[Vodafone] Nieuwe klanten voorgetrokken op bestaande klanten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:39

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Afgelopen week woensdag wilde ik mijn Abonnement bij Vodafone verlengen omdat ik 3 maanden voor de einddatum van mijn 2-jarige abonnement zat.. Dit heb ik dus via de site geprobeerd.. het ging toen om een HTC Touch Diamond.. nou netjes alles ingevuld en verstuurd. Enkele minuten later vond ik in mijn mailbox de email bevestiging met het ordernummer om te kijken wat de status van de order is.. dit nummer deed vervolgens niks behalve mij constant een pagina terug sturen..

Dus ik bellen met Vodafone om te vragen hoe het er voor stond met mijn order, blijkt dat deze helemaal niet in het systeem stond en er helemaal niks verandert was.. De beste man vertelde mij dat we ook telefonisch de order konden plaatsen, hier ben ik op in gegaan en heb ik meteen gevraagd of ze de HTC Touch Pro al op voorraad hadden en hier antwoorde hij ja op.

Vervolgens heb ik de overweging gemaakt om de Touch Pro te bestellen en dit is allemaal netjes ingevoerd en ik kreeg een intern order nummer van hem mee maar na een paar uur nog geen bevestigings mail. Dus ik de dag erna netjes weer even opbellen en ja volgens de medewerker stond de order goed in het systeem en was de status van de order "Ready for shipment" dan zou je denken dat de telefoon al netjes is ingepakt en dat deze alleen maar even aan TNT meegegeven hoeft te worden.. niks is minder waar.. ik ben nu meer dan een week verder en de telefoon is nog steeds niet opgestuurd en ik heb nog steeds geen Track&Trace nummer van TNT..

Weer bellen.. Ja er zijn er wel meer dan 2000 op voorraad maar er is een achterstand in het magazijn opgelopen waardoor de levering wat langer kan duren.. reken maar op eind volgende week.. Vandaag heb ik weer gebeld en zou het volgens onze lieftallige helpdesk medewerker wel tot eind oktober kunnen duren.. vreemd maargoed...

Dit is allemaal nog niet zo heel erg.. Ik bedoel, dat kan gebeuren door drukte..

Wat ik wel erg vind is dat een maat van mij eergisteren een nieuwe abonnement via de site heeft afgesloten en dat hij vandaag zijn telefoon al heeft.. lijkt mij dat de telefoons uit hetzelfde magazijn komen.. waar is dan de achterstand?

Ik ben dus ook zeer verontwaardigd.. Ik ben al bijna 7 jaar trouwe klant van Vodafone/Libertel (Zowel Prepaid als Abonnee) en wordt achtergesteld op nieuwe klanten.. Plus het feit dat ik al wel betaal voor Zorgeloos internet maar hier nog geen gebruik van kan maken..

Ik hoop dat de telefoon deze week nog wordt opgestuurd dat ik hem in iedergeval aan het begin van de week zou kunnen ontvangen voordat ik op vakantie ga, maar ik zie het zwaar in!

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vat het samen: jij zit al één week op je telefoon te wachten terwijl je maat hem al heeft en daar ben je nu boos over. Je vermoedt dat het komt doordat hij een nieuwe abonnement af heeft gesluiten terwijl jij juist hebt verlengd, maar je weet niet helemaal zeker of dat echt de oorzaak is.

Mijn vraag: wat wil je met dit topic bereiken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 07:15
Waarom stap je niet gewoon op naar een andere provider als je niet tevreden bent over hun service?
Er zijn nu eenmaal veel problemen met Vodafone op het moment.

Annuleer je order, en stap op. Via de HI site van kpn kun je ook een toestel bestellen en binnen 24uur in huis hebben. Waarom wachten op Vodafone?

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 03-10-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 07:44:
Ik vat het samen: jij zit al één week op je telefoon te wachten terwijl je maat hem al heeft en daar ben je nu boos over. Je vermoedt dat het komt doordat hij een nieuwe abonnement af heeft gesluiten terwijl jij juist hebt verlengd, maar je weet niet helemaal zeker of dat echt de oorzaak is.

Mijn vraag: wat wil je met dit topic bereiken?
De telefoons komen uit een magazijn in maarssen.. dat is hetzelfde magazijn.. telefoon van een maat van mij (de N95) werd direct opgestuurd.. mijne (die ook op voorraad is) ligt er nog steeds..

Tis toch duidelijk wat de oorzaak is.. nieuwe abonnee's worden op hun wenken bediend.. en bestaande klanten worden in de wacht gezet..

Ik sluit toch ook in weze een nieuw abonnement af..

Oh en wat ik wil bereiken: Ik wil gewoon mijn ervaringen met vodafone delen met mensen hier en kijken of meer rmensen hetzelfde probleem hebben...
tm030614 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:18:
Waarom stap je niet gewoon op naar een andere provider als je niet tevreden bent over hun service?
Er zijn nu eenmaal veel problemen met Vodafone op het moment.

