Goedendag.
Ik repareer al een aantal jaren af en toe pc's van bekende.
Nu heb ik hier een P4 2.0 ghz met een Chaintech moederbord.
De pc liep heel slecht door veel spyware, er was gewoonweg niet meer mee te werken.
Ik heb de pc opnieuw geinstallerd met xp sp2 en ben de drivers gaan zoeken en installeren.
De drivers worden met een heel trage verbinding aangeboden, waardoor dit een tijdje duurde, maar ik had ze wel.
Nu is het probleem dat de netwerk kaart geen geldig ip adres krijgt, en daardoor het netwerk niet werkt.
Ik heb eerst een tijdje geklooid, waarna ik in de veronderstelling was dat het netwerk kaartje defect is,
maar 2 andere kaartjes werken ook niet.
wat ik ook vreemd vind, is dat als je de pc afsluit, hij niet echt uit gaat. De koeler van de cpu blijft zacht draaien, en de power led blijft ook branden.
Ik denk dat het moederbord misschien defect is, maar dat lijkt me erg sterk, want voor de herinstallatie, werkt het netwerk wel gewoon.
Ik heb vanalles geprobeerd maar kom er echt niet uit.
hieronder wat meer info over de pc.
Veld Waarde
Moederbordnaam Chaintech 9BJA
Apparaatbeschrijving
Noord Brug: Intel Brookdale i845
Apparaatbeschrijving
Zuid Brug: Intel 82801BA ICH2
Veld Waarde
Bus 2, Apparaat 9, Functie 0 C-Media CMI8738 Audio Chip
Veld Waarde
Bus 2, Apparaat 2, Functie 0 Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet Adapter [A/B/C]
Veld Waarde
Bus 0, Apparaat 1, Functie 0 Intel 82845(MP) AGP Controller [B-0]
Veld Waarde
Bus 0, Apparaat 31, Functie 3 Intel 82801BA ICH2 - SMBus Controller [B-5]
Ik hoop dat er iemand is, die me kan helpen, en dat de post in de goede catogorie valt,
volgensmij kan het in hardware zitten, of software, of netwerk.
alvast bedankt.
Ik repareer al een aantal jaren af en toe pc's van bekende.
Nu heb ik hier een P4 2.0 ghz met een Chaintech moederbord.
De pc liep heel slecht door veel spyware, er was gewoonweg niet meer mee te werken.
Ik heb de pc opnieuw geinstallerd met xp sp2 en ben de drivers gaan zoeken en installeren.
De drivers worden met een heel trage verbinding aangeboden, waardoor dit een tijdje duurde, maar ik had ze wel.
Nu is het probleem dat de netwerk kaart geen geldig ip adres krijgt, en daardoor het netwerk niet werkt.
Ik heb eerst een tijdje geklooid, waarna ik in de veronderstelling was dat het netwerk kaartje defect is,
maar 2 andere kaartjes werken ook niet.
wat ik ook vreemd vind, is dat als je de pc afsluit, hij niet echt uit gaat. De koeler van de cpu blijft zacht draaien, en de power led blijft ook branden.
Ik denk dat het moederbord misschien defect is, maar dat lijkt me erg sterk, want voor de herinstallatie, werkt het netwerk wel gewoon.
Ik heb vanalles geprobeerd maar kom er echt niet uit.
hieronder wat meer info over de pc.
Veld Waarde
Moederbordnaam Chaintech 9BJA
Apparaatbeschrijving
Noord Brug: Intel Brookdale i845
Apparaatbeschrijving
Zuid Brug: Intel 82801BA ICH2
Veld Waarde
Bus 2, Apparaat 9, Functie 0 C-Media CMI8738 Audio Chip
Veld Waarde
Bus 2, Apparaat 2, Functie 0 Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet Adapter [A/B/C]
Veld Waarde
Bus 0, Apparaat 1, Functie 0 Intel 82845(MP) AGP Controller [B-0]
Veld Waarde
Bus 0, Apparaat 31, Functie 3 Intel 82801BA ICH2 - SMBus Controller [B-5]
Ik hoop dat er iemand is, die me kan helpen, en dat de post in de goede catogorie valt,
volgensmij kan het in hardware zitten, of software, of netwerk.
alvast bedankt.