[php] EMail van/naar verschillende mailboxes verplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil een php script schrijven dat periodiek (cronjob) mail verplaatst vanuit pop3-account1 naar pop3-account2

wat heb ik al geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$mailInBox = imap_open("{localhost:143/imap/notls}INBOX", "mail@domeinnaam.nu", "******");
$mailInBox2 = imap_open("{localhost:143/imap/notls}INBOX", "test@anderedomeinnaam.nu", "******");

$messageCount = imap_num_msg($mailInBox);
echo "Processing " . $messageCount . " messages:<Br>";
for ($i = 1; $i <= $messageCount; ++$i) {
    if(imap_mail_move($mailInBox, $i, $mailInBox2."INBOX.Sent")) print " - <b>Gelukt</b>";
    else print " - ".imap_last_error();
    print "<hr>";
}
?>

Connecten gaat goed. ik zie ook dat er 2 berichten in zitten. (klopt ook)

de imap_mail_move() functie kan alleen mail verplaatsen naar een andere map in hetzelfde pop3/imap account

het 3e parameter mag alleen een string zijn (doel-map-naam)

weet iemand een oplossing (of een denkrichting) hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?

ik wil mail ophalen vanuit verschillende mailboxen en verzamelen in 1 mailbox voor verdere processing, mail inhoud en headers moeten ongewijzigd blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je wil moven zul je denk ik eerder op file niveau bestanden moeten gaan verplaatsen of de mail binnentrekken en daarna in de volgende mailbox stoppen. Een directe move naar verschillende accounts lijkt me niet mogelijk.

offtopic:
Ik heb even je engelstalige topictitel verhuilandstsddst ;)

Overigens heb je het over pop3 accounts en imap functies :?

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 02-10-2008 21:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Afaik werkt imapmailmove alleen voor imap en dan nog alleen maar binnen dezelfde account ( daar heeft het imap-protocol namelijk voorzieningen voor )

pop3 lijkt me gewoon eerst ophalen en dan in een andere mailbox stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Kan je hier niet beter fetchmail voor gebruiken ipv zelf wat in elkaar te zetten met PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[ash] schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:19:
Kan je hier niet beter fetchmail voor gebruiken ipv zelf wat in elkaar te zetten met PHP?
Puur situatie afhankelijk denk ik, pop3 is nou niet echt zo'n ingewikkeld protocol dat je het niet zelf kan maken en bijna verplicht bent een library / extern progje te pakken.

Qua code beheersbaarheid zou ik er waarschijnlijk ook voor kiezen om bij een simpele actie als dit het zelf in php op te lossen, fetchmail is externe app en dat heeft altijd en immer te maken met versies / mogelijkheden die niet gegarandeerd 100% gelijk blijven over alle klanten...

Ga je het hebben over mails met extreem grote attachments ipv textmails dan zou ik weer eerder gaan voor een stukje proven technology ipv zelf het risico te creeren dat ik tegen memory limits etc aan ga lopen...

Oftewel imho puur situatie afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

En omdat het per situatie afhankelijk is geeft ik het aan.
En fetchmail is wat mij betreft "proven technology".
Pagina: 1