Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intrusion attempt? -onverklaarbaar netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Beste mensen,

Ik maak gebruik van Peerguardian2, en als ik dit programma heb aanstaan met 'block http' enabled, merk ik dat er om de haverklap vanaf mijn pc verbinding wordt geprobeerd te leggen met 216.163.188.45, via poort 80 - geblocked door Peerguardian, met de omschrijven Commtouch Software Inc.

Dit is voor mij iets nieuws, ik heb onlangs zonealarm free geinstalleerd. Weet niet of dit hier iets mee te maken kan hebben? Daarnaast gebruik ik wel eens bitspirit voor filesharing, mijn virusscanner is GDATA AV

Systeem:
P4-XP home
Radeon 9800XT (ja oud beestje)
Thunderbird, FF met adblock en noscript

Heeft iemand enig idee waar commtouch verband mee houdt, en waarom er constant verbinding mee wordt gezocht?

Ik kon op internet vinden dat commtouch een beveiligingsbedrijf is dat plugins e.d. verkoopt aan andere bedrijven. Iets met spampreventie en email-scanning.

Heeft iemand een idee, of zal ik een hijack this logje posten?

bvd!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Een Hijack this logje kan nooit kwaad.
Maar als ik het zo hoor kan het dus goed zijn dat één van je beveiligingsprogramma's (virusscanner, zone alarm, firewall, spyware progje, etc.) verbinding maak met internet om iets te updaten ofzo. Die website ziet er vrij betrouwbaar uit, en het lijkt er dus op dat het gewoon iets te maken heeft met een component die van hun afkomstig is. Als het echt iets schimmigs was zou het waarschijnlijk niet naar een nette website van een betrouwbaar uitziend bedrijf verwijzen.

Maar het kan nooit kwaad om het even zeker te weten.

Het leuke van sommige zone-alarm, firewall- en virusscanner achtige programma´s is dat ze afhankelijk van je instellingen alles als potentiele bedreiging flaggen. Kaspersky waarschuwt bijvoorbeeld ook voor Mirc en Download Accelerator.

[ Voor 49% gewijzigd door RagingR2 op 03-10-2008 11:39 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik gok op je virusscanner: http://findarticles.com/p..._2005_Oct_17/ai_n15692693
Commtouch Technology Integrated by G DATA Security, Germany's Leading Anti-Virus Software Expert

[ Voor 36% gewijzigd door sh4d0wman op 03-10-2008 10:56 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

googlegen op commtouch levert een link op naar antispam spul wellicht spamasssin.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Leading anti-virus vendors such as F-Secure, G-Data, Panda Security and Ahnlab have integrated Commtouch's email security services into their offerings because of its unsurpassed accuracy, detection rates, and ease of use.

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik ben erachter dat het Avkproxy.exe betreft die naar commtouch belt, heb even een logje gemaakt van processen en de verbindingen die ze leggen. :)

Ik volg alleen niet helemaal waarom dit proces om de haverklap verbinding moet leggen. En waar het goed voor is.

Heeft iemand meer informatie over wat avkproxy eigenlijk doet? Het is onderdeel van AVK, maarja.. ik gebruik niets dat op een proxy lijkt.

bedankt voor alle snelle reacties!

Volgens het artikel van dataghost zou het iets te maken hebben met outbreakprotection?

oh well, ik vertrouw het nu verder wel.. zet m wel op allow in peerguardian.

Merci, en wat mij betreft kan hier een kettingslot op. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Orfu op 03-10-2008 11:09 ]

Pagina: 1