Toon posts:

[XP] HDMI audiokaart niet werkend te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een packard bell imedia x1130 pc gekocht. Deze pc had echter Vista als Os en aangezien ik niet zo tevreden ben over Vista heb ik windows XP SP 3 erop gegooid. Nu is packard bell zo leuk geweest om geen drivers voor windows XP voor deze pc op zijn site te plaatsen dus word je bijna verplicht om vista te gebruiken. Ik heb ondertussen via verschillende sites alles werkend gekregen. (Nvidia site oa aangezien het moederbord een nforce630i chipset betreft)

Het enigste wat nog steeds niet werkt is de audio. Hij ziet hem bij apparaatbeheer wel staan met geel uitroepteken. Als ik drivers hiervoor wil installeren zegt hij dat deze niet is ingeschakeld (wat wel het geval is) en als ik deze deinstalleer kan dit niet omdat deze zogenaamd voor het opstarten gebruikt moet worden. Ik heb al verschillende nvidia en realtek software geprobeerd zonder effect. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen afgezien van Vista opnieuw installeren. De audiochipset is AC885 (7.1 HD)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT