Toon posts:

Zyxel Prestige 2602H-61 + Linksys WRT610N: FTP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.013 views

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn Linksys WRT610N binnen gekregen. De reden van aanschaf was het goede bereik in ons (nieuwbouw) huis en de mogelijkheid om een USB Harddisk direct op aan te sluiten en de router te fungeren als FTP Server.

Het bereik is inderdaad erg goed, maar ik heb problemen om de harddisk via internet te benaderen. Lokaal is de schijf wel te benaderen. Het volgende heb ik al geprobeerd en hopelijk kan iemand mij verder helpen:

[Situatie: (M)odem Zyxel Prestige 2602H-61 -> (R)outer Linksys WRT610N. De lijn wordt gebruikt voor Telfort Internet + Telefonie]

(M) in routing mode gezet en (R) dhcp uitgeschakeld en de utp kabel op poort 1 van (R) geplaatst -> uitkomst: wifi + internet+ telefonie werkt naar behoren, maar ftp niet.
(M) in bridge mode gezet en (R) dhcp ingeschakeld en de UTP kabel op de internetpoort van (R) geplaatst -> uitkomst: wifi + internet + ftp werkt naar behoren, maar telefoon werkt niet.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat zowel mijn wifi, internet, ftp en telefoon gewoon werken?

De nodige settings voor ftp in (R) staan goed. Heb zelfs in (M) een portforward ingesteld richting (R) op poort 21.

Alvast bedankt voor de input _/-\o_

PS: google zoekactie levert weinig op...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
modem in routing mode: prima, dan kun je ook voip gebruiken van je zyxel. (telefonie)

Als je daar WEER een router achter zet, krijg je dubbele routing, en dat kan problemen geven die jij ondervind.

modem in bridge is de oplossing: zoals je gemerkt hebt werkt t dan, je linksys routert dan. Alleen dan is je modem alleen modem, dus voipen werkt niet.

Oplossing: Modem als modem/router gebruiken en je linksys alleen t wifi deel laten doen. DHCP uit op de linksys, vast ip geven binnen de range van je zyxel, en dan met 1 vd lanpoorten aan je zyxel knuppen. De linksys werkt dan als switch/accespoint.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maar werkt dan ook de ftp van de linksys?

//settings aangepast, helaas is de ftp van buiten nog steeds niet bereikbaar

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 23:04 ]

Verwijderd

@Xyper

De configuratie/opstelling die DJSmiley gaf is inderdaad correct, maar FTP werkt dan nog niet.
Je dient namelijk nog FTP door te zetten in de
1. Firewall Rule Summary WAN to LAN
2. NAT/SUA gedeelte.

Lees de instructie eens op:
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php (volg enkele poort doorverwijzen)

Test eerst de FTP server direct via de ZyXEL modem en laat iemand anders vanaf een ander internet-aansluiting dit testen. Als je dit via je eigen LAN gedeelte wilt testen, volg dan ook het laatste punt (nat loopback on) n.a.v. de bovengenoemde z156 instructie.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb inmiddels hier op de afdeling ook wat tips gekregen die aardig met die van jou overeenkomt :)
Ik heb het idee dat ik inderdaad nog iets in mijn firewallsettings en NAT moet aanpassen.

Ik ga het vanavond proberen, ik post hier wel de resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het mocht niet baten. Overigens gaat het om de internet FTP functie van de WRT610N en niet om een ftp die op een pc er achter hangt.

screenshot ter veruidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/8345/7211.jpg

Settings zijn aangepast zodat FTP zou moeten werken op de WRT610N

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 19:27 ]

Verwijderd

Modbreak:Dit is dus niet de bedoeling..

[ Voor 85% gewijzigd door Equator op 11-02-2009 08:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.