Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 19:49
Ik zit met het volgende:

op mijn MacBook heb ik in iTunes een redelijke verzameling muziek. Die wil ik ook op mijn werk af kunnen spelen. Nu heb ik op mijn werk-PC (XP) slechts beperkte gebruikersrechten, en dus mag ik iTunes niet installeren. Heb als alternatieve player nu Songbird geïnstalleerd.
Thuis heb ik een DVD gebrand via Toast. Had geloof ik gekozen voor de optie om een MP3 disc te maken, maar als ik deze nu in de DVD speler op mijn PC doe zie ik het volgende

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/MZK2.jpg

Songbird kan hier dus niets mee, terwijl toen ik de DVD in Toast maakte, het er op leek dat ieder album gewoon netjes in zijn eigen mapje terechtkwam.
In Windows Media Player kan ik de muziek wel afspelen, maar dan ziet de playlist er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/MZK3.jpg

Niet echt werkbaar dus.

Hoe maak ik nu een DVD die ik wél kan afspelen in Songbird, of een andere player met een beetje een fatsoenlijke (iTunes-achtige) UI?
Had wel al gevonden dat je via iTunes zelf een backup DVD kan branden, maar ik vraag me af of die wel leesbaar is onder WinXP.

Iemand raad?

ps: heb geen iPod, dus dat gebruiken als migratie hulpje is geen optie

[ Voor 3% gewijzigd door TimmieN op 03-10-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon de eigenlijke MP3's op een CD branden (gegevens CD)? Dat moet toch wel leesbaar zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nu een DVD gemaakt die voor de DVD-speler is,
uiteraard kan windows media player dit thuis wel afspelen

Ik zou gewoon een data-dvd maken met de mp3's erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:40:
...

Ik zou gewoon een data-dvd maken met de mp3's erop
OK, ga ik proberen. Zal pas van de week weer op mijn werk zijn, dan laat ik wel weten of het gelukt is.
TimmieN schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:32:

Had wel al gevonden dat je via iTunes zelf een backup DVD kan branden, maar ik vraag me af of die wel leesbaar is onder WinXP.
Als ik deze optie gebruik, zal die dan wel leesbaar zijn in XP? Iemand een idee. Is nog makkelijker dan alles zelf in Toast te moeten pleuren.

[ Voor 41% gewijzigd door TimmieN op 03-10-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
OK, ben nu bezig om een data-DVD te maken in Toast, maar zo gauw ik meer dan één album naar Toast toe sleep, gebeurt het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding1-3.png

De albums blijven dus niet bij elkaar staan, maar alle nummers 1 en 2 enzovoort worden doodleuk op een hoop bij elkaar gegooid.

Wat nu? Hoe houd ik alle nummers van een album bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

In mappen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

handmatig? In iTunes een album selecteren en naar een Burn Folder in de finder slepen. Als je klaar bent klik je op Burn Disc en je MP3 schijf wordt gemaakt. Sim-pel. Overigens is Toast daar ook totaal niet voor nodig. En misschien kan je ook wat met Automator spelen. Een beetje inzet verwachten we hier overigens wel.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Op het moment dat ik meerdere albums na elkaar in de Brand map van Finder sleep, krijg ik hetzelfde probleem als wanneer ik het via Toast probeer; de nummers 1 en 2 van ieder album worden weer bij elkaar geplaatst....

Nou ja, zal wel verder gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 12:09
Ga naar je persoonlijke map op je Mac en dan naar Muziek - iTunes - iTunes Music. Hier staan als het goed is alle mp3's en/of AAC's netjes per artiest/album. Sleep die in Toast en branden maar!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

Je moet ISO 9660 kiezen, dan bereik je wat jij wilt. Daar kun je eenvoudig folders e.d. toevoegen
Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08406/picture_2367.png

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 05-10-2008 00:22 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarom Toast gebruiken als iTunes het perfect zelf kan?

Maak een playlist van wat je wilt branden, klik op de Album kolom totdat hier Album by Artist komt te staan. Nu klik je op Burn Disk rechtsonder en kies je voor p3 of data cd. Lege cd erin en alles wordt keurig in mappen voor je gebrand :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
@ Allen; hartelijk bedankt voor het meedenken.

@ Savantas, ik volg nu jouw methode, die is inderdaad wel heel gemakkelijk. Zal van de week als ik weer op mijn PC op het werk zit, laten weten of het gelukt is, maar ik heb goede hoop.

@ Breinonline: dat is idd. ook een hele simpele methode, maar voorzover ik begrepen had maak je dan echt een iTunes backup CD / DVD. Die is dan toch ook niet leesbaar in een ander programma, zoals Songbird (op een PC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee hoor, die is gewoon te lezen in andere programma's. Ik heb laatst op die manier een cd voor in de auto gemaakt :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Gelukt!

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Gelukt2-1.png

Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1