Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Creation date system files veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb maple aangeschaft die gebruik maakt van een tijd gebonden licentie. De licentie server (Flexlm) controleert de creation date van bepaalde system files om te zien of de licentie is verlopen. Nu zijn op een of andere manier alle creation dates van files in de windows directory in de toekomst.

Ik heb snel een programmaatje geschreven die de tijd terug zet naar nu, maar ik heb niet genoeg rechten, ondanks dat ik het programmaatje als admin run, om deze creation dates aan te passen voor bepaalde files, waaronder de folder windows zelf.

Heeft iemand een manier zodat ik deze alsnog kan aanpassen.

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

probeer het onder veilige modus, daar kun je via right-click -> eigenschappen bij beveiliging administrator voledig beheer geven....
zoals remco onder mij al zei, bestanden die ingebruik zijn kun je niet (of moeilijk aanpassen) zonder veilige modus, er is zoiets als file unlocker (zoek maar via google) een freeware programma dat je bestand unlocked zodat je het gebruiken kan, dit werkt zelfs met systeem bestanden, natuuriljk moet je daarbij wel mee nadenken, en niet zo maar alles unlocken, wat crashes kan veroorzaken.

[ Voor 59% gewijzigd door earithramir84 op 02-10-2008 20:01 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zullen wel .dll files (of soortgelijken) zijn in de windows dir? Die zijn natuurlijk gewoon in gebruik door windows, dus die kan je niet aanpassen. Heeft op zich niets met rechten te maken, ze zijn gewoon in gebruik.
Dus het advies van hierboven kan ik overnemen: veilige modus.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
k thanks, dan ga ik dat eens proberen.

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Mochten bepaalde files ook in veilige modus in gebruik zijn, dan kun je het nog altijd via BartPE doen - dus even een bootable windows op CD maken, daarvan booten, en dan je programma starten (kan gewoon van 1 van de harddisks)

Your lack of planning is not my emergency

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk maar de live-cd van ubuntu opgestart en alle files door touch gehaald met een positief resultaat.
Pagina: 1