Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 beeldschermen, 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje naar het volgende op zoek. Echter ik weet de juist benaming niet.
Ik zoek naar een hardware matig kastje die het volgende kan doen;

Ik heb 2 toetsenborden,2 muizen en 2 monitoren,1 pc.
Nu wil ik vanaf 2 werkplekken 1 pc kunnen kunnen bedienen.
Volgens mij is't omgekeerde van een KVM switch.
Het moet echter wel zo kunnen zijn dat er verschil is in resolutie tussen monitor 1 en monitor 2.

Weet iemand of zoiets bestaat? Zo ja, hoe het heet?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Je kan gewoon alles aansluiten, en dat zou zo moeten werken.
Let wel dat je dan bijv. 1 pijltje in je OS bestuurd met 2 muizen, maar een beter alternatief weet ik zo direct niet...

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Is dit niet wat? Zoeken op google reverse KVM

Reverse KVM switch

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Kosty schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:45:
Je kan gewoon alles aansluiten, en dat zou zo moeten werken.
Let wel dat je dan bijv. 1 pijltje in je OS bestuurd met 2 muizen, maar een beter alternatief weet ik zo direct niet...
Ik heb maar 2 PS/2 poorten op pc.
En het is de bedoeling om een afstand van ongeveer 10 meter te overbruggen.

Verwijderd

Gewoon 2 setjes USB muis+tobo halen? Je monitors kan je ook gewoon aansluiten en instellen als mirror van elkaar, even ervan uitgaande dat er een normale videokaart inzit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:54:
Gewoon 2 setjes USB muis+tobo halen? Je monitors kan je ook gewoon aansluiten en instellen als mirror van elkaar, even ervan uitgaande dat er een normale videokaart inzit.
Ja okej. Maar dan overbrug ik geen afstand van 10 meter denk ik?
En het mooist zou wezen wanneer ik op een knop drukte dat het beeld automatisch van de ene werkplek naar de andere ging zeg maar.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:56:
[...]

Ja okej. Maar dan overbrug ik geen afstand van 10 meter denk ik?
En het mooist zou wezen wanneer ik op een knop drukte dat het beeld automatisch van de ene werkplek naar de andere ging zeg maar.
Hmm 10 meter, dan kun je beter zoeken naar een KVM extender ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19
Toestellen bestaan wel, heb er vroeger (15 jaar of meer geleden) veel van verkocht aan tandartsen : één PC, en een scherm/tobo/muis op het buro en eentje aan de bekende stoel. Afstand was vaak meer dan 10 meter als je de kabel een beetje wou wegwerken. Helaas weet ik de fabrikant/leverancier niet meer.

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Voor toetsenborden en muizen is het denk ik niet zo'n probleem.
Gewoon zorgen voor materiaal met USB-aansluiting, want dan kun je alles tegelijk aansluiten, en gewoon met USB-verlengkabels werken.

Voor monitor wordt het misschien wat lastiger, want ik weet niet of je bijv. VGA-kabels wel zo lang kan maken zonder data verlies. Misschien dat het met DVI of HDMI-kabels wel kan?

[ Voor 6% gewijzigd door RagingR2 op 03-10-2008 14:27 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Houd er rekening mee dat USB theoretisch maximaal 5 meter aan één stuk verlengt kan worden.
In de praktijk lukt langer vaak wel. Anders gewoon na 5 meter een USB hub en dan weer 5 meter...

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 03-10-2008 14:30 ]

Alles kan stuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje meer inzet mag ook wel...

In je topicstart meld je niets over waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond en hoe je verder zocht als dat niet volledig duidelijk was. Ook je latere replies op andermans suggesties wekken geen indruk van enige eigen moeite. Daarom gaat dit topic op slot - GoT is geen helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.