Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Download procedure Iexplorer

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• WildeKearl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11 12:58
De huidige situatie van iexplorer is:
  1. Downloaden bestand
  2. Wegschrijven naar temp map
  3. Van temp map naar doellocatie schrijven
Dit zorgt ervoor dat het schrijven van de temp map naar doellocatie vaak net zo lang of zelfs langer duurt dan het downloaden zelf.

Ik vroeg me af of iemand weet hoe de middenstap is over te slaan.

Zelf heb ik hier niets over kunnen vinden.

Bij voorbaad dank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Het is hier goed gebruik om in ieder geval aan te geven welke Windows versie je bedoelt als je je topic in WOS opent - dat staat ook uitgelegd in de Windows Clients - Policy en je kan het zien aan al die andere topics hier ;)

Wil je dat nog even doorgeven met een Topic Report? Dan kunnen we dat voor je aanpassen dit keer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WildeKearl
alt-92 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:06:
Hoi :)

Het is hier goed gebruik om in ieder geval aan te geven welke Windows versie je bedoelt als je je topic in WOS opent - dat staat ook uitgelegd in de Windows Clients - Policy en je kan het zien aan al die andere topics hier ;)

Wil je dat nog even doorgeven met een Topic Report? Dan kunnen we dat voor je aanpassen dit keer.
Als je naar de vraag kijkt heeft dit geen betrekking tot een bepaalde windows versie, dit heeft betrekking tot iexplorer [Internet Explorer], zover ik weet hebben alle versies van iexplorer dezelfde procedure gang, daarom heeft het geen zin om daar specifieker op in te gaan, tenzij daar een reden voor wordt gegeven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Diverse download managers omzeilen dit, door direct naar de lokatie te downloaden(al dan niet in stukjes).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WildeKearl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:07:Dit zorgt ervoor dat het schrijven van de temp map naar doellocatie vaak net zo lang of zelfs langer duurt dan het downloaden zelf...
Tja, duik eens in de resource kit van Internet Explorer?

Het enige waar jij over valt, is dat je namelijk op beeld ziet dat er iets eerst naar TEMP gaat en daarna naar DESTINATION. Voor alle andere programma's, installaties, bewerkingen en blabla, gebeurt dat ook maar dat zie je niet.

Kort gezegd, misschien niet helemaal optimaal, maar de tijdsbeleving zit meer tussen je oren dan in het systeem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WildeKearl
Op het moment dat je een download uitvoerd geef je aan waar je deze wilt plaatsen. Op het moment dat de download aan de gang gaat schrijft het de bestanden naar een temp map, op het moment dat de download is voltooid gaat deze zich schrijven naar de plek die jij hebt aangegeven. Dit schrijven duurt netzolang of zelfs langer dan het downloaden zelf.

• WildeKearl
SinergyX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:32:
Diverse download managers omzeilen dit, door direct naar de lokatie te downloaden(al dan niet in stukjes).
Enige adviezen voor keuze van een downloadmanager?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WildeKearl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:37:
Op het moment dat je een download uitvoerd geef je aan waar je deze wilt plaatsen. Op het moment dat de download aan de gang gaat schrijft het de bestanden naar een temp map, op het moment dat de download is voltooid gaat deze zich schrijven naar de plek die jij hebt aangegeven. Dit schrijven duurt netzolang of zelfs langer dan het downloaden zelf.
Default behaviour.

Sterker nog; omdat de TEMP map door meerdere onderdelen van je OS wordt gebruikt, kan inderdaad het lezen (oftewel; kopieren naar een andere lokatie) best lang duren. Ook zaken als fragmentatie van het filesystem, snelheid van de DESTINATION en dergelijke kunnen allemaal van invloed zijn.

Wat wil je nou precies buiten het feit dat je het vervelend vind werken want ik heb nog niet echt oplossingen/inzichten genoemd gezien van je waar je aan denkt om het op te kunnen lossen?

PS: Ken je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif? Gaarne vaker gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 03-10-2008 11:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WildeKearl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Enige adviezen voor keuze van een downloadmanager?
Ik heb zelf lange tijd Star Downloader gehad, die werkte opzich best goed maar daar kan ik niet 100% zeggen dat deze direct naar doellocatie stuurt (dacht het wel).

Nu heb ik een nieuwe, maar kan me even snel de naam niet herinneren, zal ik vanavond even moeten zoeken :)
Deze weet ik 99% zeker dat deze niet kopieert via een temp (daarmee download ik regelmatig GB's aan bestanden - welke verder niet wordt overgekopieerd, zoals bij een IE in zulke gevallen nog flink wat tijd in beslag wil nemen).
PS.
Edit is voor mietjes, beschrijving is duidelijk genoeg dus edit is niet nodig en naar mijn mening onoverzichtelijk qua reacties
Dit gaat niet om je text aan te passen, maar om geen dubbelposts te doen (binnen enkele minuten). Net zoals ik dus mijn post weer edit, ipv een nieuwe reply erbij te zetten.
zijn gewoon forum regels, geen 'mietjes issues'

[ Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2008 11:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WildeKearl
WildeKearl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:07:
  1. Downloaden bestand
  2. Wegschrijven naar temp map
  3. Van temp map naar doellocatie schrijven
Ik vroeg me af of iemand weet hoe de middenstap is over te slaan.
Misschien beter lezen,
De vraag staat er of de Default behavior zoals jij die noemt aan te passen is zodat die rechtstreeks naar de doellocatie schrjift

PS.
Edit is voor mietjes, beschrijving is duidelijk genoeg dus edit is niet nodig en naar mijn mening onoverzichtelijk qua reacties

• WildeKearl
SinergyX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

Ik heb zelf lange tijd Star Downloader gehad, die werkte opzich best goed maar daar kan ik niet 100% zeggen dat deze direct naar doellocatie stuurt (dacht het wel).

Nu heb ik een nieuwe, maar kan me even snel de naam niet herinneren, zal ik vanavond even moeten zoeken :)
alvast bedankt, zal zelf alvast even naar die Star Downloader kijken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe toch maar wel als je het gezellig wil houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WildeKearl
alt-92 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Doe toch maar wel als je het gezellig wil houden.
Misschien handig om dan een scriptje te maken als Quote into last message, de huidige weg is nogal omleidend.

De topic mag gelocked worden, ik heb niet het idee dat het zo te verhelpen is.

[ Voor 12% gewijzigd door WildeKearl op 03-10-2008 12:13 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WildeKearl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:10:

Misschien handig om dan een scriptje te maken als Quote into last message, de huidige weg is nogal omleidend.
Tja, dat jij nog niet met de forum software blijkt om te kunnen gaan is nog geen reden om zo negatief te doen tegen mensen die je hier om hulp vraagt.

Ik vraag je bij deze vriendelijk om toch even de Aanmeldingsvoorwaarden en algemene Forum FAQ door te nemen voor de juiste gang van zaken op dit forum, dat zal in het vervolg een boel verwarring schelen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.