Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe range Canon printers

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Geachte lezer,

Ik ben reeds in het bezit van een Canon IP5200, zeer fraai apparaat maar sinds een aantal weken lijkt de printkop het te hebben begeven ;( (hij spuugt geen geel meer)
Nu was ik aan het rondkijken op de canon site voor een nieuw exemplaar en de keuze is weer reuze!
Ik dacht te gaan voor een multifunctional dit keer, dan kan m'n 2e printer/scanner de deur uit.
Ik had 1 eis en 1 wens; cd/dvd labelprint is een must, en wifi een welcome feature.
En het allermooiste zou zijn als ik mijn huidige cardridges kan blijven gebruiken(geen must).
Ik kom dan uit op de volgende types:
MP 610: Beste koop consumentenbond!(altijd prettig), zelfde inkt, cd/dvd labels printen, geen wifi
MP 620: Andere inkt, geen?? cd/dvd labels printen, wel wifi
MP 630: Andere inkt, cd/dvd labels printen, geen wifi
MP 600R: Zelfde inkt, cd/dvd labels printen, wifi, MAAR weer €50 duurder dan de MP 610 :(

Mijn vragen:
Heeft de MP 620 dan als enige geen cd/label printmogelijkheid? (ik zie dit iig niet als optie op de Canon site).
Is de 600R inmiddels nog up-2-date, en zal die nog wat in prijs dalen aangezien er dus net nieuwe types uit zijn gekomen?

Anders blijft denk ik de MP 610 de enige die ik dat geld waard vind, €50 verschil alleen voor wifi vind ik te.

TIA

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ScooBY_DoO schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:52:
Mijn vragen:
Heeft de MP 620 dan als enige geen cd/label printmogelijkheid? (ik zie dit iig niet als optie op de Canon site).
Als het op de Canon site er niet bij staat dan zal het wel niet lijkt me?
Misschien kan je nog op andere sites zoeken, maar de gemiddelde tweaker zal dezelfde zoekquery moeten draaien in google als jij waarschijnlijk al gedaan hebt. ;)
Is de 600R inmiddels nog up-2-date, en zal die nog wat in prijs dalen aangezien er dus net nieuwe types uit zijn gekomen?
Dat is niet te voorspellen. Een verouderde serie zal altijd in prijs dalen als er een nieuwe serie komt, mits de oude serie niet al uit de handel is.

Zoek anders eens naar wat reviews, vaak worden typen dan wel vergeleken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Vanaf het moment, dat Canon nieuwe printermodellen introduceert, blijkt er niemand nog de oudere equivalenten
te kunnen leveren. Kennelijk worden die printers uit hoodfmagazijn aangeleverd en houden retailers geen voorraad aan.
Ik zou er maar niet vanuit gaan, dat verouderde modellen goedkoper worden, sterker nog, je kunt er niet meer aan komen.

• ScooBY_DoO
Gonadan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

Als het op de Canon site er niet bij staat dan zal het wel niet lijkt me?
Misschien kan je nog op andere sites zoeken, maar de gemiddelde tweaker zal dezelfde zoekquery moeten draaien in google als jij waarschijnlijk al gedaan hebt. ;)
Inderdaad, maar ik vind het vreemd dat ze in 3 nieuwe types die functies niet weten te combineren in 1 apparaat.

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:53:
Vanaf het moment, dat Canon nieuwe printermodellen introduceert, blijkt er niemand nog de oudere equivalenten
te kunnen leveren. Kennelijk worden die printers uit hoodfmagazijn aangeleverd en houden retailers geen voorraad aan.
Ik zou er maar niet vanuit gaan, dat verouderde modellen goedkoper worden, sterker nog, je kunt er niet meer aan komen.
Die ervaring had ik min of meer wel bij processoren en videokaarten..... jammer dat dan kennelijk ook voor printers zo is ;(
Modbreak:Niet twee keer achter elkaar posten <24u :o

Je kunt prima twee quotes in een enkele reply (of edit) verwerken. Doe dat aub...

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 03-10-2008 21:39 ]

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 09:50
Ik heb nog een overweging om mee te nemen in je besluit:
De inkttankjes zijn bij de mp620 en de mp630 een stuk kleiner geworden dan bij de voorgaande modellen én er zijn (nog?) geen replacements beschikbaar die veel goedkoper zijn dan originele cardridges.

de mp620 en mp630 hebben volgens 123inkt.nl:

19 ml voor document zwart
en 9 ml voor fotozwart en 9ml voor elke kleurt.

Elke cardridge kost 10 euro. Dit is dus 50 euro om ze allemaal te vervangen.

De voorgaande oudere modellen die je noemt hebben grotere inktanks:
26 ml voor zwart en 13 ml per kleur.

wel kosten ze 12 euro per stuk. dus op zich scheelt de prijs van de orginele niet veel.
het is iets duurder maar je kan ook meer printen.

Maar 123inkt.nl biedt ook cardridges die zeg maar een kloon zijn van de originele
voor 3,50 euro per stuk. Dan is het opeens heel goedkoop om zo een oudere printer te hebben

want dan heb je voor onder de 20 euro de nieuwe cardridges.

Het is jammer dat canon niet eens een model uitbrengt met veel functionaliteiten in 1 te denken valt aan:

-automatische document invoer die dubbelzijdig kan scannen.
-dubbelzijdig printen.
-usb2 ethernet en wifi

Canon maakt zoveel verschillende modellen en uit elk model laten ze weer wat weg. Je zou verwachten dat hun duurste printers zoals de mp 980 en de mx 7600 eens alles samenvoegen. Maar het is een spel van functies weglaten ipv dat er een opbouwende lijn in hun productlijn zit. ik wil best wat meer betalen voor een combi tussen een goede afdrukkwaliteit maar met handige papier invoer maar die bieden ze gewoon niet.

Het is of mooie fotos of een automatische papier invoer of wifi of cds printen enzovoort.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Anders blijft denk ik de MP 610 de enige die ik dat geld waard vind, €50 verschil alleen voor wifi vind ik te
Ik heb zelf ook de 610 genomen. Wel getwijfeld over de duurdere, maar ik vond het de meerprijs niet waard.
Later hoorde ik (in A61) dat het wifi gedeelte sowieso alleen voor printen is, scannen etc moet nog steeds via usb. Dus er blijft sowieso een kabeltje tussen je pjoeter en je printer nodig :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hier een klein ervaringsrapportje van de MP630.

De Bluetooth schijnt enkel voor JPG printen te zijn en dat dan vanaf een telefoon ofzo.
Dit kan kloppen want ook al add ik de printer als BT printer (wat het systeem wel gewoon herkent en zo) toch kan ik er geen documenten mee printen vanaf mijn PC...

Ik puzzel verder...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je hoeft je oude printer niet gelijk weg te gooien, gewoon de printkoppen eruit halen, in lauw tot warm water omspoelen, goed laten drogen en er weer indoen. Zo heb ik ook al eens een printer een tweede leven gegeven!

Oeps zag niet dat het al een oud topic was :+

[ Voor 10% gewijzigd door Backpacker op 28-12-2008 06:19 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Pagina: 1