Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 14:15
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe pc samen gesteld via alternate.nl en daar laten assembleren.

Specs:
Moederbord: Asus Striker II Formula
Processor: Intel Q9550
Geheugen: 4GB Buffalo 800
Harddisk: Samsung 500GB Sata2
Videokaart: XFX Nvidia GTX 260 (896MB DDR3)

Alleen nu heb ik een probleem.
Ik doe mijn windows XP cd in de dvd brander, en laat de setup beginnen.
Eerst kopieerd hij alle benodigde bestanden naar de harddisk, en vervolgens start ie opnieuw op om door te gaan met de setup in de GUI. Hier volgt het eerste probleem al; Bij de system check loopt hij vast. (op de lcd poster die ik er bij kreeg komt te staan: MSINSTALL.

Ik opnieuw de computer opstarten dit keer komt hij er wel door heen. Het windows laadbalkje begint te lopen. na 5 seconden stop hij er mee en loopt hij weer vast. Ik weer opnieuw opstarten. Hij komt weer een stukje verder en krijg het lichtblauwe beeld van de achtergrond van de setup. Maar loopt weer vast. Ik nog 1x opnieuw opstarten, en nu komt ie totaan de setup met het venster waar hij aangeeft hoe lang het nog gaat duren. (39min) Totzover kan ik de setup krijgen. Verder wil hij niet komen.

Ik heb dit ook geprobeerd met mijn windows vista cd. Maar krijg hetzelfde probleem. Hij loopt dan ook steeds vast.

Nou heb ik wel garantie op de PC, maar wou eerst even kijken of ik het zelf op kan lossen.
Anders ben ik hem weer 2 weken kwijt want moest nu ook al 2 weken op me PC wachten.

Iemand een idee?

Alvast hartelijk dank,

CoreTex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het kan van alles zijn. Een slechte DVDspeler, slechte kabel, slecht geheugen, slecht moederbord, slechte voeding. Dit kan je natuurlijk allemaal testen, maar aangezien je garantie hebt, zou ik het gewoon laten testen door de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
Maar op het assemblage rapport staat dat ze de computer getest hebben met windows vista home premium.
En dat het systeem correct werkt, alleen omdat ik er geen besturingssysteem bij heb besteld is het natuurlijk weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je hebt wel officiele windows versies/cd's gebruikt? Misschien zijn jouw cd's niet zo goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
Ja officiele legale versie.
Heb onlangs me oude pc er nog mee geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tja, ik zou toch het laten testen door de winkel. Zoals ik al zei, het kan aan van alles liggen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:24:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Hij zei dat-ie 'm geen 2 weken kwijt wil zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Haaglander schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

Hij zei dat-ie 'm geen 2 weken kwijt wil zijn. :)
Tja, er is volgens mij iets hardwarematigs aan de hand. Een Windows installatie hoort het gewoon goed te doen. Als TS zelf precies weet wat er kapot is, moet de winkel het toch ook zelf testen en is hij zijn pc toch ook weer kwijt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
Ik wou gewoon ff weten of iemand anders dit probleem misschien ook heeft gehad o.i.d. :?
Zodat ik het zelf misschien op kon lossen. i.p.v. het weer naar de andere kant van het land te sturen en weer 2 weken te moeten wachten.

En mocht echt niemand verder een idee hebben dan doe ik dat ook heus wel.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

wowi

Staat sata op ide in je bios?
Zo niet lees je moederbord boekje.

[ Voor 38% gewijzigd door wowi op 02-10-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CoreTex schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:34:
Ik wou gewoon ff weten of iemand anders dit probleem misschien ook heeft gehad o.i.d. :?
Zodat ik het zelf misschien op kon lossen. i.p.v. het weer naar de andere kant van het land te sturen en weer 2 weken te moeten wachten.

En mocht echt niemand verder een idee hebben dan doe ik dat ook heus wel.. :O
Ik zei al dat het een hardware probleem is. Dus dat betekent toch wel dat de pc, of een onderdeel daarvan, terug moet naar de winkel.
wowi schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:41:
Staat sata op ide in je bios?
Zo niet lees je moederbord boekje.
Dat maakt niks uit aangezien de Vista DVD ook errors gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
Vandaag alternate gebelt.
Diegeen aan de lijn zei dat ik een geheugenreepje van 2gb eruit moest halen en dan nog eens moest proberen.
Hij loopt nu wel in 1x door tot aan het grafische setup gedeelte. alleen stopt hij daar weer.
Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CoreTex schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:24:
Vandaag alternate gebeld.
Diegeen aan de lijn zei dat ik een geheugenreepje van 2gb eruit moest halen en dan nog eens moest proberen.
Hij loopt nu wel in 1x door tot aan het grafische setup gedeelte. alleen stopt hij daar weer.
Iemand nog andere ideeën?
Is dat met XP of met Vista? Probeer in ieder geval alleen maar Vista te testen aangezien Vista altijd moet zijn te installeren.
Pagina: 1