[XP Pro] Krijg geen login scherm meer bij filesharing.

Pagina: 1
Acties:

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 18:14
Hey,

Ik heb onlangs Vista vervangen door XP Professional (SP3). Op Vista had ik de mogelijkheid om filesharing aan te zetten en permissies in te stellen zodat enkel toegang werd verleend aan diegen die mijn gebruikersnaam/wachtwoord wisten. Ik zou dit ook willen installeren op Windows XP.
uiteraard heb ik al een lange zoektocht achter de rug op Google e.d. Zo heb ik 'Simple filesharing' al uitgeschakeld zodat ik de permissies zelf kon wijzigen. Dan heb ik bij permissies de entry 'everyone' verwijderd en vervangen door COMPAL\DePhille (COMPAL is dus de computernaam en DePhille de (enigste, admin) username waarmee ik inlog) met alle permissies.
Alles werkte goed, als ik vanaf een andere PC (Ook XP Pro, maar dan met SP2) de folder opende kwam er een login-schermpje tevoorschijn. Ik heb toen met opzet verkeerd informatie ingevuld als test. het kadertje ging weg en er kwam onmiddelijk 'Access denied';

het probleem is nu dat ik geen kans meer krijg om opnieuw in te loggen. Als ik op de folder klik krijg ik meteen 'Access denied' en geen login scherm meer. Ik heb ondertussen niets aan de instellingen veranderd. hoe krijg ik het login schermpje terug of kan ik het terug laten komen zolang er foutieve informatie wordt ingevuld? (Zoals op Vista het geval was).

Alvast bedankt!
DePhille

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
start > uitvoeren > control keymgr.dll

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 18:14
bedankt voor de spoedige reactie, sanfranjake.

Helaas heeft het niet gewerkt. Ik heb deze informatie ingegeven:
Server: \\compal\c
Gebruikersnaam: COMPAL\DePhille
en het correcte paswoord.

Ik krijg nog steeds access denied.

Ook zou ik graag een oplossing vinden voor op de COMPAL-computer, zodat clients niet de keymgr.dll op te hoeven starten om dan toegang te krijgen tot mijn netwerkfolders.

Alvast bedankt,
DePhille