Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

dns config dat niet te wijzigen is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om dns vast intestellen en dat het daarna niet meer gewijzigd kan worden.
en dit het liefst in een sctipt/batch vorm. zodat het snel ingesteld kan worden.
Op meerdere plekken is de dns vast ingesteld in de router. en zijn overige dns server geblokkeerd. dit werkt perfect.
alleen zoek ik nu een oplossing voor pc's waarbij ik het netwerk niet beheer. dus de dns config moet uitgevoerd worden op de client zelf. ik kan de dns instellen via een batchbestand. maar ze zijn daarna makkelijk weer te wijzigen via eigenschappen tcp/ip. zijn er manieren omdit te voorkomen?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je niet op de firewall alle aanvragen voor DNS (poort 53) omrouteren naar je eigen DNS server >:) :P

Addit: Oh wacht, die PC's staan ook helemaal niet binnen je eigen netwerk... dan werkt het natuurlijk niet :/

[ Voor 35% gewijzigd door benoni op 02-10-2008 15:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:32:
ik kan de dns instellen via een batchbestand. maar ze zijn daarna makkelijk weer te wijzigen via eigenschappen tcp/ip. zijn er manieren omdit te voorkomen?
En waarom zou je dat willen op PC's die niet van jou zijn en ook niet door jou beheerd worden?

PS: het is gebruikelijk om in je topictitel (en je startpost) iets meer aan info neer te zetten, zoals bijvoorbeeld de Windows versies waar je dit voor wil bewerkstelligen.
Kortom, zoals in de Windows Clients - Policy beschreven staat.

Wil je de ontbrekende info nog aanvullen?

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2008 16:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zolang jouw gebruikers blijkbaar localadmin-rechten hebben, ga je hier niks aan kunnen doen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters