[minor] Modden op een reactie die je zelf hebt beantwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoi lieve Devvers,
Het is mij opgevallen dat er een klein puntje zit in het moderatie systeem wat het lichtelijk fraude gevoelig maakt in de zin dat je de zichtbaarheid van een discussie naar je hand kan zetten terwijl je zelf deel neemt aan die discussie.
Stel: Ik zie een reactie op een FP artikel, ik reageer daar op en vervolgens modereer ik de reactie waar ik dus zelf al op gereageerd heb bewust hoger of lager, maar net hoe het me uit komt. DIT KAN DUS gewoon. Ik denk niet dat dit wenselijk is. Tuurlijk blijft nog altijd de mogelijkheid om eerst te modden en dan te reageren, maar ook dat kan afgevangen worden door een moderatie van deelnemers aan een subthread minder zwaar te wegen ook als ze later pas reageren.
(b.t.w. ik heb gezocht op "moderatie" in dit forum en vond geen vergelijkbaar topic)
laat me even weten wat jullie hier over denken, misschien maak ik me wel druk om nix, maar het viel me gewoon op (daarom is de titel ook begonnen met "minor" als in: kleinigheidje)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt mij eerlijk gezegd niet echt de bedoeling. Als ik iemand een +2 wil geven omdat ik vind dat z'n post uitblinkt, en er vervolgens een reactie op geef moet dat toch kunnen. Ik zie erlijk gezegd niet op welke manier je er frauduleus gebruik van zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is toch de bedoeling dat je modereert, en wanneer je dat wil een woordelijke reactie geeft? Ik mag aannemen dat deze twee meningen altijd hetzelfde zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zo werkt het moderatie systeem gewoon, iig geen bug ;)
Wellicht dat je hierover wilt discussieren of dit gewenst is of niet, dus move ik deze topic naar Tweakers.net Moddereter Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat het wat betreft de fraude nog wel meevalt hoor. Het aantal mensen dat bewust de parent reactie van hun eigen reactie verkeerd modereert is voor wat ik tot nu toe gezien heb, te tellen op twee handen. :)

De voornaamste reden ervoor is (lijkt mij) de eenvoud. Je kunt eerst een reactie modereren en er daarna op reageren. Dan zou het moderatiesysteem qua berekening een stuk ingewikkelder worden als je dat soort zaken ook mee gaat nemen. Neemt niet weg dat het wel kan, maar ik zie de kosten (devtijd) hiervoor niet opwegen tegen de baten (minimale fraude die er plaats kán vinden). :)

En oja; het valt ons PowerMods natuurlijk wel op als iemand dat consequent zou doen. Om over de invloed van zo'n mismoderatie op het geheel nog maar te zwijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 03-10-2008 13:56 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mocht ik of een andere Powermod zien dat een reactie bewust hoger of lager is gemodereerd door iemand die een geneste reactie maakt dan is deze zijn/haar rechten kwijt. Zoiets valt snel op. Het is alleen mogelijk dat de reactie erg diep staat en daardoor niet opvalt, maar dan zal een dergelijke moderatie toch opvallen bij andere moderators en heeft deze moderatie weinig invloed.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:55:
Mocht ik of een andere Powermod zien dat een reactie bewust hoger of lager is gemodereerd door iemand die een geneste reactie maakt dan is deze zijn/haar rechten kwijt. Zoiets valt snel op.
Okay, problem solved. Ik maak me dus druk om nix. Goed te weten.

Over voorbeelden gesproken, iemand vroeg er om:
Je zou bijvoorbeeld als iemand een bullshit verhaal vertelt dat wel goed bedoelt is maar kant nog wal raakt dit kunnen modden met -1, officieel staat in de FAQ dat je met 0 moet modden dan, maar als je -1 doet en je gaat vervolgens zelf reageren met hoe het wel inelkaar steekt gewoon omdat je even net wat slimmer of meer ervaren bent, dan lok je in feite uit dat andere mod's jouw reactie extra hoog gaan waarderen. Zo van: "Die neemt tenminste de moeite om die n00b uit te leggen hoe het wel zit, +2!" Terwijl als er gewoon een nul moderatie was gedaan dan had de uitleg reactie ook maar hooguit een +1 gescoort .... dat is zo'n beetje het beste voorbeeld wat ik kan bedenken. Maar de vraag is inderdaad hoeveel van die slimpies hier rondlopen met de behoefte om op die manier hun karma op te krikken.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Pagina: 1