Annuleer je order, en stap op. Via de HI site van kpn kun je ook een toestel bestellen en binnen 24uur in huis hebben. Waarom wachten op Vodafone?
Omdat vodafone het toestel het goedkoopst aanbied met korting op mijn abonnement.. en ik veel gebruik maak van "Vodafone Onder Ons" (onbeperkt bellen tussen 4 mensen met een vodafone sim voor 10 euro per maand)

Is dat minder reden voor mij om verontwaardigd te zijn? misschien zie ik het niet helemaal helder hoor..

[ Voor 35% gewijzigd door Cidious op 03-10-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276230

Same here...

Ik heb nu al bijna 2 weken geleden mijn abonnement verlengd omdat ik op 3 maanden van het einde van mijn contract zat. Heb ook de HTC Touch Diamond erbij genomen maar nog niets ontvangen. Ik kan eveneens geen orderstatus checken in het klantenservice gedeelte op de Vodafone site. Ik verwonderde mij ook al over twee dingen. Namelijk (1) nieuwe abonnees ontvangen hun telefoon de eerst volgende werkdag (mits voor 17:00 besteld) en (2) mijn nieuwe abonnement gaat eerder in dan dat ik de telefoon heb ontvangen (waardoor ik voor zorgeloos internet betaal terwijl ik dat helemaal niet kan gebruiken op mijn oude telefoon). Ik ga straks eens even bellen met Vodafone om te vragen hoe dit zit, het lijkt mij dat er een reden moet zijn waarom nieuwe abonnees wel binnen een werkdag hun nieuwe telefoon ontvangen terwijl mensen die hun abonnement verlengen zo lang moeten wachten. Bovendien ga ik ervan uit dat ze korting geven op het abonnement als ik onderdelen niet kan gebruiken, mocht het nog lang duren voordat ik mijn nieuwe telefoon ontvang.

Edit: inmiddels contact gehad met de klantenservice van Vodafone. De persoon aan de lijn kon mij niet vertellen waarom ie is 'vast blijven zitten'. En wist ook niet wanneer ik hem wel zou binnen krijgen, de status staat nog steeds op 'awaits shipping'. Enige positieve: de order staat in ieder geval in het systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 276230 op 03-10-2008 14:23 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
nou dat lijkt me dus precies hetzelfde probleem als ik hier heb.. ben blij dat ik in ieder geval niet alleen sta..

1 ding weet ik wel en dat is dat ik dit een schandalige policy vind van vodafone om nieuwe klanten voor te trekken..

Ik overweeg om alsnog over te stappen als ik de telefoon niet voor eind volgende week ontvangen heb.. ik zou dan toch wel gebruik willen maken van zorgeloos internet waar ik nu al gewoon voor betaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tsja, als je overstapt heb je weer andere problemen.

Ik had een abbo bij de KPN. Als ik deze wilde verlengen moets ik meer voor mijn toestel (N95 8gb) bijbetalen dan nieuwe klanten. Daarom overgestapt naar VP.

Maar bij een overstap heb je helaas als je je nummer wilt behouden 3 maanden opzegtermijn/behandeltijd. Ik kreeg van VP niet eens een tijdelijke nummer bij mijn nieuwe toestel en moest als ik die gedurende de drie maanden wilde gebruiken een prepaidkaart kopen. Achteraf erg veel gedoe.

Al relativerende vind ik dan het probleem van een week levertijd niet eerlijk maar best te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Een week is nog te overzien ja.. maar het blijft verkeerd..

Ander maatje van mij heeft ook verlengd en wacht nu ook al 2 weken op zijn omnia.. terwijl nieuwe klanten gewoon voorgeschoven worden..

EDIT:

Inmiddels meerdere malen weer contact gehad met de Vodafone helpdesk en in 1 van die gesprekken werd mij verteld dat als ik hem voor donderdag nog niet binnen ik nog een keer moest bellen naar de helpdesk en moest vragen of ze de "Back-Office" voor me wilden bellen.. (geen flauw idee wat dat is.. maar het schijnt dat je dan dichter bij het probleem komt dan via de helpdesk)

Voor mij is dit niet meer nodig aangezien mijn telefoon nu bij TNT Pakket ligt en ik hem waarschijnlijk morgen eindelijk binnen heb..

Maar mensen met een soortgelijk probleem kan ik een tip geven om de helpdesk te vragen om naar de "Back-Office" te bellen daar zou je meer informatie kunnen krijgen over je order.

[ Voor 64% gewijzigd door Cidious op 07-10-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij hem inmiddels ontvangen?

Ik heb wederom contact gehad met Vodafone en zij vertelden mij dat het probleem bij TNT ligt. Volgens Vodafone heeft TNT een achterstand, en kunnen de pakketjes dus niet verzonden worden. Terwijl ze wel allemaal al klaar liggen bij Vodafone (de HTC Touch Diamond was ruim op voorraad). Voor mij ligt ie dus nog steeds niet klaar bij TNT en zal ie waarschijnlijk ook deze week niet meer binnen komen. Ik baal er echt flink van, maar misschien moet ik dan nog een keertje bellen en vragen of ze "back-office" willen bellen.

nog één dingetje: kun jij em volgen via internet nu? Heb je via je mail een code ofzo gekregen van Vodafone?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 276230 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:53:
Heb jij hem inmiddels ontvangen?

