• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
ik heb IIS draaien op 2003 server, 1 van de mappen wil ik niet voor het publiek zichtbaar hebben, dus ik heb in IIS aangegeven dat anonieme toegang niet mag en ik heb de rechten op die map zo ingesteld dat gebruikers van het interne netwerk er op mogen

vanaf de pc's in het netwerk gaat dat goed, dan logt hij automatisch in, vanaf het internet werkt het ook maar dan met de vraag gebruikersnaam en wachtwoord, dat werkt ook

maar als ik vanaf de server zelf naar de site ga en dan die map, dan vraagt hij ook een gebruikersnaam en wachtwoord maar elke gebruiker en wachtwoord die ik op geef pakt hij niet, als ik annuleren zeg krijg ik de volgende melding :

U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken
U bent niet gemachtigd om deze map of pagina te bekijken met de referenties die u hebt opgegeven.
--------------------------------------------------------------------------------

Ga als volgt te werk:

Neem contact op met de websitebeheerder als u van mening bent dat u deze map of pagina wel moet kunnen bekijken.
Klik op de knop Vernieuwen om het met andere referenties te proberen.
HTTP-fout 401.1 - Niet-geverifieerd: de toegang is geweigerd vanwege ongeldige referenties.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technische informatie (voor ondersteuningsmedewerkers)

Bezoek de website van Microsoft Productondersteuning en zoek naar de woorden HTTP en 401.
Open IIS Help in IIS-beheer (inetmgr) en zoek naar de onderwerpen Verificatie, Toegangsbeheer en Informatie over aangepaste foutberichten.

iemand een idee wat dat kan zijn ?

BarryMel

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens in IE -> Tools -> Internet Options -> Advanced -> (Security) Integrated Windows Authentication = uit

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:39
Vanaf Windows 2003 Service Pack 1 of Windows XP Service Pack 2, is er een zogenaamde Loopback security in Internet Information Server gebouwd bij het gebruik van Integrated Security.
Dit komt er op neer dat bij gebruik van een alias of een hostheader, de website een 401.1 veiligheidswaarschuwing geeft.

Dit is verder toegelicht in MS knowledge base artikel kb896861 (You receive error 401.1 when you browse a Web site that uses Integrated Authentication and is hosted on IIS 5.1 or IIS 6)

Om deze beveiliging uit te schakelen de volgende stappen uitvoeren:
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
3. Maak een nieuwe DWORD waarde aan met de naam DisableLoopbackCheck
4. Geef deze DWORD de waarde 1
5. Sluit de registry editor
6. Herstart de IIS Admin service

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is