Computer start niet op, wss moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:55
Beste GOTérs.

Ik heb een oude pc in elkaar gezet en ben tot de conclusie gekomen dat hij niet boot.
Hij start wel maar na 1 seconde slaat alles weer uit.

Ik heb alle onderdelen op een andere computer geprobeerd en het doet het daar wel, behalve het moederbord.

Ook alles open en bloot op de tafel geplaatst en getest maar weer zelfde probleem.

Is mijn moederbord nu definitief kapot? Of zijn er andere mogelijke oorzaken die dit doen voorkomen?

Mvg,
Apex

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als alle andere onderdelen prima werken en echt alleen het moederbord overblijft, dan kun je daar wel van uitgaan :) Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt erg op kortsluiting in op het moederbord of ander apparaat. Probeer de pc niet te vaak aan te zetten, want dan kan hij doorfikken, vooral bij oudere systemen.

Probeer er eerst achter te komen waar de kortsluiting zich bevind, of start de pc met zo min mogelijk onderdelen en alleen het cruciale.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ApexAlpha
Ik heb de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter." al bekeken en nagelopen.

Heb hem opgestart met: PSU, 1 reep kingston, een fan aangesloten. En een hdd.

Helaas, wss een nieuw moederbord dus,

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al een andere voeding geprobeerd? Koppel de schijf eens af, die heb je niet nodig om beeld te krijgen. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ApexAlpha
Net even een andere psu geprobeerd. Helaas probleem hetzelfde, dit zal dus een nieuw moederbord betekenen, of de overige hardware verkopen. Jammer, heeft een aantal jaren feilloos gedraaid !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We verwachten van je op GoT dat je eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt voordat je een topic opent met dit soort problemen. Je geeft aan het topic doorlopen te hebben, maar hiervan is niets terug te vinden in de topicstart. Daarnaast ontbreken de specs van je systeem, terwijl deze toch belangrijk zijn.

Dit topic gaat op slot wegens te weinig inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.