Beste,
Ik zit met een probleempje met het ophalen van een tabel structuur via .NET odbc.
In php gebruik ik altijd
Nu probeer ik het zelfde te krijgen in C#
echter met
Alleen nu is s keihard NULL.
Ik zoek nu al uren heb een test opgezet met een MySQL ODB connectie.
Natuurlijk kan ik bij MySQL wel gewoon de SQL SHOW TABLES sturen echter het moet later een Ingres DB uitlezen via ODBC. Dus ik hoopte op een generieke functie die ik over het hoofd zie.
Het PHP-script wat ik gemaakt hebt werkt met bovenstaande functie prima op de Ingres ODBC verbinding. dus je zou zeggen dat er een generieke manier moet zijn...het zit overigens ook in de PHP - odbc driver.
Uh iemand enig idee
[totaaloftopic]
Ik vind GOT er niet op vooruit gegaan kwa leesbaarheid.
Dat is een mening he! Dus niet meteen bannen aub.
[/totaaloftopic]
Ik zit met een probleempje met het ophalen van een tabel structuur via .NET odbc.
In php gebruik ik altijd
PHP:
1
| $cols = odbc_columns(resource $connection_id [, string $qualifier [, string $schema [, string $table_name [, string $column_name ]]]] ); |
Nu probeer ik het zelfde te krijgen in C#
echter met
C#:
1
2
3
4
| var connectionString = "DSN=IngresMysql"; var odbc = new OdbcConnection(connectionString); odbc.Open(); var s = odbc.GetSchema("Tables"); |
Alleen nu is s keihard NULL.
Ik zoek nu al uren heb een test opgezet met een MySQL ODB connectie.
Natuurlijk kan ik bij MySQL wel gewoon de SQL SHOW TABLES sturen echter het moet later een Ingres DB uitlezen via ODBC. Dus ik hoopte op een generieke functie die ik over het hoofd zie.
Het PHP-script wat ik gemaakt hebt werkt met bovenstaande functie prima op de Ingres ODBC verbinding. dus je zou zeggen dat er een generieke manier moet zijn...het zit overigens ook in de PHP - odbc driver.
Uh iemand enig idee
[totaaloftopic]
Ik vind GOT er niet op vooruit gegaan kwa leesbaarheid.
Dat is een mening he! Dus niet meteen bannen aub.
[/totaaloftopic]
[ Voor 6% gewijzigd door vorlox op 02-10-2008 17:00 ]