Toon posts:

sbs 2003 policy stopt administrator bij exe en bat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig met een servermigratie van een oude Small business server naar een nieuwe.
De hele migratie ging perfect, de hele AD draaid onafhankelijk op de nieuwe sbs server.
Het probleem is dat hier een medewerker heeft zitten kloten met policies en gebruikers rechten. Dat doet hij inmiddels hopelijk niet meer, maar hierdoor zit ik nu wel met een raar probleem.

Als ik lokaal of via RDC inlog als administrator op de server kan ik geen .exe .bat en .cab bestanden openen. Maar alleen als ze ergens anders op een share staan of ik ze daarvan naar de server zelf kopieer.

Bij de .cab geeft windows een "security alert - Your current security settings do not allow this action" en .exe en .bat kan ik niet opstarten.

Als ik een .exe download of lokaal een .cab open gaat het prima.

Op de andere oude server waar de bestanden lokkal staan, werkt alles prima. Ook op shares.

Alle rechten op de bestanden lijken goed. Ik kan ze aanpassen en alles, maar ik kan het bestand niet openen.

Ik ben bang dat ik een vage policy of een deny recht ofzo gemigreerd heb zonder het te weten, maar ben er niet zeker van. Iemand die raad weet?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik snap het eigenlijk niet:
Als ik lokaal of via RDC inlog als administrator op de server kan ik geen .exe .bat en .cab bestanden openen. Maar alleen als ze ergens anders op een share staan of ik ze daarvan naar de server zelf kopieer.
Dus je logt lokaal aan, en je kan geen files draaien die lokaal staan ?
Want je zegt dat als je ze copy'd van een share naar lokaal dathet dan wel werkt ? :?
Of kan je geen files draaien die op een share staan van een andere server ?
Of kan je alleen files draaien in een shared directory op de lokale server ?

Probeer je het even wat duidelijker te verwoorden? Waarbij je goed aangeeft waar alles staat en hoe ?

Verwijderd

Topicstarter
niks

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, die kronkel in mijn zin staat symbolisch voor die in mijn hoofd nu. Het is 10:15 s'avonds hier. (zit in australie)

Ik kan exe, bat, cab betanden openen die ik download en van cd laad, etc.
Ik kan geen exe, bat, cab bestanden openen die ik benader via een netwerkshare op de oude server of die ik van die share kopieer naar de nieuwe server (waar ik dus dat probleem op heb)
Ik kan diezelde bestanden wel openen vanaf de share op de oude server zelf en elke andere pc
Ik kan rechten en alles instellen, ik kan er alles mee doen, behalve starten.

word, excel, etc gaat allemaal prima

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 14:14 ]

• HyperBart
Vergelijk de rechten van zo twee files dan eens ?

Plaats je alles in dezelfde map ?

• HyperBart
Oooh, nu zie ik het hoe het er uit ziet, http://fastest963windows....problem-your-current.html

Dat doet me eigenlijk direct denken aan Internet Explorer...
---Actual Fix For This Problem!----
--Windows XP and Newer--
  1. Open "Internet Explorer 7"
  2. if you have IE6 then this fix will not work/possible please try another site
    (If you have Windows 2003/2000 or below, this issue should not be affecting you, however, if it is then please skip down to the next section)
  3. Tools -> Internet Options
  4. Goto the "Security" tab
  5. Change Internet & Local Interact Zones To Default if the "Default Level" option is possible
  6. Goto "Local Interact" section
  7. Choose Sites
    Box Should Look Like

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_Wb48B5iixzg/R32mxad0g0I/AAAAAAAAApQ/ZnvVGZZ-Y5U/s1600/windowssecuritylocal.JPG

Change to...

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_Wb48B5iixzg/R32nDqd0g1I/AAAAAAAAApY/C4tdFWmxY08/s1600/windowssecuritylocalfixed.JPG
  8. Click Ok
  9. Click Ok Again
  10. Close IE7
  11. Try to transfer file again...
--Windows 2003/2000 And Below--
(Thanks to Raja)
This is for people that have IE7 on a Windows 2003/2000 or below version.

• Open "Internet Explorer 7"
a) if you have IE6 then this fix will not work/possible please try another site
Tools -> Internet Options
• Goto the "Security" tab
• Goto "Internet Zone" section
• Then click on "Custom Level"
• Scroll down to "Miscellaneous" and find the option, "Launching Applications and Unsafe Files"
• Change that setting to 'Prompt'
• Click Ok
• Click Ok Again
• Close IE7
• Try to transfer file again...
Ook nog plekje waar het netjes staat:
http://dinomite.net/2007/...do-not-allow-this-action/

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 02-10-2008 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:06:
Oooh, nu zie ik het hoe het er uit ziet, http://fastest963windows....problem-your-current.html

Dat doet me eigenlijk direct denken aan Internet Explorer...

[...]

Ook nog plekje waar het netjes staat:
http://dinomite.net/2007/...do-not-allow-this-action/
ok bedankt. dit loste half mijn probleem op. De cab files zijn weer benaderbaar.
Ik heb file://server1 en file://server2 toegevoegd aan mijn local intranet sites

ik kan nog steeds niet bij een paar exe bestanden, maar dat is dus een 2e probleem waar ik wel uitkom.

• HyperBart
zet de settings gewoon es wat lager ?

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:44:
zet de settings gewoon es wat lager ?
al gedaan, maar hetzelfde probleem. Opstarten van exe bestanden die zijn gekopieerd van de oude server naar de nieuwe gaat niet, maar als je dat bestand dan vanaf internet download naar dezelfde locatie werkt het wel meteen.

rechten, ownership, alles staat goed en zelfs na het opnieuw configureren (wat allemaal gewoon gaat) kun je het bestand niet opstarten.

• HyperBart
Heb je ergens een service-contract met een IT-bedrijf ofzo ?

Mss kan je eens een move aanvragen van dit topic naar WSS ?

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 06-10-2008 12:39 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je al wel eens de policy's doorgespit ???? en ook ge-update...

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:39:
Heb je ergens een service-contract met een IT-bedrijf ofzo ?

Mss kan je eens een move aanvragen van dit topic naar WSS ?
Ik ben een IT bedrijf

policy's zijn allemaal terug naar default sbs 2003 settings

Ik denk dat er bij het repliceren iets mis gegaan is. Komt soms wat vreemds te voorschijn. Het is nu opgelost, door de oude server weer even een paar uurtjes in het netwerk te hangen en daarna weer los te koppelen.
Allemaal bedankt!
Pagina: 1