Nano 4G en drag & drop software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb er nu ook een Nano 4G na het overlijden van mijn 2G Nano. Tot mijn spijt werkt de nieuwe niet ism Anapod Explorer! Anapod herkent de iPod wel en kan ook schrijven en lezen, maar als ik de Pod loskoppel dan geeft ie aan dat ie leeg is. Dit was ook zo met de 5G Classic van een maat van mij. Ik heb ergens gelezen dat het bestandsformaat van die nieuwe iPods anders is waardoor het niet meer werkt. Op de site van Anapod staat ook bij de nieuwste versie (v. 9.0.6) alleen support voor Nanos 1e & 2eG. Weet iemand een workaround om Anapod toch aan de praat te krijgen? Omdat alles wel lijkt te werken hoop ik dat met een kleine mod de Ipod de geladen bestanden ook herkent.

Anders een andere proggie? Ik vindt iTunes een crime en werk nu met Winamp maar dat is ook niet ideaal. Ik wil geen library bijhouden maar gewoon drag & drop werken. Ik heb Yamipod geprobeerd maar dat werkt niet. Nog andere opties?

De nieuwe ipod heeft ook Coverflow. Ondanks dat ik hier niet veel waarde aan hecht zou het wel leuk zijn als de software ook helpt om de album/cover art te beheren.

[ Voor 8% gewijzigd door koekeeghan op 03-10-2008 13:08 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Songbird al eens geprobeerd. Moet geloof ik ook (evt met een plugin) werken met een ipod en is een behoorlijk nette mediaspeler.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Neej, ik ken het niet maar ik lees ook nergens dat het drag & drop werkt en ik zie wél geroep over medialibraries (en dat wil ik juist niet). Ik ben trouwens een Windows XP PC gebruiker. Songbird is kennelijk voor Mac én PC beschikbaar, maar ik zoek een windows oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
pc is toch windows :?
Maargoed, het programma is kwa werking inderdaad enigzins vergelijkbaar met itunes. Alleen wat lichter in gebruik (en eens tuk flexibeler. het is op de firefox engine gebaseerd en je hebt er dus tig plugins voor)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ja ik wilde alleen duidelijk maken dat ik specifiek PC software zoek.

Ik heb inmiddels al wat nieuws gevonden: XPlay. Dit is ook no nonsense Drag & Drop zonder al die mediabieb dingen. Lijkt vooralsnog hetzelfde te doen als Anapod Explorer. Anapod werkt net iets lekkerder en heeft wat meer opties, maar hiermee kan ik iig slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Helaas is Xplay het mindere broertje van Anapod Explorer. Het werkt veel minder goed. Het heeft geen queue als je achter elkaar albums sleept naar de iPod, albumart wordt niet goed weergeven en het is wat onstabiel. Nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit is natuurlijk een discussie die al honderden keren gevoerd is, maar here goes.

Waarom niet iTunes gebruiken als het target voor je gewenste drag and drop? Als je dan per se gigabytes aan muziek 'handmatig' (met dank aan de database die NTFS heet) wilt gaan beheren, stel iTunes simpelweg zo in dat ie muziek niet kopieert naar zijn eigen dir en drag muziek die je op je iPod wilt hebben naar iTunes toe. Verder heb je niets met iTunes of het bijhouden van een library te maken, enige verschil is dat niet je iPod of een of ander 3rd party progsel het doelwit is van je drag-actie maar iTunes.

Of misschien moet ik de vraag stellen: wat mis je dan nog wat het gebruik van allerhande extra software de moeite waard maakt?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Zoals ik in de topicstart al zei wil ik GEEN iTunes gebruiken. Het werkt niet prettig en dwingt mij tot het werken volgens het iTunes stramien. Hoe kun je roepen dat iTunes drag & drop is? Het werkt met een mediabibliotheek en je kan niet slepen naar de iPod (tenzij ze dat hebben toegevoegd toen ik effe niet keek) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Haha, prima joh, rustig aan.

Mijn punt was alleen dit: wat maakt het jou nu uit dat iTunes op de achtergrond een zo door jou verfoeide library bijhoudt als je daar verder niets mee te maken hebt? Alles wat je doet is de muziek die je op je iPod wilt hebben naar iTunes slepen (nadat je de genoemde setting gemaakt hebt), je muziek wordt gesynced en je sluit iTunes weer. Je muziek staat nog waar die stond (plus op je iPod) zonder dat er iets aan veranderd is. In die zin is iTunes drag and drop, je moet alleen naar een ander icoontje slepen.

Wat jij "direct"naar de iPod slepen noemt bestaat helemaal niet; het wordt dan ook afgevangen door een programma, alleen heet dat toevallig niet iTunes. Vandaar dat mijn oprechte vraag was wat je in dit scenario mist. Maar veel plezier verder, je toon zegt mij genoeg :w

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
koekeeghan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:27:
Zoals ik in de topicstart al zei wil ik GEEN iTunes gebruiken. Het werkt niet prettig en dwingt mij tot het werken volgens het iTunes stramien. Hoe kun je roepen dat iTunes drag & drop is? Het werkt met een mediabibliotheek en je kan niet slepen naar de iPod (tenzij ze dat hebben toegevoegd toen ik effe niet keek) .
Dan heb je inderdaad even niet (goed) gekeken, want drag & drop is mogelijk met iTunes. Ik doe het al sinds versie 7.5 of daar in de buurt (toen ik mijn iPod kocht was die versie net uit) en het werkt prima als je de boel even hebt ingesteld. Gewoon van je desktop naar het iPod icoontje in iTunes slepen, makkie toch? iTunes is voor alleen drag & drop misschien een vrij zware applicatie, maar het werkt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
@ Zpottr: het was niet mijn bedoeling je af te blaffen hoor. Ik zie nu idd dat mijn toon wat aan de harde kant was, sorry.

Mijn probleem met het bijhouden van een library is het volgende: Als ik nieuwe muziek heb gedownload wil ik deze vaak gelijk op de iPod zetten. Dan moet ik het eerst toevoegen aan de lib. vóór ik het op de Pod kan zetten. 1 stap teveel wat mij betreft.
Met iTunes library specifiek had ik altijd het probleem dat ik veel meer muziek heb dan op de Pod past. En iTunes wil gelijk alle muziek syncen met de Pod. Wil je dit niet moet je handmatig speellijsten aanmaken om te syncen of per album aangeven of die wel of niet gesynced moet worden. Dat is vervelend als je elke keer weer andere muziek op de Pod wil hebben. Hier heb ik toen geen passende oplossing voor gevonden, maar dat is wel met versie 5 geweest en ik zie dat v. 7 nu uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
Versie 8 is ondertussen al uit.
Ik vond iTunes ook maar niks maar ik heb een uurtje doorgebeten voor de instellingen e.d. en nu werkt het heel fijn. Gewoon iPod insteken en na een minuutje koppelt de Nano 4G zichzelf los nadat alles bijgewerkt is.
Je sleept nieuwe muziek gewoon ff naar de bibliotheek, liedjes die je niet op de iPod wilt vink je uit in de bibliotheek.
Ga dan naar je iPod in iTunes en vink aan: alleen aangevinkte bestanden bijwerken, zorg ook dat automatisch bijwerken aanstaat.

Wat doe je nu als je een nieuw liedje hebt?
1. Sleep het naar de bibliotheek in iTunes.
2. Pas de tags/cover/... aan indien niet compleet.
3. Steek de iPod in (of als hij al insteekt, druk op synchroniseren)
4. Wacht tot de iPod zichzelf heeft losgekoppeld en trek hem daarnee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ja, daar komt het alweer om de hoek kijken. Ik moet allereerst telkens mijn muziek handmatig importeren in de iTunes bibliotheek en daarna óók nog een lijst bijhouden van muziek die ik wel/niet op de iPod wil hebben. Maar ik wil elke keer wat anders op de iPod hebben en dan moet ik elke keer eerst nummers importeren en daarna instellen of ze wel/niet gesynced moeten worden.

Nu zijn we in een discussie geraakt over hoe iTunes, als je het op een bepaalde manier bekijkt, toch drag & drop zou zijn. Maar dat is het gewoon niet. En gebruik geen mediabibliotheek en zie het nut ook niet niet van een lijst van nummers die wel/niet gesynced moet worden. Ik wil net als op een USB-stick gewoon kijken en slepen. Dat is verreweg het makkelijkste en voldoet aan al mijn wensen.

(zucht) Doodzonde dat Anapod niet meer werkt met mijn 4G iPod nano, want dat deed precies wat ik zocht ;( Waarom werken vrijwel alle programmas met een mediabieb? Ben ik dan zo afwijkend dat ik dat niet wil?

[ Voor 9% gewijzigd door koekeeghan op 15-10-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Hahaha, de aanhouder wint en ik heb weer iets nieuws! Sharepod! Effe snel lijkt het erg goed. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Na enige dagen werken met Sharepod lijkt dit eenvoudige tooltje erg goed te werken. Het is een no-nonsense interface zonder media-bieb en mét drag & drop ;) Je kan het ook gebruiken om muziek van je Pod op een andere computer te zetten. Het is standalone en kan je volgens mij ook vanaf de Pod draaien (maar dat heb ik nog niet geprobeerd). Simpel stukkie software, maar het doet wat het moet doen.

Pagina: 1