Twingo achterbank kapot, wat te verwachten van garage?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 20:40

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het volgende:

Nog geen jaar geleden heb ik een 2e hands twingo aangeschaft. Gekocht bij een erkende renault dealer met 6 maanden bovag garantie + "levenslange servicegarantie van de garage". Een erg leuk auto'tje van nog een 4 jaar oud. In een klein jaar tijd weinig problemen gehad. Afgezien van het vervangen van een enkele lamp, is het enige "grote" probleem een kapotte ruitenwisser geweest.

De auto beschikt over een verschuifbare achterbank. Erg handig, want als je veel spullen moet vervoeren, kan je simpelweg de achterbank naar voren schuiven en heb je een redelijke kofferbakruimte tot je beschikking. Echter een maand geleden wilde ik de achterbank weer naar voren schuiven, maar deze bleek muurvast te zitten.

De garage gebeld en ik kon gelijk langskomen, de monteur keek er even naar en constateerde dat de bank er uit gehaald moest worden om het probleem vast te stellen. Een afspraak gemaakt en m'n auto weggebracht.

Nou heb ik zoujuist m'n auto opgehaald en er is een diagnose gesteld, het advies "vervangen van het achterbankframe" kosten: 842 euro... Slik! Voor het simpel weer in werking stellen van de achterbank vind ik dit veels te veel geld. Het grote nadeel is natuurlijk wel dat de kofferbakruimte zonder verschuifbare achterbank minimaal te noemen is.

Nou is mijn vraag, in hoeverre zou ik nog over de prijs kunnen onderhandelen? Ik heb de auto nu precies geteld 10 maanden, is verder technisch tip top in orde, maar dit probleem zal m'n auto bij verkoop ook wel in waarde laten verminderen.

wat vinden jullie?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zou niet onderhandelen, haal er gewoon een van de sloop, stukken goedkoper en zo moeilijk kan het niet zijn om zelf te vervangen.

Je zou op autoweek kunnen kijken of het vaker voorkomt, dan is de reparatie soms gratis omdat Renault bekend is met het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Bierkameel op 02-10-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Ben je handig? Zo ja, zelf eens kijken wat het probleem is. Eventueel van de sloop een frame halen of zo.

Verder heb je grote kans dat bij inruil het totaal niet boeit of het werkt of niet. Kijken ze waarschijnlijk toch niet naar. Ze kijken even rond je auto en maken een ritje, dat is het vaak wel. Als je het niet per se nodig hebt zou ik er dus niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Vraag hulp/advies bij een Renault (Twingo) club/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 20:40

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
bedankt voor de reacties!

In principe is het niet een must om een verschuifbare achterbank te hebben, het is alleen erg handig! Ik kan m'n spullen ook gewoon op de achterbank laden.

Ik zal is kijken of ik op de sloop terecht kan, want redelijk handig ben ik wel. Ik bel morgen iig nog wel even de garage om te vragen hoe het zit met de veiligheid. Beetje lullig als m'n passagiers gelanceerd worden bij een krachtige remactie! :)

Het is voor mij wel duidelijk dat ik hier geen 800 euro voor ga neertellen, als ik 'm nu inruil krijg ik er hoogstwaarschijnlijk nog 3000 euro voor, als ik geluk heb. En over een jaartje wil ik toch wel een andere auto.

Heb trouwens "te leen" een renault scenic meegekregen tijdens de reparatie. was wel een vooruitgang op de twingo! :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:27

Dentheman

Zie signature

even tussendoor: een twingo uit 2004 nog maar €3000 waard? De twingo van m'n moeder uit 2003 is nog 6000 waard met iets meer dan 50000 op de klok.

Mocht de sloop niks hebben (wat me stug lijkt) kan je altijd ebay nog afstruinen :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 06:37
Dentheman schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:58:
even tussendoor: een twingo uit 2004 nog maar €3000 waard? De twingo van m'n moeder uit 2003 is nog 6000 waard met iets meer dan 50000 op de klok.

Mocht de sloop niks hebben (wat me stug lijkt) kan je altijd ebay nog afstruinen :)
Offtopic: Haal je verkoop en inkoop niet door de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 09:08
De basis Twingo was in 2004 iets van 8.300, dus dan zou 6.000 wel veel zijn. Maar iets van 4.500 moet een populair autootje als de Twingo nog wel opleveren.

Als het een bekend probleem bij Renault zou zijn moet je daar wel even achteraan bellen, coulance acties zijn meestal maar een bepaalde tijd geldig, en dat kan zo maar eens vier jaar zijn (bijvoorbeeld bobine probleem van de 1.6 16V motor).

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 11:32
Ik zou sowieso eens zelf proberen de achterbank eens uit de auto te halen en precies eens te kijken wat er aan de hand is. Kost je geen geld, alleen wat moeite en misschien is het wel heel makkelijk zelf te fixen :).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1