Toon posts:

DVD schokt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000, amd T-bird 800@966 , 256mb sdram, tnt2 ultra, 6*32 DVD philips.

Het beeld hapert als k een dvd-film afspeel, hoe kan k in win2000 de udma van de speler aanzetten?

Verwijderd

Ben ook errug benieuwd :?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben ook benieuwt hoe ik dit schokken voorkom, het is maar heel af en toe, maar heel erg hinderlijk!

20*350ZO45°

Verwijderd

Gewoon je dma aanzetten
My Computer --> Properties --> Hardware --> Device Manager --> IDE/ATAPI Controller --> Properties van je IDE kanalen (of zoiets)

Suc6

Verwijderd

Een mpeg decoder kaartje wil ook wel helpen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 15:48
Op donderdag 22 februari 2001 16:31 schreef InSaNe400 het volgende:
Gewoon je dma aanzetten
My Computer --> Properties --> Hardware --> Device Manager --> IDE/ATAPI Controller --> Properties van je IDE kanalen (of zoiets)

Suc6
dah gaat niet in win2k!
duh |:(

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

dah gaat niet in win2k!
duh
Je hebt gelijk en volgens mij zitten we met zijn 3en in hetzelfde schuitje!

20*350ZO45°

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Ik denk dat je DVD speler zowieso te langzaam is..... ik heb ook een 6X en dat gaat ook niet. Tegenwoordig heb ik een MPEG-2 kaart en dan gaat het wel!

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb een Pioneer 16x dus daar ligt het dus echt niet aan he!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (16xDVD 1GHz TB GF2MX), en volgens mij ligt het aan die DVD speler. DMA is volgens mij wel enabled, want het leegrippen van een DVD'tje gaat rap.

Wellicht een oplossing:
Ik meen me te herinneren dat ik ergens hierover heb gelezen, iemand beweerde dat het update van je firmware het probleem zou verhelpen. Ik heb nog geen tijd gehad om 't te proberen...

Verwijderd

Aan de snelheid van je dvd speler kan het zeker niet liggen want ik heb zelf een 2 speed dvd, en het spul draait soepeltjes op mijn pII 350

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb het zelfde probleem :(.
Ik heb een dondervogel 900, 360MB geheugen,(sinds gisteren 256Mb Kingstone erbij :9~),een Pioneer 16x DVD en gebruik het prog PowerDVD.
Ik word gek van dat schokkend beeld!

Wie heeft de oplossing??

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Er is dus wel degelijk DMA aan te zetten bij win2000, je moet is zoeken in de device manager, hij staat er wel degelijk onder.
*D
Kan het niet voor je nazoeken, heb op dit moment geen win2000 draaien. Heb me ook de )*&)#*(&)!@# naar zitten zoeken toen der tijd, en ik weet bijna zeker dat dit ook het probleen oplost.

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Op donderdag 22 februari 2001 16:31 schreef InSaNe400 het volgende:
Gewoon je dma aanzetten

Suc6
dit is het volgens mij wel, zou toch is goed kijken naar de IDE zooi die je in die properties kan vinden want daar staat die ergens onder.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1