Opstart probleem Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• nonkeldw
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07-2024
Hoi,

Ik heb net 2 laptops gekregen IBM tinckpad type:2648
Nu starte ik deze op en vroeg de Laptop een wachtwoord.
Na wat proberen lukte dit niet, nu hebben we het bios batterijtje er uit gedaan maar te vergeefs de Laptop start nog steeds niet op.
Hij blijft het wachtwoord vragen.

Wat kunnen we hier aan verhelpen?
Het bestaat uit 7 tekens.

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vraag aan de persoon die het wachtwoord heeft ingesteld wat de wachtwoorden zijn. GoT lijkt me niet de plek om beveiligingen te gaan omzeilen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
ThinkPad T23 dus ;)

Wachtwoord moet je aan de originele eigenaar vragen, we mogen hier niet helpen met zulke vragen.

De laptops kunnen net zo goed gejat zijn.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• nonkeldw
Het gaat hier niet om gepikte spullen.
helemaal niet.
Dat is net het probleem dat we de eigenaar niet kennen,die het wachtwoord op de Laptop heeft gezet.

• ThinkPad
  • Laatst online: 07:35
Dat kan iedereen zeggen, hoe goed het ook bedoeld is.

@Wiethoofd, het wachtwoord op een ThinkPad krijg je niet zomaar weg door het batterijtje even los te halen ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wij kunnen natuurlijk niet zien of het gepikt spul is of niet. Ik geloof het prima dat je die notebooks op een legitieme wijze hebt gekregen. Maar als we jou een manier uitleggen hoe je die beveiliging kunt omzeilen, dan kan een kwaadwillend persoon dit altijd nog teruglezen. En dat lijkt me niet de bedoeling.

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ja maar dat kunnen wij niet weten hè.

k geloof dat je wel vaker lap-tops 'krijgt'. En volgens mij hadden die ook al eerder problemen met wachtwoorden.

En je hebt die laptops dan toch van iemand gekregen. weet die niet meer. en dan evt daarvoor of weer daarvoor.

just too late

[ Voor 16% gewijzigd door PeetR op 02-10-2008 22:12 . Reden: dubbel ]

Your time as a student is the best time of your life

• nonkeldw
Ik begrijp het ook wel dat dit zeer raar klinkt.
En dat jullie niet veel info willen geven hoe alles terug te resetten.
Ik ken niet zoveel van laptops af.
@Terw_Dan
ik begrijp je volkomen dat je hier niet zo maar kan neerzetten hoe je een wachtwoord verwijdert van een Laptop.
Er kunnen idd mensen met slecht bedoelingen dit lezen.
edit:

k geloof dat je wel vaker lap-tops 'krijgt'. En volgens mij hadden die ook al eerder problemen met wachtwoorden.

Wat je hier aanhaalt idd ik krijg soms zoal eens een laptop maar deze staan hier ook nog altijd in de kast met het zelfde probleem.

Na een tijd zoeken op de site van IBM kom ik tot de concluzie dat het paswoord niet kan gereset worden.

Maar alvast bedankt voor de reacties

[ Voor 32% gewijzigd door nonkeldw op 02-10-2008 22:54 ]

• GENETX
  • Laatst online: 11:16
Het spijt me zeer, maar ik moet bovenstaande mensen gelijk geven. We kunnen je op GoT gewoon niet helpen. Wij weten niet of de laptops zijn gestolen (al dan niet door de vorige "eigenaar"). En volgens het beleid is het niet toegestaan om mee te werken aan criminele activiteiten.

We zouden je graag helpen, maar in een dergelijke situatie zullen we er (zeker via internet) nooit achter komen of wat jij zegt de waarheid is. Ik kan ook zeggen dat ik een blond mokkel van 18 met dikke tieten ben :+ ;)

Ik sluit dit topic dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.