Toon posts:

Ze hebben altijd van die hoge temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wat ik nou niet snap is dat de meeste mensen van die hoge temp hebben. Ik heb een p3 700@700. En die komt niet boven de 30 graden uit. Verder een tnt2 ultra, 192mb mem en een seagate baracuda 20gb. Onder windows ME. Zou die niet maximaal lopen ofzo. Wat zou dit kunnen zijn? Ik denk dat nu overclocken helemaal geen probleem zal zijn warm wordt ie toch niet. Er zit trouwens een standaard intel koelertje op. Weet iemand hoe dit kan???

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dat is nou het grootste verschil tussen AMD en Intel cpu's (Buiten het feit dat Athlons op dezelfde kloksnelheid beter presteren).

De athlon/TB wordt gewoon warmer.

A.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik snap het vaak ook niet hoor. Ik heb mijn TB 900@1000 lopen en stressed is mijn temperatuur 43C met een simpel Spire koelertje. En slechts één fan, in de voeding. Ik had eerst 41C maar toen maken mijn fans zoveel herrie dat ik ze vervangen heb door exemplaren die de 30% minder lucht pompen en ongveer 80% minder herrie maken.
De kast zit verder helemaal vol isolatie materiaal tegen het geluid.
Ik heb mijn geheugen ook opgekrikt van 100 naar 133 en alles is zo stabiel als een huis.

Dit is natuurlijk recht tegen het geloof van de gemiddelde tweaker in, maar ja die begint onmiddelijk met het plaatsen van 10 fans die per stuk 4 watt zijn en dus bijna net zoveel hitte produceren als hun CPU. En die elkaar vooral lekker verstoren. Ook smeren ze er vaak een 5 mm dikke laag arctic silver op hun processor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 17:23 schreef Ortep het volgende:
Ik snap het vaak ook niet hoor. Ik heb mijn TB 900@1000 lopen en stressed is mijn temperatuur 43C met een simpel Spire koelertje.
Er zijn ook van die mensen die hun temperatuur sensor een kilometer van hun core af doen, zodat de temperatuur lekker laag is (zo'n 43 C) :).
Of je hebt gewoon geluk, maar ik denk toch dat eerste.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Inderdaad, de temperatuur is HET grote verschil tussen AMD en Intel.

AMD is minder van kwaliteit, dat vind je terug in een mogelijk afbrokkelende core en een slechte warmte regeling.

Maar, Intel is op sommige punten inderdaad trager dan AMD, dit bij o.a. games enzo.
Uiteraard heeft ook Intel zo z'n voordelen en dit vooral op het gebied van grafische applicaties.

Maar goed, we hadden het over de warmte. :)
Laat dit GEEN flame war worden a.u.b. ;(

Verwijderd

Mijn TB900@1000 doet 47 C tot 49 C .. afhankelijk van de omgeving. Met de kast open. En de thermistor zit er dus goed tegen .. dus ik denk dat die waarde iets aannemelijker is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn TB 950@958 doet 58-62 graden (varieert een beetje).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Volgens het proggie dat bij mijn abit bordje zat doet mijn tb @ 1,2 --> 57-58 graden

Op 1,3 doet ie --> 61-62 graden max.

Komt dus aardig in de buurt van die van wildhagen :)

Verwijderd

Ieder voordeel heb zn nadeel. Over het algemeen kunnen we stellen dat Intel processors van lage kwaliteit zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 22 februari 2001 19:00 schreef dwe het volgende:
Ieder voordeel heb zn nadeel. Over het algemeen kunnen we stellen dat Intel processors van lage kwaliteit zijn.
Over het algemeen kunnen we stellen dat jouw post een -1, Troll verdient en het totaal onjuiste leugens zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ik zou zeggen de kwaliteit is om en nabij hetzelfde. Alleen de prijs/kwaliteit vehouding is bij AMD zeker hoger.

A.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 22 februari 2001 17:52 schreef wwillem het volgende:
Er zijn ook van die mensen die hun temperatuur sensor een kilometer van hun core af doen, zodat de temperatuur lekker laag is (zo'n 43 C) :).
Tsja...ik heb die sensor niet gemonteerd. Ik heb een MSI bord. Ik zit er ook niet aan. Bovendien zijn mijn idle temperaturen wel 'gemiddeld'. Maar stel dat hij 20 graden te weinig aan wijst...wat dan nog? De zaak is stabiel en dus in orde

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Ik heb een idle temp van 24 en een stressed van 30. Iedereen vond dat ook vreemd. Klopt toch echt wel hoor.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Da's knap. Wat is je kampertemperatuur? Wil je beweren dat je met luchtkoeling je cpu bijna op kamertemperatuur krijgt?

A.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

kamertemp is 21 graden. CPU is een PIII500@500 met een golden orb. Verder alleen nog 2 fans van mijn enermax.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 17:52 schreef wwillem het volgende:

[..]

Of je hebt gewoon geluk, maar ik denk toch dat eerste.
Bedoel je dat je het niet over de core-temp hebt??? Oh, dat zou een hoop verklaren... In mij signature staat dus de core-temperature, niet de temp in mijn kast :)

Case-temp is meestal iets boven 20 graden, zeg maar 22 ofzo in idle en 25 in stressed (tenzij ik mijn 4x sunon 120mm aan zet, want dan is het altijd 20 graden = kamertemp)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1