hallo,
ik wil een php script schrijven dat periodiek (cronjob) mail verplaatst vanuit pop3-account1 naar pop3-account2
wat heb ik al geprobeerd:
Connecten gaat goed. ik zie ook dat er 2 berichten in zitten. (klopt ook)
de imap_mail_move() functie kan alleen mail verplaatsen naar een andere map in hetzelfde pop3/imap account
het 3e parameter mag alleen een string zijn (doel-map-naam)
weet iemand een oplossing (of een denkrichting) hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?
ik wil mail ophalen vanuit verschillende mailboxen en verzamelen in 1 mailbox voor verdere processing, mail inhoud en headers moeten ongewijzigd blijven
ik wil een php script schrijven dat periodiek (cronjob) mail verplaatst vanuit pop3-account1 naar pop3-account2
wat heb ik al geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php $mailInBox = imap_open("{localhost:143/imap/notls}INBOX", "mail@domeinnaam.nu", "******"); $mailInBox2 = imap_open("{localhost:143/imap/notls}INBOX", "test@anderedomeinnaam.nu", "******"); $messageCount = imap_num_msg($mailInBox); echo "Processing " . $messageCount . " messages:<Br>"; for ($i = 1; $i <= $messageCount; ++$i) { if(imap_mail_move($mailInBox, $i, $mailInBox2."INBOX.Sent")) print " - <b>Gelukt</b>"; else print " - ".imap_last_error(); print "<hr>"; } ?> |
Connecten gaat goed. ik zie ook dat er 2 berichten in zitten. (klopt ook)
de imap_mail_move() functie kan alleen mail verplaatsen naar een andere map in hetzelfde pop3/imap account
het 3e parameter mag alleen een string zijn (doel-map-naam)
weet iemand een oplossing (of een denkrichting) hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?
ik wil mail ophalen vanuit verschillende mailboxen en verzamelen in 1 mailbox voor verdere processing, mail inhoud en headers moeten ongewijzigd blijven