[PROXY] Proxy settings per connectie

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik gebruik mijn laptop voor prive en werk.
Op mijn werk gebruik ik altijd een vaste connectie en thuis gebruik ik altijd wireless.
Op mijn werk moet ik een proxy instellen.
Thuis gebruik ik geen proxy.

Is het mogelijk om zonder extra software gewoon ergens in te stellen.

For LAN use proxy ON, proxy.bla.bla
For WIFI use proxy OFF

Of heb ik persé een tooltje nodig om dit op te lossen.

Ik gebruik nu firefox en IE
firefox met proxy zodat ik op werk kan browsen
IE zonder proxy zodat ik thuis kan browsen 8)7

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• shardphoenix
ok hier kan ik wat mee gaan spelen...maar het is niet mogelijk dit gewoon in te stellen bij netwerkinstellingen ofzo?
ik had al bij TCP/IP instellingen enzo gekeken maar helaas :(

• MAX3400

MAX3400

mikevanrooijen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

ok hier kan ik wat mee gaan spelen...maar het is niet mogelijk dit gewoon in te stellen bij netwerkinstellingen ofzo?
ik had al bij TCP/IP instellingen enzo gekeken maar helaas :(
Tuurlijk kan je het ergens instellen maar zonder een OS te noemen (of zelf iets te Googlen op basis van je OS), blijft iedereen je een antwoord schuldig. Onder Vista kan je bijvoorbeeld een alternate config voor je TCP-stack opgeven.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03 20:26
Als je gebruikt maakt van de instelling in de browser van een "use automatic configuration script" (door een PAC-file te gebruiken) heb je dit probleem dus niet.
Op je werk moet men dan wel zo'n PAC-file hebben staan op de proxy-server (of ergens op een host)

Als je thuis bent gaat je IE proberen dit PAC-bestandje te downloaden van op je werk maar dat gaat dus niet en bijgevolg val je terug op "geen proxy" voor thuisgebruik.
Als je vb VPN met de zaak open heb staan staat dan ook direct je proxy goed omdat de PAC-file bereikbaar is.

Dus :
IE -> Tools -> Internet Options -> Connections -> Local LAN settings -> "use automatic configuration script" aanvinken en URL ingeven (vb http://bedrijfsproxyserver:8081/pacfile.pac)
Eventueel de setting daarboven "automagically detect settings" mee aanvinken, doch niet verplicht precies hier.

• shardphoenix
jvanhambelgium schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:39:
Als je gebruikt maakt van de instelling in de browser van een "use automatic configuration script" (door een PAC-file te gebruiken) heb je dit probleem dus niet.
Op je werk moet men dan wel zo'n PAC-file hebben staan op de proxy-server (of ergens op een host)

Als je thuis bent gaat je IE proberen dit PAC-bestandje te downloaden van op je werk maar dat gaat dus niet en bijgevolg val je terug op "geen proxy" voor thuisgebruik.
Als je vb VPN met de zaak open heb staan staat dan ook direct je proxy goed omdat de PAC-file bereikbaar is.

Dus :
IE -> Tools -> Internet Options -> Connections -> Local LAN settings -> "use automatic configuration script" aanvinken en URL ingeven (vb http://bedrijfsproxyserver:8081/pacfile.pac)
Eventueel de setting daarboven "automagically detect settings" mee aanvinken, doch niet verplicht precies hier.
hmmm dit kan ik niet vragen aan onze IT afdeling omdat ik officieel volgens mij niet met een eigen laptop mag werken maar mijn baas vind het geen probleem. verder is de IT afdeling intern niet zo heel erg meewerkend op dit gebied.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mikevanrooijen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

hmmm dit kan ik niet vragen aan onze IT afdeling omdat ik officieel volgens mij niet met een eigen laptop mag werken maar mijn baas vind het geen probleem. verder is de IT afdeling intern niet zo heel erg meewerkend op dit gebied.
Heb je er al bij stil gestaan dat er misschien wel een goede reden zou kunnen zijn waarom ze niet willen dat je met je bedrijfslaptop aan eender welk netwerk gaat hangen :?

• MAX3400

MAX3400

mikevanrooijen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

hmmm dit kan ik niet vragen aan onze IT afdeling omdat ik officieel volgens mij niet met een eigen laptop mag werken...
FAQ - Netwerken omzeilen

Succes ermee dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 03-10-2008 12:18 ]

• shardphoenix
the_stickie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

Heb je er al bij stil gestaan dat er misschien wel een goede reden zou kunnen zijn waarom ze niet willen dat je met je bedrijfslaptop aan eender welk netwerk gaat hangen :?
het gaat om een privé laptop maar dan snap ik je standpunt nog steeds wel hoor

vanuit een standaard gebruikers standpunt ja begrijp ik het!
vanuit een professioneel IT gebruikers standpunt niet...ben zelf IT-er, werk en netwerkbeheerder geweest (ja toevallig weet ik niet het antwoord op mijn eigen vraag), weet hoe ik mijn eigen laptop en thuis netwerk zo optimaal mogelijk moet beschermen. Maar goed ik werk liever met eigen laptop omdat ik dan alle apps ter beschikking heb die ik nodig heb voor mijn werk en mijn klanten (werk in detachering).

maar goed dit is compleet off-topic omdat ik ook een USB stick mee kan nemen naar werk.....wat betreft risico zie ik het verschil niet.

• MAX3400

MAX3400

mikevanrooijen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:20:
[...]maar goed dit is compleet off-topic omdat ik ook een USB stick mee kan nemen naar werk.....wat betreft risico zie ik het verschil niet.
Neem dan een USB-stick mee want zeer waarschijnlijk is een corporate antivirus-pakket wel opgewassen tegen een paar (ranzige) files die je meeneemt in tegenstelling tot een prive-laptop. Hoe vaak ik op werk wel geen laptops tegen kom van zg. "beheerders" die toevallig nog een VM hebben draaien met een DHCP-server erop of dingen als uTorrent en zich ondertussen afvragen waarom ze een verkeerd IP krijgen of dat internet traag is.

Er is een policy; daar wil je om heen; intern werken ze niet mee. En dan wordt het ons probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 03-10-2008 12:23 ]

• shardphoenix
huh deze snap ik niet helemaal....ik ben toch niet het netwerk aan het omzeilen :S

ik wil gewoon op mijn werk netjes alles via de proxy doen maar thuis moet ik alles weer disablen...
het gaat om min privé laptop!

nog even voor de duidelijkheid....het gebruik van laptop wordt gedoogd maar niet ondersteund (heb dit net even nog nagevraagd)

[ Voor 12% gewijzigd door shardphoenix op 03-10-2008 12:25 ]

• shardphoenix
heb de oplossing al gevonden

slotje

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03 20:26
en ... wat was de oplossing in jouw geval ?
Pagina: 1