Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Zoekoptie "minstens X replies"

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik moet wel eens zoeken naar een van de grote topics over $random. Dan ga je zoeken op een zoekterm waarvan je denkt dat die in de titel voorkomt en dan krijg je 1000 topics met 5 replies en ergens staat dat grote topic ertussen.
Zou het niet een leuke optie zijn om aan te kunnen geven dat je alleen topics wil zien met meer dan x replies? Dat maakt het zoeken naar een groot topic een stuk makkelijker.

Signatures zijn voor boomers.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Ik wilde net een soortgelijk iets voorstellen.
Sorteren op aantal replies, maar jouw optie is een beetje gelijkwaardig.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Beide opties zouden inderdaad best handig zijn :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Misschien is dat nog wel een betere optie. Als optie bij "sorteer op" erbij.

Of nog beter: maak de headers in de zoekopties klikbaar en sorteer dan op waar je op klikt. Hetzelfde dus als in de pricewatch.

Signatures zijn voor boomers.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er is al een soort functie om langere topics automatisch tevoorschijn te toveren met de search:
Het vinkje voor Snel gesloten topics uitsluiten neerzetten.

Verder met title:("beschrijving") zoeken levert betere resultaten op dan random woorden zonder die tag.
Maasluip schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:33:
Of nog beter: maak de headers in de zoekopties klikbaar en sorteer dan op waar je op klikt. Hetzelfde dus als in de pricewatch.
Hier een voor-stemmer.

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 05-10-2008 19:16 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik snap niet zo goed waarom men zoveel waarde hecht aan de hoeveelheid reacties. Als je specifiek een 'groot topic' zoekt, vul je zoekopdracht dan aan met iets als "title:(groot OR topic OR deel)" ofzo.

Terwijl als je daadwerkelijk informatie zoekt, dan zijn die tientallen grote topics die ook - vaak totaal irrelevant - toevallig de zoektermen bevatten, juist een doorn in het oog.

Sorteren op aantal reacties klinkt mij ook bijzonder waardeloos. Het heeft niets met de relevantie van een onderwerp voor de zoekterm te maken, het geeft hooguit een beetje extra waarde als het meer reacties over dat specifieke onderwerp heeft, maar in theorie komt dat al in de relevantie terug. Dat je alleen open topics wilt waar daadwerkelijk discussie/antwoorden zijn gegeven begrijp ik wel, maar waarom heeft een topic met 200 reacties meer waarde dan een met 20?
Of waarom heeft een topic met 1000 reacties, waar toevallig een bepaalde term wel een keertje in genoemd is, meer waarde dan een topic van 50 dat specifiek over dat onderwerp gaat?
Pagina: 1