Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

games portable maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de laatste tijd probeer ik games portable te maken, zoals je ze ook wel eens kan downloaden op internet,
mijn vraag is nu, hoe doe ik zoiets ???
ik wil bijvoorbeeld command and conquer generals portable maken, maar hoe ga ik dan te werk ???
alvast bedankt,

Verwijderd

Wat versta je onder portable ?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je bedoelt dat een spel op je USB stick mee kan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zich is dit een interessante vraag; echter is het wel erg makkelijk om dit de illegale richting op te laten gaan, iets wat niet gewaardeerd wordt op GoT. Wat zou je nog meer portable willen maken aan een spel dan wat de standaard installer je al biedt? Wil je ingame films eruit gaan slopen oid; of gaat het puur om de serialvraag te omzeilen, of om de cd-vereiste eruit te halen? Leg eens uit wat je eigenlijk bedoelt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
mij lijkt het dat je geen installer nodig hebt om te kunnen spelen, geen setup etc gewoon op game.exe klikken en spelen... denk dat je dat bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies !!
ik bedoel inderdaad dat je het gewoon vanaf een usb stick kan spelen, zonder cd enzo.
en nee, ik ga niet illegaal doen, heb een licensie van generals liggen ;)
en maarud, dat bedoel ik idd, maar instaleren op een usb stick is ook goed, zolang het maar vanaf de usb stick draait :)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
eigenlijk moet je dus kijken welke registersleutels hij installeert tijdens de installatie, dat opslaan in een .reg bestand. Dan alles in de Program Files/game map kopieren naar de usb, en dan is het een kwestie van dubbelklikken op het .reg bestandje en op de .exe

(in het beste geval).

Weet niet of het zo kan met moderne games, maar daar weet iemand anders vast wel wat op

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

maarud schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:13:
Weet niet of het zo kan met moderne games, maar daar weet iemand anders vast wel wat op
Hoe je het nu beschrijft maak je er een verkorte install van, wat ook werkt, maar je dus loze registersleutels achterlaat op het moment dat je je usbstickje uit de computer haalt.

Ook moet elke keer de usbstick dezelfde letter hebben om werkende registersleutels te krijgen.

En een spel wat volledig drag 'n drop zonder install "ondersteund" (onofficieel) is World of Warcraft, die kan je naar een SD-kaartje of usbstick kopieren en vanaf daar meteen starten en heb je meteen al je addons/mods en je eigen userinterface en instellingen. (Zo draaide het iig perfect op m'n EEE PC)

2 seconden google op: make app portable
eerste hit: MojaPac Freedom

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 02-10-2008 18:19 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[...]

Uiteraard; uit veel meer dan files en registersleutels bestaat zo'n installatie natuurlijk niet. Je moet je wel afvragen of je niet gewoon de installer aan het nabouwen bent; maar vooral bij wat oudere spellen is het kopieren van de bestanden voldoende om het op een andere computer ook te spelen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
het zijn inderdaad wat oudere spellen die ik portable wil maken, had al een portable age of empires 2 gedownload (heb hier een licensie liggen) om op school te spelen, want die pc zijn slecht en alles is geblokeer :(
dus bedankt voor alle reacties :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:16:
[...]

Hoe je het nu beschrijft maak je er een verkorte install van, wat ook werkt, maar je dus loze registersleutels achterlaat op het moment dat je je usbstickje uit de computer haalt.

Ook moet elke keer de usbstick dezelfde letter hebben om werkende registersleutels te krijgen.
Je zou het wel in een sandbox kunnen doen zodat je de computer ongewijzigd achterlaat.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:27:
het zijn inderdaad wat oudere spellen die ik portable wil maken, had al een portable age of empires 2 gedownload (heb hier een licensie liggen) om op school te spelen, want die pc zijn slecht en alles is geblokeer :(
dus bedankt voor alle reacties :)
Er zijn zoveel miljoen mensen in NL die belasting betalen zodat jij naar school kunt gaan.

En wat doe je? Gamen...

Schaam je.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Snake schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:37:
[...]

Er zijn zoveel miljoen mensen in NL die belasting betalen zodat jij naar school kunt gaan.

En wat doe je? Gamen...

Schaam je.
Offtopic:
Je moet toch wat doen in de vele tussenuren he ;)

Edit: zit nu op je blog te kijken en dat stukje over Linq to SQL was precies wat ik een tijdje terug ook zocht :P

Ontopic:
Het gaat niet zo makkelijk bij veel moderne games, vaak ben je dan de installer aan het nabouwen in een script, waar je overigens nog steeds rechten voor nodig hebt. Dit ivm het aanmaken van registry keys, of directorys in de AppSettings/LocalSettings.

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 03-10-2008 15:46 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:30:
[...]

Je zou het wel in een sandbox kunnen doen zodat je de computer ongewijzigd achterlaat.
hoe werkt dat eigenlijk, zo'n sandbox?
het klinkt precies als wat ik nodig heb :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

eigenlijk moet je dus kijken welke registersleutels hij installeert tijdens de installatie, dat opslaan in een .reg bestand. Dan alles in de Program Files/game map kopieren naar de usb, en dan is het een kwestie van dubbelklikken op het .reg bestandje en op de .exe

(in het beste geval).

Je kan beter de reg file editten naar de verwijzing van de USB stick, dan hoef je de game niet de hele tijd te kopieren naar de doelpc.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien moet je eens kijken naar ThinApp van VMware (http://vmware.com/products/thinapp/). Start thinapp, installeer je programma, stop thinapp. ThinApp houd alle wijzigingen bij en propt alles in 1 executable welke zonder enige rechten te draaien is.

Ikzelf vind het niet zo'n mooie oplossing, het is uiteraard handig voor programma's die anders niet portable zijn te maken. Je komt het tegenwoordig dan ook heel veel van deze 'thinstalled' programma's tegen omdat iedereen tegenwoordig alles op z'n usb-stick wil hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt interessant, ben nu bezig met thinapp installeren !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die ThinApp klinkt inderdaad beter maar als je meer over een sandbox wil weten moet je even op Wikipedia kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
heb net thinapp geprobeerd, maar als ik redalert start krijg ik allemaal vreemde meldingen, en start hij steeds opnieuw op :S
Pagina: 1