Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vanuit Access een mail versturen incl. bijlage

Pagina: 1
Acties:

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo,

Ik moet voor school een bestaand Access database upgraden. Nu is het zo dat er elke dag rapporten worden geprint van de aanwezige studenten. Deze rapporten moeten nu dus gemailt worden naar de juiste tutor.

Nu heb ik al een tabel gemaakt met de tutor gegevens + email adres en deze gekoppeld aan de klas tabel.

Tabellen:

TutorTabel
TutoriID
Naam
enz

KlasTabel
KlasID
Naam
TutorID

De koppeling is een één op veel relatie omdat een tutor meerdere klassen kan hebben (is onderstreept). Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste een mail verzenden vanuit Access met een rapport als bijlage. Het moet dus door middel van drukken op een knop en het kiezen van de klas zodat het naar de juiste tutor wordt verzonden.

De bestaande access database werkt nu wel maar nu worden de overzichten geprint en dus niet gemailt.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img210.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-3133/loc215/24746_sadadsadas_122_215lo.JPG

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij