Toon posts:

P5Q-Deluxe raakt uitbreidingssloten CM590

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net begonnen met het installeren van mijn Asus P5Q Deluxe in een Cooler Master Centurion 590 behuizing. Om de gaatjes in het moederbord echter aligned te krijgen met de standoffs in de case, moet het moederbord vrijwel tegen de metalen afdekplaatjes van de uitbreidingssloten in de case worden gedrukt. Hierdoor komen een aantal banen die langs de rand van het moederbord lopen verdacht kwetsbaar bij de afdekplaatjes te liggen. Je zou de banen gemakkelijk kunnen raken bij het installeren van een uitbreidingskaart.

Daarnaast had ik wat problemen met het meegeleverde Asus Q-shield. Ik moest het moederbord enorm hard in het kussentje van het shield drukken om de gaatjes met de standoffs te alignen. Door de druk zit een deel van het metaal van het q-shield nu tegen de PCB van het moederbord aan..

Asus Q-shield:
http://www.barrys-rigs-n-...s/01-box/p5kpro_box11.jpg

Mijn vraag is: weet iemand of het normaal is dat mijn moederbord tegen de afdekplaatjes aan zit en of het normaal is dat het Q-shield zo hard ingedrukt moet worden en tegen mijn mobo aanzit?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb een p5q-e en bij mij moet ik het q-shield ook zo hard erop drukken, hij zit hier ook tegen de rand van het pcb, maar dat draait hier al maanden, dus dat is geen probleem, hoe het met de uitbreidingssloten zit durf ik niet te zeggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Ook ik heb een P5Q-E in een CM590 zitten. Dezelfde problemen ondervonden, maar tot op heden (2 maand in gebruik) werkt alles zoals het hoort.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Hier t zelfde,bordje (P5Q)zit ook tegen de uibreidingssloten aan.Was een beetje lastig met de videokaart vastzetten.Alles is egter gewoon goed gegaan in me NZXT Tempest.

Tog vind ik t een fijn bordje.Hiervoor had ik een GA-EP43-DS3,is de P45 tog een stuk fijner om mee te werken.