[feat] Webclip icons Tweakers en GoT iPhone/iPod Touch

Pagina: 1
Acties:
  • 2.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Bij deze een feature request voor een 'webclip icon' voor op de iPhone en iPod Touch van Tweakers.net en Gathering.

Even als uitleg voor crisp (en andere devvers) aangezien hij/zij (nog) geen iPhone heeft/hebben: een webclip is een linkje op je springboard (bureaublad van je iPhone) waarmee je je Safari browser opent en meteen naar de link, die je als url onder je webclip zet, toe gaat. Als er geen standaard webclip icoon voor handen is op dat domein wordt er een 'screenshot' gemaakt van je huidige browservenster en dat neergekwakt als icoon (zie verderop voor voorbeelden).

Aangezien het (nog geen) 2 minuten werk is en het er wat professioneler uit ziet deze request.
Kort samengevat, het gaat er om dat op http://tweakers.net en op http://gathering.tweakers.net een 57x57px .png gezet wordt met de naam: "apple-touch-icon.png". Deze wordt op de iPhone meteen door een PSD-achtige preset gehaald waardoor je een icoon krijgt wat prima tussen de standaard iconen past.

Ikzelf heb het ook voor mijn eigen site gedaan waar ik de foto's van m'n moeder op zet.
Versie online op eigen domeinVersie op springboardApple iPhone School online versie
Online versieSpringboard versieVersie van AiS

Er is al iemand die een Tweakers en een GoT webclip gemaakt heeft die je handmatig op een jailbroken iPhone/iPod Touch kunt zetten, omdat het nog niet voorhanden is, via een omweg met redirects is het ook wel mogelijk, maar het kan altijd makkelijker.
TweakersGathering
Tweakers versieGathering versie

En hoe het dan op je iPhone/iPod Touch er uit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q289/Fab1Man/IMG_0046.jpg
De iconen midden bovenaan ;)

Hier is ook mooi te zien hoe een site zonder zo'n icoon er uit komt te zien, zie Gaming Only, Lichtkrant en GeoHot.

How-to's via Google
Dank gaat uit naar: Fab1Man in "[iPhone & iPod touch] Post hier je Sprin..."

Er moet dus per domein een afbeelding neergezet worden! Je krijgt dan dus:
http://tweakers.net/apple-touch-icon.png en
http://gathering.tweakers.net/apple-touch-icon.png

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Inmiddels zijn er meer dan 30 duizend iPhone 3G's verkocht waarvan een groot deel hier op tweakers hangt. Heeft bovenstaande voorstel recht van bestaan of is het een stom idee aangezien het niet op Windows Mobile based PDA's/telefoons etc. gaat werken?

Ik heb het topic hier gestart voor de discussiewaarde en deze reactie is niet om de devvers wakker te schoppen maar een admin/mod oid hier toch naar te laten kijken en te zeggen of mijn voorstel een plan van slagen heeft of op niets uit gaat draaien ;) Tevens om het weer onder de aandacht te brengen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Als dit er zou komen, zou dat erg mooi zijn! Heb ook een shortcut naat de FP en GoT, maar dit maakt het wel wat mooier. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Afgezien van het feit dat men het ook handmatig kan instellen (we zijn niet voor niets tweakers) zie ook ik wel het voordeel hier van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom zou dit gedevved moeten worden door T.net zelf? Het is toch voor voor de gebruikers van een iPhone die hier gebruik van willen maken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En dan zou natuurlijk altijd nog de steeksleutel gebruikt moeten worden :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Outerspace schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:25:
Waarom zou dit gedevved moeten worden door T.net zelf? Het is toch voor voor de gebruikers van een iPhone die hier gebruik van willen maken?
Ja, tuurlijk, maar voor Tweakers.net is het waarschijnlijk minder werk dan voor 'ons'. Het is toch een leuke feat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Emile schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:37:
[...]

Ja, tuurlijk, maar voor Tweakers.net is het waarschijnlijk minder werk dan voor 'ons'. Het is toch een leuke feat.
Het is juist werk voor Tweakers.net, die hier eigenlijk helemaal geen input voor hoeft te geven ;)
Jij vind het misschien een leuke feature, ik vind dat Tweakers.net beter zijn tijd aan andere dingen kan spenderen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Outerspace schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Het is juist werk voor Tweakers.net, die hier eigenlijk helemaal geen input voor hoeft te geven ;)
Jij vind het misschien een leuke feature, ik vind dat Tweakers.net beter zijn tijd aan andere dingen kan spenderen :)
Bitter omdat je geen iPhone hebt?

Deze icons staan serverside. Wij, bezoekers, hebben daar geen invloed op. Iets wat t.net even moet doen dus. En 'tijd', ach. Maak twee icons en zoek even uit hoe je zorgt dat de iPhone/iPod dat herkent. Kost een uurtje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Outerspace schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:45:
Wiethoofd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:34:
Aangezien het (nog geen) 2 minuten werk is
Als het inderdaad niet zoveel werk is, is het toch leuk voor die Tweakers die in het bezit zijn van een iPhone of iPod Touch (en dat zijn er nogal wat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Alleen een uurtje voor een T.net-devver is waarschijnlijk wel wat duurder dan de gemiddelde persoon hier ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Knap dat mensen hier kunnen bepalen hoeveel tijd een T.net-devver hieraan kwijt zal zijn. ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

CyBeR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Bitter omdat je geen iPhone hebt?
Wie zegt dat ik geen iPhone heb? Beetje voorbarige conclusie nietwaar? :>
Deze icons staan serverside. Wij, bezoekers, hebben daar geen invloed op. Iets wat t.net even moet doen dus. En 'tijd', ach. Maak twee icons en zoek even uit hoe je zorgt dat de iPhone/iPod dat herkent. Kost een uurtje.
Mja, we kunnen hier een hele uitgebreide discussie over houden. Jullie vinden het leuk, ik vind het niet nodig.
Uiteindelijk ligt het bij Tweakers.net en daar laat ik het ook heel graag bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hahn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:50:
Alleen een uurtje voor een T.net-devver is waarschijnlijk wel wat duurder dan de gemiddelde persoon hier ;)
Jij denkt dat een 't.net-devver' meer betaald wordt dan de gemiddelde andere werkende persoon hier? Ik denk 't niet namelijk.
pven schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:52:
Knap dat mensen hier kunnen bepalen hoeveel tijd een T.net-devver hieraan kwijt zal zijn. ;)
Ja tenzij een t.net-devver niks kan en overal extra lang mee bezig is mag 'ie er niet langer dan dat mee bezig zijn, uitgaande van een bestaand ontwerp voor 't icontje natuurlijk. Het is niet alsof je code aan 't schrijven bent: je zet een png op de goede plek. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
CyBeR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:57:
[...]

Jij denkt dat een 't.net-devver' meer betaald wordt dan de gemiddelde andere werkende persoon hier? Ik denk 't niet namelijk.
Ik denk het eigenlijk wel, want er lopen hier ook héél veel mensen rond die 16-24 oid zijn en ik denk niet dat die het salaris krijgen van een goede devver ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hahn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:58:
[...]
Ik denk het eigenlijk wel, want er lopen hier ook héél veel mensen rond die 16-24 oid zijn en ik denk niet dat die het salaris krijgen van een goede devver ;)
Toegegeven. Ik bedoel dus mensen die niet in de supermarkt e.d. werken maar werk op hetzelfde niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:57:
[...]

Ja tenzij een t.net-devver niks kan en overal extra lang mee bezig is mag 'ie er niet langer dan dat mee bezig zijn, uitgaande van een bestaand ontwerp voor 't icontje natuurlijk. Het is niet alsof je code aan 't schrijven bent: je zet een png op de goede plek. Klaar.
Blijkbaar ben jij erg goed, ik stel voor dat je bij T.net solliciteert als devver. :Y)

Nogmaals: je hebt geen idee wat er voor code achter T.net zit, laat het beoordelen van hoeveel devtijd iets kost dan ook over aan de devvers van het geheel. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Blijkbaar ben jij erg goed, ik stel voor dat je bij T.net solliciteert als devver. :Y)

Nogmaals: je hebt geen idee wat er voor code achter T.net zit, laat het beoordelen van hoeveel devtijd iets kost dan ook over aan de devvers van het geheel. :)
Ik nodig dan bij deze een devver (sorry, een 't.net-devver', die zijn schijnbaar speciaal) uit om even uit te komen leggen waarom een png file in de root van een website (of iets dat het uiteindelijke effect heeft dat het lijkt dat dat zo is, gezien de rewriterules e.d.) een dag moet duren.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 19-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Zullen we het gewoon weer over de gevraagde feature hebben?

Ik heb geen iPhone en zal er waarschijnlijk nooit een hebben, maar net als de favicon's in je reguliere bookmarks geeft zo'n icon net even dat tikje extra sjeu aan een site. Goed idee.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:02:
[...]

Ik nodig dan bij deze een devver (sorry, een 't.net-devver', die zijn schijnbaar speciaal) uit om even uit te komen leggen waarom een png file in de root van een website (of iets dat het uiteindelijke effect heeft dat het lijkt dat dat zo is, gezien de rewriterules e.d.) een dag moet duren.
Jij weet ook best dat een devver wel iets meer te doen heeft dan iets met een low-prio zoals dit. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
NMe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:23:
Jij weet ook best dat een devver wel iets meer te doen heeft dan iets met een low-prio zoals dit. ;)
Absoluut niet zeikerig bedoeld, maar er wordt nergens gezegd dat het vandaag nog moet gebeuren of dat het high-prio is. Tuurlijk hebben de devvers het nu wat drukker (met de bugjes van de nieuwe backend), maar in minder drukke tijden is het natuurlijk niet zo'n groot probleem. :)
Ik weet overigens niet hoeveel tijd en moeite het voor een (T.net-)Devver kost, excuses als ik er iets te makkelijk over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Confusion schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:21:
Ik heb geen iPhone en zal er waarschijnlijk nooit een hebben, maar net als de favicon's in je reguliere bookmarks geeft zo'n icon net even dat tikje extra sjeu aan een site. Goed idee.
Dat was een opmerking waar ik om vroeg ;)

Volgens mij doet Femme hier het design gedeelte, iig qua forumkleurtjes etc. dus misschien dat hij hier ook wat over kan zeggen. Het zijn namelijk twee kleine plaatjes die gemaakt moeten worden, en op de juiste plek online gezet moeten worden en de rest doet de iPhone/iPod Touch vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54

rob_erwt

What does this button do?

Ik vind het op zich wel een aardig idee. En heel veel tijd zal het waarschijnlijk niet kosten nee. Echter dev-tijd is nog nooit zo schaars geweest als de afgelopen (en komende) tijd. En zoals al vermeld: bijzonder veel prioriteit zal het niet krijgen. ;)

Waarschijnlijk hangt één en ander inderdaad samen met de tijd die Femme er voor vrij kan maken (of vrij wil maken). Als altijd met feature requests: zet het even in devtrack, dan weet je zeker dat we het niet gaan vergeten/over het hoofd zien.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Niet helemaal netjes, maar bij deze: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=4281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Marco, je zeikt.

Verder, staat op devtrack, leuk idee, maar onze photoshop goeroe aka Femme heeft ook nog andere taken dan in Lieve Devvers te f5en totdat er weer een projectje voor hem voorbij komt ;) All in good time..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Beter laat dan nooit, maar deze iconen komen binnenkort online :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.