Sinds eergisteren kan ik (met een schone Windows XP SP2 installatie op een Dell
laptop) niet meer op mijn website www.hostthis.nl (IP: 93.174.95.17) komen vanaf mijn huis internet verbinding (Orange/Online ADSL).
Bij het pingen krijg ik een time-out, en bij het bezoeken van de site met firefox of IE krijg ik tevens een time-out.
Tracert geeft ook time-outs, maar ook een aantal hops...
Op het moment van verbinding maken is er geen andere computer of laptop die gebruik maakt van de internet verbinding. Andere websites (Tweakers.net, nu.nl, autoblog.nl) gaan wel allemaal goed. De laptop is overigens met een kabeltje verbonden met het modem, en er zijn geen speciale instellingen in het modem ingesteld (Fabriekswaarden).
Met een ipconfig /flushdns word het probleem niet opgelost.
Vanaf de internet verbinding van een vriend van mij is de website gewoon bereikbaar. De hosting provider (Bullcat.nl) zegt zelf ook dat er geen problemen met de server zijn.
Ik strand nu een beetje met het zoeken van de oorzaak. Ik dacht deze te vinden in mijn laptop, maar deze heeft al een schone Windows XP installatie gekregen. Aan de server kant zou niks aan de hand zijn aangezien anderen (met een andere internetverbinding) de server/website wel gewoon kunnen bereiken.
Heb ik iets simpels over het hoofd gezien? Mist er nog informatie (het is tenslotte nog vroeg) en vooral: wie kan mij de goede richting in sturen ?
Bij het pingen krijg ik een time-out, en bij het bezoeken van de site met firefox of IE krijg ik tevens een time-out.
C:\Documents and Settings\Gebruiker>ping www.hostthis.nl Pingen naar www.hostthis.nl [93.174.95.17] met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. |
Tracert geeft ook time-outs, maar ook een aantal hops...
C:\Documents and Settings\Gebruiker>tracert www.hostthis.nl Bezig met het traceren van de route naar www.hostthis.nl [93.174.95.17] via maximaal 30 hops: 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 25 ms 25 ms 26 ms s55934801.adsl.wanadoo.nl [85.147.72.1] 4 30 ms 30 ms 29 ms V570.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.152.117] 5 29 ms 29 ms 30 ms 10GE2-3.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.57] 6 83 ms 29 ms 29 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100] 7 30 ms 30 ms 31 ms ams.nl.ecatel.net [195.69.145.224] 8 31 ms 31 ms 30 ms 93.174.95.18 9 * * * Time-out bij opdracht. 10 * * * Time-out bij opdracht. 11 * * |
Op het moment van verbinding maken is er geen andere computer of laptop die gebruik maakt van de internet verbinding. Andere websites (Tweakers.net, nu.nl, autoblog.nl) gaan wel allemaal goed. De laptop is overigens met een kabeltje verbonden met het modem, en er zijn geen speciale instellingen in het modem ingesteld (Fabriekswaarden).
Met een ipconfig /flushdns word het probleem niet opgelost.
Vanaf de internet verbinding van een vriend van mij is de website gewoon bereikbaar. De hosting provider (Bullcat.nl) zegt zelf ook dat er geen problemen met de server zijn.
Ik strand nu een beetje met het zoeken van de oorzaak. Ik dacht deze te vinden in mijn laptop, maar deze heeft al een schone Windows XP installatie gekregen. Aan de server kant zou niks aan de hand zijn aangezien anderen (met een andere internetverbinding) de server/website wel gewoon kunnen bereiken.
Heb ik iets simpels over het hoofd gezien? Mist er nog informatie (het is tenslotte nog vroeg) en vooral: wie kan mij de goede richting in sturen ?