Toon posts:

p2p remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst de info:
Laptop met Vista
19" studio pc met Vista
Wired netwerk.
Zyxel routertje.

Ik heb een thuis-studio'tje. Ik ben momenteel aan het testen met een portable studio computer die in een 19" kast zit.
Een losse monitor meeslepen lijkt me niet verstandig dus daarom wil ik remote desktop gaan gebruiken.
Thuis werkt dit erg goed. Ik hoef de 19" kast alleen maar aan te zetten binnen een minuut kan ik verbinding maken vanaf m'n laptop met remote desktop. Ik hoef de 19" studio pc dus niet in te loggen. (blijkbaar maakt vista dus voor 't inloggen al verbinding met het netwerk).

Ditzelfde geintje wil ik dus nu uithalen als ik op locatie ben. Dus direct van pc, naar pc. Zonder tussenkomst van een router. Tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb al via adHoc geprobeerd, maar dat werkt alleen als ik ook inlog op beide pc's. Op locatie heb ik dus geen extra monitor, keyboard en muis. Dus het moet gewoon net zo gaan als thuis.

Iemand een idee?
:?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je hebt dus een internetverbinding die door middel van een router verdeeld wordt over verschillende PC's, maar je wilt zonder tussenkomst van de router buiten je eigen netwerk RDP gebruiken? Dat kan niet, die router zit er altijd tussen...
Vermeld overigens ook even welke versie van Vista je hebt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat dit lastig worden met ad-hoc netwerken. Je zou de pc dan vooraf al in moeten stellen dat andere pc's ad-hoc mogen connecten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Crosscable, netwerk wizard, klaar :) (zo hebben wij hier 2 PC's draaien).

Mogelijk dat je dan wel 2 netwerkkaarten nodig hebt, of je moet steeds wisselen qua instellingen wb lokatie/thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 02-10-2008 13:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:44:
Hallo,

Eerst de info:
Laptop met Vista
19" studio pc met Vista
Wired netwerk.
Zyxel routertje.

[..]
Thuis werkt dit erg goed.
[...]
Ditzelfde geintje wil ik dus nu uithalen als ik op locatie ben. Dus direct van pc, naar pc. Zonder tussenkomst van een router.
En dat gaat dus niet zonder eerst een verbinding naar je thuisnetwerk te maken.
Hoe had je dit zelf voor ogen eigenlijk, als je de hele route tussen die twee PC's eens qua netwerk in ogenschouw neemt? :)

Dit is overigens geen Windows issue, maar meer een netwerk vraag - en dan nog één die je met gezond verstand ook kan beantwoorden ;) Ik zet dit topic naar Netwerken toe .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik snap het niet echt, neem je je studio PC mee naar de locatie?
Indien dit zo is, kan je een crosscable gebruiken en hiermee naar de andere PC laten communiceren.

Als je het niet meeneemt naar de locatie, gooi het RDP poort open op de locatie van de studio PC, en probeer dan te connecten naar het IP wat je van je provider krijgt (watismijnip).

Het zal wel weer aan mij liggen, maar AUB goed vermelden met verschillende locaties, wat de precieze opzet is.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Pagina: 1