Ik heb wederom contact gehad met Vodafone en zij vertelden mij dat het probleem bij TNT ligt. Volgens Vodafone heeft TNT een achterstand, en kunnen de pakketjes dus niet verzonden worden. Terwijl ze wel allemaal al klaar liggen bij Vodafone (de HTC Touch Diamond was ruim op voorraad). Voor mij ligt ie dus nog steeds niet klaar bij TNT en zal ie waarschijnlijk ook deze week niet meer binnen komen. Ik baal er echt flink van, maar misschien moet ik dan nog een keertje bellen en vragen of ze "back-office" willen bellen.

nog één dingetje: kun jij em volgen via internet nu? Heb je via je mail een code ofzo gekregen van Vodafone?

Thanks!
Dat lijkt me wel heel vaag. Ik denk dat TNT genoeg capaciteit heeft om pakketjes te verwerken.

Beetje probleem afschuiven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik zou mijzelf ook even willen corrigeren, vanmorgen belde ik weer en kreeg ik vriendelijk te horen dat het pakketje nog helemaal NIET bij TNT ligt.. en dat het vrouwtje wat ik aan de lijn had geen flauw idee had hoe haar collega daarbij was gekomen...

Status aanpassingen volgens Vodafone medewerkers: Ready for Shipment -> Ready for Release -> Released to TNT -> Released to Warehouse..

Ik zie de bomen door het bos niet meer.. en volgens mij klopt er allemaal niks meer van die status shit..

Het enige dat ik weet dat bij mijn laatste check het pakketje op "Released to Warehouse" staat en dat de Vodafone Helpdesk geen invloed meer heeft op de order volgens hun.

Heel vreemd allemaal.. het wordt steeds gekker.

Ondertussen wacht ik dus nog steeds en heeft Vodafone me doodgemaakt met een blije mus en heb ik nog steeds geen track&trace code

(Wel had ik deze klacht ook op Telecomklachten.nl gepost en heeft vodafone contact gehad met hun en naar mijn email adres gevraagd en wacht ik nu op een mail van vodafone)

[ Voor 47% gewijzigd door Cidious op 08-10-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Waarom niet bij een vodafone winkel verlengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
B0MBACI schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:01: Waarom niet bij een vodafone winkel verlengt?
omdat deze mij niet dezelfde korting kan geven op mijn abonnement en een veel hogere prijs vraagt voor het toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Cidious schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:04:
[...]
omdat deze mij niet dezelfde korting kan geven op mijn abonnement en een veel hogere prijs vraagt voor het toestel..
Kun je het toestel niet ergens anders voor zelfde soort aanbiending krijgen? Hi ofzo, of via gsmweb etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Ik zou gewoon bij een Vodafone winkel naar binnen lopen en daar alles regelen, kun je in ieder geval je toestel even vasthouden, testen, vergelijken.

De kortingen die men krijgt op toestellen zijn bij vodafone winkels allemaal gelijk, een nieuwe abonnee krijgt exact dezelfde korting als een bestaande, wel zo eerlijk.
En ach, misschien betaal je iets meer (wat logisch is aangezien er een winkel met personeel betaalt moet worden) je krijgt wel service, koffie e.d.
En het mooie is, je loopt met je nieuwe toestel zo de winkel uit, niks geen wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Helaas dit heb ik allemaal vandaag nog geprobeerd maar de vodafone winkel wil pas weer verlengen als ik het toestel van de webshop binnen heb en weer heb terug gestuurd.. En ik kan de webshop order nu niet meer cancelen omdat de order al buiten bereik van de helpdesk is.. Er rest mij geen andere keus dan te wachten volgens de man van vodafone die eerst per email en toen per telefoon contact met mij heeft opgenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Als je het pakketje binnenkrijgt, gewoon weigeren. Dan wordt het teruggestuurd met de mededeling dat je geweigerd hebt, dan is het ook geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05
Rare constructies worden hier bedacht.

Het duurt te lang....

Toestel weigeren...

Wachten tot dit verwerkt is bij Vodafone....

Naar Vodafone winkel gaan om zo'n zelfde toestel te halen.

Ik ga bij verlenging ook altijd naar de Vodafone winkel, inderdaad lekker bakkie koffie erbij en loopt met een werkend toestel de winkel uit

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het nadeel van verlengen in de winkel is dat je niet dezelfde aanbiedingen kunt krijgen als op sommige toestellen in de webshop. Ik ben ook naar de fysieke Vodafone winkel gegaan en heb ook daar gekeken en geïnformeerd. Alleen bij hoge uitzondering mogen ze aanbiedingen van de webshop ook toepassen op telefoons in de winkels. Dus hoewel ik dan wel onmiddellijk een toestel zou hebben gehad, zou ik ook veel meer geld kwijt zijn over mijn contract van 2 jaar. Bovendien, je verwacht natuurlijk van te voren niet dat het weken gaat duren voordat ze dat ding eindelijk eens opsturen. Ik vraag me echt af hoe het in deze tijd nog mogelijk is dat het zo lang moet duren. Je kan een pakketje naar Kiribati nog in minder dan twee weken daar krijgen. Maar ons bekendste postbedrijf TNT heeft een achterstand van 4 weken...yeah right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cidious schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:49:
Helaas dit heb ik allemaal vandaag nog geprobeerd maar de vodafone winkel wil pas weer verlengen als ik het toestel van de webshop binnen heb en weer heb terug gestuurd.. En ik kan de webshop order nu niet meer cancelen omdat de order al buiten bereik van de helpdesk is.. Er rest mij geen andere keus dan te wachten volgens de man van vodafone die eerst per email en toen per telefoon contact met mij heeft opgenomen..
En ze hebben je nog steeds geen datum gegeven waarop ie ongeveer binnen zou moeten komen? Mij niet in ieder geval...

