelijk een raw filecopy buiten de API om.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...dat zou kunnen, als we exchange hadden :D
Helaas hebben wij die niet :(

Het stomme is dat het 2 jaar lang prima heeft gewerkt, ook met zulke grote bestanden, maar 'opeens' gaat het fout.
We hebben nu wel iets gevonden waar het misschien aan zou kunnen liggen..1 of andere server monitor die misschien het bestand gaat lopen scannen terwijl wij hem nog aan het kopieren zijn.

Als dat niet werkt, ga ik maar een FTP dingetje opzetten :D

Thnx iig.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat VSS aan op de machines waartussen je wil kopieren?

Kijk voor de gein ook eens naar http://ccollomb.free.fr/unlocker/ of dat iets kan vinden als je de melding krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Nope, VSS staat niet aan.
Heb er naar gekeken, maar wist niet zeker of het wat voor dit probleem was.
De grootste vraag die ik daarover had of het kopieren automatisch de 'Shadow' pakt dan. Of dat het niet uitmaakt..
Want dan is het nog wel een optie.
Is het verplicht om op de 'Client' (dus waar ik het bestand naar wil toe kopieren), client software heb draaien? Of kan ik ook VSS op de server aan zetten, en dan 'gewoon' CopyPaste doen?

Unlocker geinstalleerd, maar krijg hem niet te zien..kan niet rebooten, want is productie servert :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens wat ie doet als je het kopieren gewoon onder een command-line uitvoert. DIkke kans dat dat nog sneller is ook :)

Overigens: Je kunt ook even proberen om NetBIOS en WINS op je machine(s) uit te zetten als dat kan / mag. WIl ook nog wel eens helpen qua snelheid, en als je een DNS-server hebt heb je NETBIOS en WINS niet eens nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:29:
We hebben nu wel iets gevonden waar het misschien aan zou kunnen liggen..1 of andere server monitor die misschien het bestand gaat lopen scannen terwijl wij hem nog aan het kopieren zijn.
Anders probeer je met filemon uit te vinden wie het bestand nog meer accessed. Een scanner/monitor die zelf meer prolmen oplevert dan wat het scant/monitort moet je gewoon de nek omdraaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de 1 of andere manier krijg ik filemon niet gedownload...
Maar goed..heb het via de command-line geprobeert, en dat is gelukt :D Yeeyy

Ik denk dat ik misschien wel een reden heb gevonden voor het probleem...zoals ik al eerder zei lukt het naar een andere server prima, en een stuk sneller..het verschil is dat op de server waarop het niet lukt, NTFS compressie aanstaat...ik kan me zomaar voorstellen dat dat een probleem kan op leveren...
Ik vrees alleen dat het een probleem gaat opleveren als ik het uitzet, want de HD zit zonder compressie nokkievol...

Dank voor alle aangedragen oplossingen.
Pagina: 1