Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Failed to load resource DLL melding vanuit Xampp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem :( :

Wanneer ik verkenner open of ergens in de verkenner rechts klik krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.allwheelsimport.eu/foutmelding.jpg

Dit begon nadat ik xampp gedeinstaleerd had en opnieuw geinstaleerd.

Wat heb ik al gedaan:
Gezocht op Google, geen echt relevante zaken kunnen vinden.
gezocht op GoT, zelfde verhaal. wel een oude post waar het probleem met een herinstalatie werd opgelost, waar ik eigenlijk n iet op zit te wachten...

welk systeem heb ik:
acer aspire 7720G, T7500 2.2Ghz 2Gb ram
Vista home premium

iemand enig idee?
alvast bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Wordt iets in het eventlog opgeslagen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Wat staat er in de event viewer?
mogelijk dat daar aangegeven wordt om welke dll het gaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Desnoods zet je auditing aan of gebruik je ProcessMonitor of iets dergelijks om te zien welke DLL wordt gevraagd maar er niet is ;)

En ik fix de titel zodat het OS er tussen staat zoals ook in de Windows Clients - Policy van je gevraagd wordt.

Met die herinstallatie in dat oude topic (welke? linkje was waarschijnlijk wel zo praktisch geweest), werd daar alleen de applicatie mee bedoeld of de hele Windows installatie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat de boosdoener het NvCpl.Dll is aangezien ik hier een melding van krijg bij het opstarten.

Ik heb dit nagekeken dit is het Nvidea control panel..die kennelijk niet wil laden tijdens de opstart...
Ik heb de volgende register sleutel bekeken om te zien of het niet om een worm gaat:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

en gekeken of de entry "NvCpl"="%System%\NvCpl.EXE voorkomt, niet dus..
Wel staat er NvCplDeamon bij wat voor zover ik kan vinden onschuldig is.

overigens de link naar het bovenstaande bericht in GoT is:http://gathering.tweakers...d%2Cload%2Cresource%2Cdll

Bij de opstart staat RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup ertussen wat voor zo ver ik weet nvidea control center opstart en geen worm is.

overigens de link naar het bovenstaande bericht in GoT is:http://gathering.tweakers...d%2Cload%2Cresource%2Cdll

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Probeer deze eens te registreren, of installeer de Nvidea control opnieuw.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat gebeurt er als je de laatste Nvidiadrivers opnieuw installeert? Dit zou het wel moeten verhelpen lijkt me?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nvidia controlcenter tijdens de opstart uitgezet. dit lost de foutmelding tijdens opstart "er is een fout opgetreden tijdens het laden van windows/system32/NvCpl.Dll, kon opgegeven module niet vinden" op.

Logisch want hij probeerd die module nu ook niet meer te laden...

nog wel steeds de bovenstaande melding. als ik overigens op OK druk werkt alles naar behoren, alleen quick time player wil niet opstarten blijft de bovenstaande melding geven.

In het event log gekeken en de volgende fout meldingen aangetroffen:
Bij setup:
"Voor Windows-update KB929577: Update voor Windows moet de computer opnieuw worden opgestart. (Opdrachtregel: 'C:\Windows\system32\wusa.exe "c:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\Windows6.0-KB929577-x86.msu" /quiet /norestart')"
Bij systeem:
"Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd."

In proces monitor krijg ik bij explorer:
Name not found bij het openen van:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellCompatibility\Objects\{F3364BA0-65B9-11CE-A9BA-00AA004AE837}

iemand enig idee?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost,

Na het gehele net afgezocht te hebben en niets kunnen vinden (ben kennelijk de eerste die dit heeft met vista) besloten hem via systeem herstel twee weken terug te zetten.

Dit loste het probleem op. Jammere is dat ik nog steeds niet weet welke DLL het probleem was/is ben ik nog wel benieuwd naar.....

bedankt voor de hulp :P :)
Pagina: 1