Edit: Voor de zoveelste keer gebeld met Vodafone. Deze keer werd mij verteld dat ie inmiddels gisteren (9 oktober) WEL verzonden is. Hij zou dus eigenlijk uiterlijk zaterdag binnen moeten komen. Ik ben benieuwd..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 276230 op 10-10-2008 15:57 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Heb je nu al wel een werkende track&tracé code dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cidious schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:36:
Heb je nu al wel een werkende track&tracé code dan?
Nope..nog steeds niet. Kon ze ook niet geven. Ik betwijfel ook ten zeerste of ie echt komt. Maar goed we'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik zit nu weer in hetzelfde schuitje als jou, ook vandaag te horen gekregen dat hij verstuurd is maar ik heb ook geen track&trace code gekregen en deze konden ze me inderdaad ook niet geven.. Tegen mij zeiden ze dat hij morgen binnen moet komen en anders uiterlijk maandag.. Nou ik ben benieuwd.. Heb mijn vraagtekens erbij.. Waarom heb ik nog geen track&trace code bijvoorbeeld.. Ik laat jullie weten wanneer hij binnen is..

EDIT: Ik mag u nu officieel verklaren dat mijn HTC Touch Pro binnen is en dat Vodafone zich dit keer netjes aan haar woord gehouden heeft.. Zaterdag zou het pakketje komen en uiterlijk maandag.. nou vandaag is het zaterdag en heb ik hem eindelijk in huis..

Het heeft allemaal even geduurd en het is allemaal niet geheel zonder problemen gegaan maar het eindresultaat mag er dan ook wel wezen.. een BRAND-NEW HTC TOUCH PRO!

[ Voor 33% gewijzigd door Cidious op 11-10-2008 15:06 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog steeds niks ontvangen..bij mij hebben ze ook gezegd dat ie verzonden is. Maar ik betwijfel het ten zeerste. Ik heb nog even nagekeken en heb mijn bestelling op 20 september gedaan. Dat is al meer dan 3 weken geleden. Donderdag zou ie verzonden moeten zijn, dus dan had ik hem toch uiterlijk vandaag verwacht. Ik twijfel eraan of ze in deze wel eerlijk zijn geweest. Hoe dan ook, jij in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Ik blijf wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Anoniem: 276230 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:53:
Hier nog steeds niks ontvangen..bij mij hebben ze ook gezegd dat ie verzonden is. Maar ik betwijfel het ten zeerste. Ik heb nog even nagekeken en heb mijn bestelling op 20 september gedaan. Dat is al meer dan 3 weken geleden. Donderdag zou ie verzonden moeten zijn, dus dan had ik hem toch uiterlijk vandaag verwacht. Ik twijfel eraan of ze in deze wel eerlijk zijn geweest. Hoe dan ook, jij in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Ik blijf wachten...
Ik heb hem op 25 september bestel.. dat is een hele werkweek na jou.. en heb hem al wel binnen.. ik vind dit geen normale gang van zaken.. en zou dit ook zeker aankaarten en kijken of je als schade vergoeding het extra bijbetalen voor de telefoon als je dit moet doen bijvoorbeeld kan laten vervallen.. lijkt me niet meer dan redelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cidious schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:11:
[...]

Ik heb hem op 25 september bestel.. dat is een hele werkweek na jou.. en heb hem al wel binnen.. ik vind dit geen normale gang van zaken.. en zou dit ook zeker aankaarten en kijken of je als schade vergoeding het extra bijbetalen voor de telefoon als je dit moet doen bijvoorbeeld kan laten vervallen.. lijkt me niet meer dan redelijk..
Ik ga in ieder geval een klacht erover indienen, dit is zeker geen normale gang van zaken. Vind t zeker niet meer dan redelijk dat Vodafone dan met een tegenprestatie komt voor het lange wachten. Hoop in ieder geval dat ik hem morgen dan binnen krijg! Zou heel zuur zijn als ie er dan nog niet bij zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Vodafone trekt idd nieuwe klanten voor op bestaanden.
Zie op hun site nu de Sony X1 bij "Coming Soon" staan, wil ik bestellen via de site i.c.m. een verlenging. Kan niet, staat erbij dat je de klantenservice moet bellen als je toestel er niet bij staat.
Dus ik doe dat, krijg ik te horen dat alleen nieuwe klanten zo'n ding kunnen pre-orderen.

Ik nog doodleuk gevraagd, of ik als trouwe klant (al zo'n 9 jaar) dan de kans loop om achter 't net te vissen als de voorraad op is door bestellingen van nieuwe klanten. Meisje grapte dat zoiets erg lastig was omdat ze een hele grote voorraad krijgen. Vanaf de 20ste mocht ik dan bellen om 't ding te bestellen. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:43:
Vodafone trekt idd nieuwe klanten voor op bestaanden.
Zie op hun site nu de Sony X1 bij "Coming Soon" staan, wil ik bestellen via de site i.c.m. een verlenging. Kan niet, staat erbij dat je de klantenservice moet bellen als je toestel er niet bij staat.
Dus ik doe dat, krijg ik te horen dat alleen nieuwe klanten zo'n ding kunnen pre-orderen.

Ik nog doodleuk gevraagd, of ik als trouwe klant (al zo'n 9 jaar) dan de kans loop om achter 't net te vissen als de voorraad op is door bestellingen van nieuwe klanten. Meisje grapte dat zoiets erg lastig was omdat ze een hele grote voorraad krijgen. Vanaf de 20ste mocht ik dan bellen om 't ding te bestellen. Beetje jammer...
Heb je helemaal gelijk in. Zelfde geldt voor de Samsung Omnia, vlak voordat die uitkwam heb ik daar ook naar geïnformeerd en liep tegen precies hetzelfde probleem aan. Ik blijf het een raar spelletje vinden van Vodafone. Op de een of andere manier zal het voor hun wel winstgevender zijn om nieuwe klanten aan zich te binden dan huidige klanten tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb 4 september mijn abbo verlengt, naar een hoger abbo en daarbij een htc touch pro besteld. Binnen 5 tot 10 werkdagen zou die hier zijn. En idd na 8 werkdagen, stond tnt aan de deur. Maak ik het pakketje open, zit daar tot mijn verbazing een htc touch dual in. Meteen gebelt met de klantenservice dat het niet de goede telefoon is, en ik zou teruggebeld worden door de verkoper. Pirma, kunnen we dat mooi allemaal meteen regelen.
Volgende dag was ik nog niet teruggebelt (was al meer dan 24 uur later) dus heb ik hun maar weer gebeld. Meteen weer kreeg ik het verhaaltje dat er een mail gestuurt was, en dat ik terug gebeld zou worden. Weer 2 dagen laten nog steeds niemand van vodafone aan de lijn gehad, dus maar weer naar hun bellen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die wist wie het was, en ze zal even naar haar toe lopen. En toen werd ik 15 minuten later gebelt, door de goede medewerker van Vodafone. Ik moest de telefoon terug sturen, en maandag even bellen (woensdag 16 oktober).
Ik maandag gebeld, medewerker was ziek, en zodra ze terug was, zou ze mij bellen. Donderdag de 18e was ik nog steeds niet teruggebeld door Vodafone, en aangezien ik wel graag een nieuwe telefoon wilde hebben, heb ik maar weer naar Vodafone gebeld. Toen kreeg ik te horen dat de medewerker er niet meer werken(eerst is ze ziek, dan werkt ze er opeens niet meer) en zij zou mij verder helpen. Ik kreeg te horen dat ik geld moest bijleggen voor de HTC touch pro, maar dat ging er bij mij niet in. Vodafone belt niet terug, en ik moest bijbetalen. Medewerker was het er mee eens, en gaf hem gratis aan mij. En hij zou over ongeveer 5 dagen door tnt bezorgd moeten worden.
8 oktober maar weer gebeld, want mijn telefoon was er nog niet. Toen kreeg ik eindelijk een medewerker te pakken, die wel verstand van zaken had, er werd mij verteld, dat de htc touch pro, alleen bij een ondernemersbundel zou kunnen (Ik had een ondernemersbundel, maar die was door de eerste medewerker omgezet naar een basis bundel) Medewerker zou het allemaal voor mij regelen. Hij ging een mailtje naar Maarsen sturen, en een mailtje naar de medewerker die mij zou terug bellen, omdat ze niet gemeld had dat er wat mis was gegaan.
ik heb 10 oktober weer naar hun gebelt, omdat ik WEER niet teruggebeld werd, om een bevestiging te vragen of mijn telefoon verwerkt was, klantenservice kon alleen melden dat er een mailtje naar maarsen gestuurd was, en dat hij waarschijnlijk volgende week bij mij op de mat lag.
Nou heb ik vandaag weer gebelt, want ik wilde toch wel graag een bevestiging hebben of hij nou wel of niet kwam, werd mij vrolijk verteld dat ik opeens 60 euro bij moest betalen (voor een telefoon die ik gratis zou krijgen) Ik het hele verhaal aan die meneer uitgelegd, en hij ging wat dingen voor mij navragen, maar hij kwam tot de conclusie dat ik die 60 euro toch echt zou moeten betalen.

Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat, en hij ging nog een keer vragen of er echt niks kon gebeuren. Maar niks was minder waar, ik zou toch echt die 60 euro moeten betalen. Nu heb ik mijn telefoon maar geannuleerd, mijn abbo opgezegd, en ga ik vanmiddag maar naar een andere provider toe. En ik denk dat ik dit verhaal bij de rechtsbijstand ga neerleggen, en hoop dat ze er nog wat mee kunnen doen.

Sorry als er wat spelfouten inzitten, maar ik ben dyslectisch.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
En terrecht. Ik snap niet dat er niet meer mensen zijn die hun bestelling niet annuleren.

Als je zo lang, zo veel moeite moet doen, om je telefoon te krijgen bij een bedrijf dat geld aan je gaat verdienen stap je toch op?
Als ze je als bestaande klant niet eens willen behouden en totaal geen moeite voor je doen, nieuwe klanten voortrekken, zou ik geen zaken meer met ze willen doen.

Er zijn tal van aanbieders, en kwa prijs ontlopen ze elkaar niet of nauwelijks. Je nummer kun je zo mee nemen dus ik zie het probleem niet.

Stap op dan krijgen ze het duidelijkste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:59:
[...]

En terrecht. Ik snap niet dat er niet meer mensen zijn die hun bestelling niet annuleren.

Als je zo lang, zo veel moeite moet doen, om je telefoon te krijgen bij een bedrijf dat geld aan je gaat verdienen stap je toch op?
Als ze je als bestaande klant niet eens willen behouden en totaal geen moeite voor je doen, nieuwe klanten voortrekken, zou ik geen zaken meer met ze willen doen.

Er zijn tal van aanbieders, en kwa prijs ontlopen ze elkaar niet of nauwelijks. Je nummer kun je zo mee nemen dus ik zie het probleem niet.

Stap op dan krijgen ze het duidelijkste signaal.
Ja daar heb je wel gelijk in, maar van te voren weet je niet dat er zoveel problemen van komen! Je denkt gewoon, ik verleng mn abo via internet, snel en simpel, en met een paar werkdagen heb ik mn nieuwe telefoon zo thuis. Vervolgens duurt het maar en duurt het maar, maar je denkt steeds nu zal ie wel komen. Totdat je opeens weken verder bent, of in Mercury's geval al meer dan een maand. Dan kun je amper nog annuleren..maw je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. En eigenlijk zou je de boel gewoon moeten annuleren en naar een andere provider moet gaan, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 276230 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:55:
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in, maar van te voren weet je niet dat er zoveel problemen van komen! Je denkt gewoon, ik verleng mn abo via internet, snel en simpel, en met een paar werkdagen heb ik mn nieuwe telefoon zo thuis. Vervolgens duurt het maar en duurt het maar, maar je denkt steeds nu zal ie wel komen. Totdat je opeens weken verder bent, of in Mercury's geval al meer dan een maand. Dan kun je amper nog annuleren..maw je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. En eigenlijk zou je de boel gewoon moeten annuleren en naar een andere provider moet gaan, idd.
Zolang je je telefoon nog niet thuis hebt kun je het annuleren. Dat was ook eigenlijk de reden dat het bij mij zo lang duurde voordat ik het opgezegd had. Ik dacht dat je het niet meer kon annuleren. Maar na vandaag was ik het gewoon zat. Zei het ook gewoon tegen de medewerkder die ik aan de telefoon had. Dan was dit mijn laatste keer Vodafone, gewoon nog geen krimp geven. niet nog een keer wat proberen op te lossen. Maakt ze gewoon helemaal niks uit. Ach, ik zit er niet mee. ga nu naar Hi toe, en hopen dat het daar wel goed gaat :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De soap gaat vrolijk verder. Inmiddels 5 dagen na de verzenddatum heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik ben inmiddels al ruim een uur aan het bellen naar TNT en Vodafone. Probleem is: TNT heeft een barcode nodig die begint met 2S of 3S en die zou Vodafone moeten hebben. Vodafone heeft deze code niet. Ik heb 10x gebeld naar 5 verschillende nummers van Vodafone en het enige en uiteindelijk antwoord dat ik daarvan heb gekregen is dat ik 14 dagen moet wachten en daarna kan het vermissingstraject pas worden gestart. M.a.w. ik moet nu 2 weken thuis gaan zitten hopen dat ik ooit nog mijn telefoon krijg, pas daarna kan ik hem als vermist gaan opgeven bij Vodafone. Ik ben het zo ongelooflijk zat aan t worden, maar ik kan hem nu niet meer annuleren aangezien de telefoon volgens Vodafone al verzonden is en de order op 'closed' staat. Ik betwijfel of ik ooit die telefoon nog zal zien en heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen. Het liefste ga ik nu naar de winkel, haal em daar en betaal dan maar wat meer. Ruim 3 weken verder nog steeds geen telefoon dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 276230 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:35:
De soap gaat vrolijk verder. Inmiddels 5 dagen na de verzenddatum heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik ben inmiddels al ruim een uur aan het bellen naar TNT en Vodafone. Probleem is: TNT heeft een barcode nodig die begint met 2S of 3S en die zou Vodafone moeten hebben. Vodafone heeft deze code niet. Ik heb 10x gebeld naar 5 verschillende nummers van Vodafone en het enige en uiteindelijk antwoord dat ik daarvan heb gekregen is dat ik 14 dagen moet wachten en daarna kan het vermissingstraject pas worden gestart. M.a.w. ik moet nu 2 weken thuis gaan zitten hopen dat ik ooit nog mijn telefoon krijg, pas daarna kan ik hem als vermist gaan opgeven bij Vodafone. Ik ben het zo ongelooflijk zat aan t worden, maar ik kan hem nu niet meer annuleren aangezien de telefoon volgens Vodafone al verzonden is en de order op 'closed' staat. Ik betwijfel of ik ooit die telefoon nog zal zien en heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen. Het liefste ga ik nu naar de winkel, haal em daar en betaal dan maar wat meer. Ruim 3 weken verder nog steeds geen telefoon dus!
Je kunt wel degelijk annuleren. Gewoon het pakket niet aannemen en weigeren. Je hebt zo ie zo recht op een zeven dagen zichttermijn.

