Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe Harddisk van NTFS naar FAT32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om zonder Partition Magic eenmalig mijn HD terug te zetten naar FAT32 ?

Fritzbox herkent nl geen NTFS en zonder deze oplossing moet ik steeds met mijn HD trap op , trap af. :'(

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Ja maar Windows XP kan enkel FAT32 partities van een beperkte grootte maken. Er bestaan nog andere programmaatjes voor maar volgens mij is Partition Magic het meest aangewezen.

http://parkingwerchter.be

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot dan ? Oh al gevonden , 32 gb

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 17:56 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Het makkelijkste is gewoon: data kopiëren naar lokale HD, HD formateren als FAT32, data terugkopiëren.
Heeft natuurlijk wel veel schijfruimte nodig en duurt lang (al zal direct omzetten ook niet snel gaan)
Partition magic is naar mijn weten de enige andere manier, maar dat schijnt nogal eens mis te gaan. Voer in ieder geval schijfcontrole en defragmentatie van te voren uit.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan ook de pc laten opstarten van een Linux livecd zoals Knoppix of Ubuntu en daarmee de schijf herpartitioneren... Ben je sneller klaar dan Partition Magic kopen ;)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

En bedenk ook dat je met FAT32 maximaal 4gib aan bestanden kan hebben en niet groter.

Dat 32GB formateren van XP vind ik eigenlijk raar. Waarom hebben ze dat zo gemaakt. Ik heb met een eerdere versie (weet niet meer of het 98 of 2000 was) een partite van 132 gig gemaakt. Die dan wel onder XP gewoon werkt.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Roman schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:48:
En bedenk ook dat je met FAT32 maximaal 4gib aan bestanden kan hebben en niet groter.

Dat 32GB formateren van XP vind ik eigenlijk raar. Waarom hebben ze dat zo gemaakt. Ik heb met een eerdere versie (weet niet meer of het 98 of 2000 was) een partite van 132 gig gemaakt. Die dan wel onder XP gewoon werkt.
Idd vreemd. Heeft er wellicht mee te maken dat de clustersize (en dus je wasted disk space) zo groot wordt. Onder win98 kun je tot 127Gb formateren, onder windows ME nog groter (2 Tb?) en het mounten wordt ondersteund door windows 2000/XP

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Zodat mensen uit zichzelf NTFS zouden kiezen, en de implementatie kon dan ook simpeler.
Pagina: 1