Goedenmiddag,
Na een blokkade van xs4all ben ik met wat programma's gaan testen of mijn server echt wel relayed ( ik dacht namelijk van niet)
Alle wachtwoorden van gebruikers als eerst beter beveiligd
ook heb ik onder default smtp virtual server relaying van authenticated users uitgezet
Ook heb ik een recipient filter aangezet dat hij mailtjes moet weigeren die naar <onzin>@domein.nl gestuurd worden dus alleen mail adressen die bestaan.
Wat schets mijn verbazing na al deze maatregelen zie ik dit in de queue
doorgehaald domein naast SMTP is het domein van de klant

Ik heb nu geen idee meer of hij wel of niet relayed dus heb ik dat getest
Maar als ik in mij queue kijk lijkt het alsof hij het wel aanpakt maar niet verstuurd.
Gezocht op o.a google en GoT maar ik zie door de bomen het bos niet meer.....
Na een blokkade van xs4all ben ik met wat programma's gaan testen of mijn server echt wel relayed ( ik dacht namelijk van niet)
Alle wachtwoorden van gebruikers als eerst beter beveiligd
ook heb ik onder default smtp virtual server relaying van authenticated users uitgezet
Ook heb ik een recipient filter aangezet dat hij mailtjes moet weigeren die naar <onzin>@domein.nl gestuurd worden dus alleen mail adressen die bestaan.
Wat schets mijn verbazing na al deze maatregelen zie ik dit in de queue
doorgehaald domein naast SMTP is het domein van de klant

Ik heb nu geen idee meer of hij wel of niet relayed dus heb ik dat getest
Zoals hierboven lijkt het alsof ik relayserver@headshot:/$ ./rlytest-1.22 -f ebotterweg@anderdomein.nl -u info@rdomein.nl mail.domein.nl
Connecting to mail.resim.nl ...
<<< 220 domein.adsl.xs4all.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at Thu, 2 Oct 2008 13:56:39 +0200
>>> HELO test.rlytest.com
<<< 250 domein.adsl.xs4all.nl Hello [000. 00.00.000]
>>> MAIL FROM:<ebotterweg@anderdomein.nl>
<<< 250 2.1.0 ebotterweg@anderdomein.nl....Sender OK
>>> RCPT TO:<info@domein.nl>
<<< 250 2.1.5 info@domein.nl
>>> DATA
<<< 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF>
>>> (message body)
<<< 250 2.6.0 <rlytest-1222948950-19967@test.rlytest.com> Queued mail for delivery
>>> QUIT
<<< 221 2.0.0 domein.adsl.xs4all.nl Service closing transmission channel
rlytest-1.22: relay accepted - final response code 221
Maar als ik in mij queue kijk lijkt het alsof hij het wel aanpakt maar niet verstuurd.
Gezocht op o.a google en GoT maar ik zie door de bomen het bos niet meer.....
En toevallig vind ik dus van niet! :-)