Dus pakket weigeren, Vodafone per email laten weten dat je de order annuleert en je beroept op de zeven dagen zichttermijn (wet kopen op afstand), en vervolgens lekker gaan winkelen bij de 'buren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

Anoniem: 276230 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:35:
stuur even een pm of een mailtje t.a.v. vodafonewebrelations[punt]nl[at]vodafone[punt]com met je naw-gegevens en het mobiele nummer, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 229972 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

@Sebas1986

stuur even een pm of een mailtje t.a.v. vodafonewebrelations[punt]nl[at]vodafone[punt]com met je naw-gegevens en het mobiele nummer, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
Zo, das op tijd... ;)

Begrijp me niet verkeerd maar als de klant bijna wegloopt komt er wel actie... en kan er wellicht wel van alles geregeld worden.
Pas nadat er negatieve signale op internet verschijnen gaat Vodafone echt naar de situatie kijjken.
Waarom kan de klant bij Vodafone in veel gevallen het niet opgelost krijgen middels een telefoontje naar de klantenservice van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 229972 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

En waarom kunnen jullie na 1.5 maand mij nog steeds niet terug bellen? tot op heden zou ik nog steeds terug gebeld worden. en dat is nog steeds niet gedaan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
M3rcury schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:01:
[...]

En waarom kunnen jullie na 1.5 maand mij nog steeds niet terug bellen? tot op heden zou ik nog steeds terug gebeld worden. en dat is nog steeds niet gedaan.
Tja het is en blijft Vodafone... ;) Ik vraag me ook nog steeds af waarom ze zo selectief reageren. Waarom krijgt de ene klant wel een reactie en de andere niet? Een gedeelte van de problemen die klanten op forums melden wordt door jullie compleet genegeerd, waarom is dat?

Edit, snap het al in het geval van M3rcury, je hebt je bestelling al geanuleerd. Dus voor VF valt er geen eer meer aan te behalen denk ik :+

Met alle respect, ik heb geen hoge dunk van VF Web Relations (hoe goed hun bedoelingen ook zijn) en VF in zijn algemeen.

Waarom:

Op 15 september 2008 stuur ik per email, aan VF Web Relations, een brief voor Vodafone SSV en dhr. Doveren. Ik geef in deze email te kennen de brieven ook aangetekend te versturen.
Op 16 september 2008 ontvang ik een reactie per email van Vodafone Web Relations (getekend met de naam Jan) met het bericht dat het niet noodzakelijk is om mijn brieven aangetekend te verzenden. De brieven zijn intern doorgeleid, aldus Jan van VF Web Relations. Ik denk nog, goh, wat netjes van ze *O*

Op 22 september 2008 vraag ik per email om mijn brief, wederom t.a.v. dhr Doveren intern door te sturen zodat ik geen kosten hoef te maken voor het aangetekend versturen. Tot mijn verbazing krijg ik op 24 september de onderstaande reactie:

‘Aangezien uw brief persoonlijk gericht is aan Dhr. Doveren Directeur Klantenservice, achten wij het inderdaad wenselijk dat u de brief aangetekend verstuurd’.

Getekend met 'Jan VF Web Relations'. Tja... is dat dan niet simpelweg een gevalletje klantje pesten? -O-

Dat je een klacht van een klant onterecht vindt prima maar:

a) je hoeft de klant niet te gaan 'pesten' door de brief niet door te sturen, terwijl je dat eerst wel deed
b) reageren op de klacht is niet meer dan normaal
c) als je reageerd reageer dan ook volledig inhoudelijk op de gehele brief. Dat voorkomt een elle lange briefwisseling.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 15-10-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

tm030614 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:17:
[...]

Tja het is en blijft Vodafone... ;) Ik vraag me ook nog steeds af waarom ze zo selectief reageren. Waarom krijgt de ene klant wel een reactie en de andere niet? Een gedeelte van de problemen die klanten op forums melden wordt door jullie compleet genegeerd, waarom is dat?

Edit, snap het al in het geval van M3rcury, je hebt je bestelling al geanuleerd. Dus voor VF valt er geen eer meer aan te behalen denk ik :+
Hoeven ze ook niet meer, ik keer NOOIT meer terug naar vodafone. Ik heb al eerder problemen met ze gehad, en daar heb ik een jaar lang voor moeten vechten om mijn gelijk te krijgen.

Maar laten we het maar geen VF bashtopic van maken.Neem aan dat door mijn eerste post hier, mijn standpunt over VF wel duidelijk is :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is binnen gekomen!! Ein-de-lijk..we zijn bijna 4 weken verder maar nu heb ik hem dan toch. Denk wel dat ik toch een brief ga sturen dat dit niet de normale gang van zaken is (zo lijkt mij iig). Voor de rest wel een prachtig toestel en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Jeetje.. en dan ben je 4 weken verder.. voor mij was het ongeveer 3 weken.. nog veel maar ik had hem later dan jou besteld.. lijkt mij ook niet helemaal kloppen..

Dit zaakje stinkt aan alle kanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256688

Nou bij mij loopt het nu ook echt de spuitgaten uit, ik heb 8 oktober mijn abbo verlengt en gekozen voor een n96, afgelopen vrijdag zouden de toestellen binnen zijn gekomen bij vodafone, dan ga je er dus vanuit dat het toestel wel na het weekend naar je wordt verstuurd.
Niet dus, ik bel vandaag naar vodafone en volgens de zoveelste medewerker is de status klaar voor verzending maar het toestel blijkt helemaal niet afgelopen vrijdag binnnen te zijn gekomen, en de volgende levering is pas 10 november en dan zou ik mijn toestel op zn vroegst 13 november binnen krijgen :( :( :( :( :( .
Hier wordt ik dus helemaal gestoord van ik wacht nu al 3 weken op mijn toestel en hier gaan er dus nog minimaal 2 bij komen.
Heeft iemand een mooi idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 256688 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:24:
Nou bij mij loopt het nu ook echt de spuitgaten uit, ik heb 8 oktober mijn abbo verlengt en gekozen voor een n96, afgelopen vrijdag zouden de toestellen binnen zijn gekomen bij vodafone, dan ga je er dus vanuit dat het toestel wel na het weekend naar je wordt verstuurd.
Niet dus, ik bel vandaag naar vodafone en volgens de zoveelste medewerker is de status klaar voor verzending maar het toestel blijkt helemaal niet afgelopen vrijdag binnnen te zijn gekomen, en de volgende levering is pas 10 november en dan zou ik mijn toestel op zn vroegst 13 november binnen krijgen :( :( :( :( :( .
Hier wordt ik dus helemaal gestoord van ik wacht nu al 3 weken op mijn toestel en hier gaan er dus nog minimaal 2 bij komen.
Heeft iemand een mooi idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Abbo opzeggen, en naar een andere provider gaan? heeft voor mij iig geholpen. Neem wel in je achterhoofd dat ook zij afhankelijk zijn van leveringen, en er ook wel eens dingen mis kunnen gaan. Je wist dat je hem pas deze week zou moeten krijgen. Bij mij ging er zo veel mis, en moest ik er zo veel moeite in steken dat ik er geen zin meer in had.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256688

Nou ik heb nog een mooi verhaal, ik belde gisteren ook al met vodafone en die gaven mij een barcode van het pakket, dus ik dacht nou dan zal het binnenkort wel verzonden worden, ik kon het zelfs via track&trace van tnt volgen volgens de medewerker, ik kijken op de site van tnt en het nummer begon niet eens met 2S of 3S dus dat hele verhaal ging niet op 8)7 8)7 , nou bel ik net met vodafone en blijkt dit nummer een ordernummer te zijn :X dus ik lag met die medewerker helemaal dubbel aan de telefoon om het feit dat de vorige medewerker zo achterlijk was om mij het ordernummer te geven als zijnde een pakket barcode.
Nou kan ik natuurlijk helemaal niet lachen want feit is nog steeds dat mijn toestel bij hun pas de 10e van november binnenkomt wat natuurlijk te gestoord voor worden is 6 weken na verlenging :'( .
Ik denk dat ik er maar een eind aan ga breien met vodafone want 6 weken gaat me echt veel te ver, ik ben niet ongeduldig maar dit wordt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:01
Nu vraag ik me toch even af of het normaal is dat als je een bestelling hebt gedaan dat ze na een week nog niet in het systeem van vodafone kunnen zien dat er een bestelling is gedaan. Mij wordt nu verteld dat dat komt omdat het een verlenging is en dat dit 2 weken duurt. Ik vind dit toch erg vaag.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279511

Is vodafone wel snel met het uitleveren van bestellingen bij nieuwe abonnementen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee, heb 8 dagen moeten wachten op me omnia bij hun als nieuwe klant.
op de site is de order pagina nooit verandert vanaf me bestelling, als ik nu kijk staat er nog steeds : wordt verwerkt.

en dit terwijl er staat op de site en in de email dat als je de ene dag besteld de andere dag alles wordt geleverd. niet dus.

[ Voor 25% gewijzigd door chucky666 op 12-11-2008 19:23 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic gaat helaas richting levertijdengeneuzel en erg veel geklaag. Omdat het verder geen toegevoegde waarde meer heeft, gaat het op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.