Linksys WRT54G lease time niet op forever?

Pagina: 1
Acties:

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03 15:17
Beste medetweakers,

Al geruime tijd ben ik in het bezit van een linksys wrt54g router.
Deze werkt prima

Aangezien in tegenwoordig wat meer met extern buraublad ed. doe heb een aantal poorten geforward naar mijn pc's
Alleen zie ik de mogelijkheid niet op de DHCP lease time op 'forever' te zetten.
Ik kan deze op 0 zetten, dat houd in dat de lease 24 uur (1 dag) geldig is.
Ook kan ik hem op 9999 zetten (hoogste waarde)

Ik zou hem toch graag op 'forever' willen zetten.
Met mijn vorige smc router was dit mogelijk.
Misschien zie ik een instelling over het hoofd.

Helaas heeft google geen antwoorden opgeleverd.
Ook heb ik de release notes van de diverser firmwares nagelezen, de functie is er niet bijgekomen.

Is er een andere optie/weg om bovenstaand voor elkaar te krijgen of zie ik iets over het hoofd?

Groet,
Jasper

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 16:08

ralpje

Deugpopje

Waarom niet gewoon het IP statisch op je PC instellen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom wil je per se de lease time op 'forever' hebben? Als je de lease time gewoon zo hoog mogelijk zet en je pc af en toe binnen die periode aanzet, staat dat gelijk aan 'forever'.

En anders stel je een statisch ip adres in? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ook een Linksys-router en heb de leastime gewoon op default 0 staan (0 means one day).
In de praktijk betekent dit gewoon 'forever'. Blijf je ingelogd, dan vernieuwt de leastime zich halverwege het etmaal, schakel je uit en later weer in, dan start sowieso een nieuwe leastime.

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb een NAS met torrent client aan mijn router hangen en hiervoor een poort geforward. Nu wil de NAS wel eens langer dan een dag uit staan en dan krijg ik soms een ander IP terug en werkt mijn port forward dus niet meer.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:59

DefLite

Why so serious?

Ja, statisch IP instellen.... wat ook met sommige routers kan is een bepaald mac adress altijd het zelfde IP te laten geven(moet je ff zoeken in de instellingen).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de lease-time op 10 dagen zet, moet het toch opgelost zijn?

En anders gebruik je gewoon statische ip's...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Static IP's, of andere firmware draaien (DD-WRT) waarbij je de DHCP leases aan een bepaald MAC adres kan vastkoppelen. Dit kan niet met de standaard Linksys firmware.

Hier stond een dode link.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
strandbal schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:50:
Static IP's, of andere firmware draaien (DD-WRT) waarbij je de DHCP leases aan een bepaald MAC adres kan vastkoppelen. Dit kan niet met de standaard Linksys firmware.
idd, ik gebruik dan zelf geen DD-WRT maar hyperWRT icm. ToFu en daarmee kan ik ook static dhcp leases aan MAC adressen koppelen.

overigens heb ik m'n NAS buiten de DHCP pool lopen, ik heb een rij van 10 ip adressen beschikbaar waar ik oa. m'n NAS, 2 printers en m'n PS3 in heb staan.

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Bedankt voor de reacties. Gebruik nu toch maar een statisch ip. Misschien in de toekomst nog eens kijken naar andere firmware...
Pagina: 1