nieuwe mobo maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Oke, ik weet het, deze vraag is weet ik niet al hoe vaak gesteld...maar ik heb meer verstand van Pentiums dan van AMD's en ik wil een computer met een AMD bouwen omdat mijn huidige config een beetje "oud" is...zie sig... 8-)
Anyhow, ik ben dus op zoek naar een AMD TB rond de 1000 Mhz, met mobo (raid als het kan) een ATI of Geforce 2 GTS, 2 HDD's, CDRW, DVD en geen monitor (hebbik al) nu kan ik alles wel zelf bedenken, MAAR HET ENIGE WAT IK WIL WETEN IS: Welek mobo kan ik het beste voor gaan? Oja, gewoon SDRAM dus geen DDR en hij moet een beetje oc-baar zijn...

oja, sorry voor mijn hoofdletters...

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik zou zeggen een Asus of een Abit board.
Ik heb zelf een Asus A7V133 waar ik erg tevreden mee ben. Ik heb niet voor Abit gekozen omdat ik een proffesionele geluidskaart heb (echoaudio). De maker van de geluidskaarten (en andere proff. geluidskaarten fabrikanten) hebben veel berichten op hun sites staan dat er problemen zijn met Abit boards en deze geluidskaarten (heb ze zelf ondervonden met een Abit mobo en windows wou niks weten van de geluidskaart bij gebruik van het bord, de drivers werden niet geaccepteerd en zo). Ze zeggen dat dit iets te maken heeft met sommige functies in de bios. Ik heb zelf geen idee.... weet alleen dat het niet werkt.

A.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vage klachten rond ABIT en geluidskaarten waren er vooral rond de vroege revisies van de KT7 (let op: zonder A!)

Goedkope keuze zou zijn de MSI K7T-Pro Tubo (339,- in pricewatch)
Sneller is de AOPEN AK73ProA (359,-)
Voor hetzelfde geld heb je de ABIT KT7A. ZOu mijn keuze zijn, want erg goede tweakbaarheid en stabiliteit en een ISA slot.
ASUS A7V133 is even goed maar een stuk duurder (409,-) en geen ISA.

Of je kunt de sprong in het diepe wagen en voor DDR gaan- een AMD760 mobo met DDR ram.
Enige probleem is dat de goedkoopste mobo daarmee in pricewatch 667,- kost!

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

is die nieuwe Aopen al in NL te krijgen dan??

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Misschien is die Iwill wel wat. lees de review van vandaag: athena.tweakers.net/nieuws/15868

quote uit review:
Hij combineert de snelheid en stabiliteit van de Asus A7V133 met de layout en features van de Abit KT7A.

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Volgens mij wou hij Raid
Dus

Abit KT7a Raid

(rond de f 450,-)

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Wat je ook beslist, koop in ieder geval een mobo met een 266 FSB bus!

Beste keuzes daarbij zijn zoals genoemd asus en abit. Persoonlijk zou ik voor de abit kt7A-Raid gaan..
Pagina: 1