Digitenne .i.c.m. HD/DVD Recorder...

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb internet/GoT afgestruind op zoek naar de oplossing, maar ik kom er maar niet achter hoe ik nu precies het Digitenne kastje moet aansluiten op de TV en HD/DVD Recorder.

Ik heb nu:
  • CRT TV via scartkabel aangesloten op de Digitenne decoder.
  • HD/DVD Recorder via scartkabel aangesloten op de Digitenne decoder.
  • Het Digitenne ontvangerkastje is natuurlijk gewoon aangesloten op de Digitenne decoder.
Als ik Digitenne aanzet... zie ik de TV kanalen op TV.
Als ik Digitennen uit zet en de HD/DVD Recorder aan kan ik DVD's afspelen etc.

Prima, maar hoe krijg ik het nu voor elkaar om iets van TV op te nemen? :) (Ik weet dat als ik iets op wil nemen ik dan het kanaal moet blijven kijken en niet tegelijkertijd een ander kanaal kan kijken, tenzij ik een extra kastje koop; maar dat hoeft niet.)

[ Voor 6% gewijzigd door Victorio op 02-10-2008 18:02 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Digitenne aansluiten op recorder en zender kiezen en op record drukken? :?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ookal besproken in het Digitenne topic. Je kunt opnemen maar dan zul je de tuner via scart aanmoeten sluiten op je recorder. Dan kun je via de AV opnemen met je recorder. Dus je zet Digitenne op het juiste kanaal, en laat de recorder de AV opnemen. Je decoder moet dus aanstaan en je kunt tegelijk niets anders kijken dan het beeld dat je wilt opnemen.

Oplossing is een tuner icm recorder te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-10-2008 18:14 ]

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:12:
Ookal besproken in het Digitenne topic. Je kunt opnemen maar dan zul je de tuner via scart aanmoeten sluiten op je recorder. Dan kun je via de AV opnemen met je recorder. Dus je zet Digitenne op het juiste kanaal, en laat de recorder de AV opnemen. Je decoder moet dus aanstaan en je kunt tegelijk niets anders kijken dan het beeld dat je wilt opnemen.
Ok. Heb het zo gedaan en het opnemen van een kanaal dat je kijkt werkt. Mooi.

Probleem is nu dat ik op de HD Recorder niet in het Timer menu kan komen. (Menu waarmee je insteld wanneer je iets wilt opnemen...) Hij springt voor het timer menu namelijk naar de tuner optie van de recorder... en dan zie ik OF m'n digitenne kanaal... OF een zwart beeld (omdat digitenne uitstaat).

Dit staat los van digitenne denk ik... heeft het met de TV of met de recorder te maken?