[Vista]Opeens onbekend netwerk

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Gisteravond deed alles het nog gewoon goed.
Maar sinds ik vanavond de PC aan deed, krijg ik met geen mogelijkheid contact met mn netwerk via UTP kabel.
Ik krijg alleen ONBEKEND NETWERK te zien, wereldbol is dan grijs. :?

Wireless internet op via mn Ibook gaat gewoon,zelf mn beiden Xbox en Xbox 360 kunnen gewoon op het netwerk en het internet op.

PC is dus via een UTP kabel aan mn Zyxel modem/router (Telfort) aangesloten. Standaar heb ik de PC een IP toegewezen.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb.

DHCP aan, krijg geen IP adres
beiden netwerk aansluiting op het moederbord geprobeerd, geen succes.
beiden netwerkkaarten via apparaten beheer verwijderd en opnieuw gezocht,geen succes.
nieuwe netwerk drivers,geen succes.

Ook al geef ik dus een IP in de zelfde range als mn router dan nog kan ik dus deze niet benaderen.

Wat ik wel raar vind is dat nadat de PC zich aan het identificeren is, er opeen heel snel in beeld komt, MEERDERE NETWERKEN, en dan snel gaat dit op ONBEKEND NETWERK.
Dit terwijl er dus geen andere routers/modems aan hangen.\

Weet niet of er op dat moment de andere PC's als netwerk gezien worden en daarom deze melding.

Hopelijk kan iemand me even de juiste richting geven want hier begrijp ik er echt niets van.
Heb trouwens voor het geval een systeem herstel gedaan, zelfs dit hielp niet. :|

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Dit is duidelijk een pc probleem.
Controleer je Windows apparatenbeheer eens van je computer en kijk welk onderdeel eventueel niet goed functioneert.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat is dus het gekke. Ik krijg geen een uitroepteken of zo in apparatenbeheer.
Ik heb zelfs beiden netwerkkaarten uitgeschakeld, verwijderd , nieuwe drivers gegeven en steeds niets.

Ik heb , omdat ik dus geen IP van mn router krijg , in mn register wat aanpassingen gedaan zoals Microsoftzelf aangeeft als je dit probleem heb.
Maar dat hielp ook niet.

Ook even voor het geval, een andere UTP kabel genomen zonder succes.

Als ik zelf een IP toewijs dan kan ik pingen wat ik wil naar andere adressen binnen mn netwerk, maar er wordt niets gevonden.
Erg vaag allemaal.

Denk dat ik ff ergens een netwerkkaartje ga scoren, om dat ook even uit te sluiten.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Wellicht is dit de oplossing van het probleem?

Klik hier

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 14:45 ]

• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
Dit is een hele grote Vista bug, heb dat wel alleen nog maar gezien bij Wireless, niet Wired. Enkele oplossingen kunnen zijn;

Schakel bij je LAN Adapter IPv6.
Kijk onder IPv4 of er een 0.0.0.0 vermelding staat bij je default gateway
Lokale profielen verwijderen

Geloof het of niet, maar vaak werken deze dingen niet, en de enige oplossing is een Vista reinstall -,-

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Ook eens meegemaakt bij een klant.

Je zegt dat je zelf een IP-adres geeft. Geef je toevallig niet het IP-adres van de router (gateway) in (vb 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of zo?)

Je kan ook alle netwerken verwijderen (onder netwerkcentrum). Dit eens proberen en kijken of je dan verder geraakt....

Simke

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Hoe kan ik netwerken verwijderen in Vista??

iRacing Profile Flickr

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:39

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dit heb ik ook gehad met Vista Business, x64 editie met vast IP. Vanalles geprobeerd maar uiteindelijk was het spontaan weer goed. Heb in ieder geval de router, switch en het modem allemaal even van de stroom gehaald, IP6 uitgeschakeld, UPNP ingeschakeld. Het enige wat ik nu nog heb is dat mijn netwerkverbinding pas werkt na 5 minuten booten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb zelfs de modem/router terug gebracht naar fabrieks instelling. Hielp ook niet.
Erg vaag allemaal.

Denk dat ik maar een her installatie van Vista moet doen iets anders zou ik niet weten

UPDATE:

Ongelooflijk. Heb zojuist Vista opnieuw er op gezet en.....ONBEKEND NETWERK :(

Maakt niet uit welke onboard netwerkkaart ik gebruik. Beiden geven het zelfde aan.
Gelukkig vond ik nou een oude USB Wifi stick.
Die er in,drivers geistaleerd en.........INTERNET :) :) :) :)

Kan niet geloven dat beiden onboard kaarten op de een oof ander manier overleden zijn. :|

Morgen maar een nieuwe PCI kaart halen, want denk dat online gamen via Wifi niet dat is wat ik gewend ben.

[ Voor 56% gewijzigd door seninha op 03-10-2008 17:36 ]

iRacing Profile Flickr

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:39

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik denk ook niet dat je beide kaarten dood zijn, je zou het kunnen testen door met een livecd te booten en te kijken of je dan wel netwerkverbining hebt. Scheelt je wellicht weer de aanschaf van een kaart ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat is een goed idee. Zal ff kijken wat er te downloaden valt

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Het zou handig zijn om ook een update te geven wat je hebt uitgevoerd n.a.v. de laatste posts en waar je exact niet verder komt.

Er zijn namelijk een paar opmerkingen gemaakt, welke zeker te maken kunnen hebben met het 'probleem' onder Vista
o.a. een link(alleen voor DHCP-gedeelte) en het verwijderen van IPV6 of reduceer je netwerkkaart naar 10M half duplex etc...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 12:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:35:
of reduceer je netwerkkaart naar 10M half duplex etc...
Eigenlijk wil je geen devices van "auto" af halen. Je mag alleen de instelling veranderen, als je de andere kant van de kabel (switch/andere pc) ook voorziet van de zelfde instelling. Een "auto detecting" systeem kan best hard falen als je slechts 1 kant hard configureerd op een instelling.

Ik heb het vaak zat gehad, zet je ene kant op 100mb full duplex, traint andere kant leuk in op half duplex. Het is niet alsof je zegt dat de ene kant "hard" moet staan dat de andere kant daar dan correct naar zal luisteren. :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:35:
Het zou handig zijn om ook een update te geven wat je hebt uitgevoerd n.a.v. de laatste posts en waar je exact niet verder komt.

Er zijn namelijk een paar opmerkingen gemaakt, welke zeker te maken kunnen hebben met het 'probleem' onder Vista
o.a. een link(alleen voor DHCP-gedeelte) en het verwijderen van IPV6 of reduceer je netwerkkaart naar 10M half duplex etc...
Weet niet wat je bedoelt,maar volgens mij heb ik tot nu toe duidelijk aangegeven WAT ik allemaal gedaan heb.

Het feit dat zelfs met een schone Vista installatie het probleem blijft vind ik nog steeds erg onbegrijpelijk.
Dat zou dus ,als je een beetje logisch denk,een hardware probleem moeten zijn.

Router/modem heb ik teruggebracht naar fabrieks instellingen,om daarna weer gebruiksklaar te maken.
Laptop van mn vrouw,welke ook op Vista werkt krijgt gewoon z'n netwerk en internet.
Server boven,XP,kan ook gewoon het net op.
Beiden Xboxen kunnen ook online.

Wat de LiveCD betreft, daar heb ik nog geen tijd voor gehad (moest vandaag werken).

Netwerkkaart heb ik ,zoals altijd,op auto negotiation. Heb zelfds 100Mfull duplex geprobeerd (zo staat mn router ook) maar ook dat hielp niet.
IPV6 heb ik ook al uitgezet.
En zoals ik al aangaf, ik heb zelfs van alles toegevoegd in mn register om een IP te kunnen krijgen.
maar zelfs dan nog krijg ik een IP die niet in de range zit welke ik zou moeten krijgen.

En nogmaals, als ik zelf een IP opgeef dan krijg ik dus ONBEKEND NETWERK

[ Voor 19% gewijzigd door seninha op 04-10-2008 22:17 ]

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1