Ik wil dus internet hebben in de garage op zolder. Vanaf de router naar de garage is het ongeveer 20 - 30 meter. Nu had ik opgezocht voor oplossingen en kwam ik op een Wireless Range Extender uit. Dit leek mijn een ideale oplossing. Maar nu is mijn vraag of dit ook zo is? Of ik ook daadwerkelijk op zolder in de garage goed en snel internet kan hebben? Dus ik wil dezelfde snelheid wel behouden met downloaden enzo.
Misschien kun je ook even kijken naar Ethernet over Power. Als het allemaal in de zelfde groepenKAST hangt is dit misschien nog een stabieler manier om je netwerk te extenden.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ja dat is dus te duur denk ik had ik ook al opgezocht. Kan aan zo'n extender komen voor 30 euro en als het gewoon werkt? Lees geen slechte verhalen op internet.
Edit: De garage en de kamer waar de router staat zitten ook niet op dezelfde groep trouwens. Bedenk me nu nog iets. Op de begane grond in de garage heb ik trouwens wel een signaal van het internet maar dat is echt te slecht om goed te kunnen internetten. Dus als ik die extender daar op de begane grond neerzet betekend het dat ik perfect signaal krijg?
Edit: De garage en de kamer waar de router staat zitten ook niet op dezelfde groep trouwens. Bedenk me nu nog iets. Op de begane grond in de garage heb ik trouwens wel een signaal van het internet maar dat is echt te slecht om goed te kunnen internetten. Dus als ik die extender daar op de begane grond neerzet betekend het dat ik perfect signaal krijg?
[ Voor 57% gewijzigd door Slammers op 02-10-2008 13:44 ]
Die extender doet het opzich goed, maar het aan de praat krijgen ervan is in sommige gevallen niet makkelijker...
Wanneer je er enige vorm van beveiliging op wil gooien is het helemaal om te huilen en werkt het hele ding niet meer. Ook heeft hij de neiging om er af en toe mee te stoppen. Verder het bereik is niet heel goed maar ook niet echt slecht.
Vraag of je hem eerst mag proberen, en wanneer het niet werkt later mag terug brengen.
Mijn ervarging leert dat je beter een Linksys 54G router kan gebruiken, en deze flashen tot repeater, werkt vele malen beter. De router is ongeveer even duur.
succes
Wanneer je er enige vorm van beveiliging op wil gooien is het helemaal om te huilen en werkt het hele ding niet meer. Ook heeft hij de neiging om er af en toe mee te stoppen. Verder het bereik is niet heel goed maar ook niet echt slecht.
Vraag of je hem eerst mag proberen, en wanneer het niet werkt later mag terug brengen.
Mijn ervarging leert dat je beter een Linksys 54G router kan gebruiken, en deze flashen tot repeater, werkt vele malen beter. De router is ongeveer even duur.
succes
Oke. Ik heb hem maar gekocht en dan zal ik het testen. Als ik er niet uit kom dan zal ik het hier wel vragen en misschien wil iemand me dan helpen.
Laat even weten hoe het afloopt.. ben wel benieuwd.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ja gvd. Ik dus rustig alle stappen uit de handleiding willen volgen maar bij stap 3 loopt het al mis. Ik heb het ip-adres gewijzigd op de pc zoals het in de handleiding staat. Pc opnieuw opgestart maar als ik het adres dan invul in de browser dan doet hij het niet? Hij is 2e hands trouwens dus niet nieuw.
wat? Het kastje?
Laat maar ik ben noob. Heb hem gereset en had ook bij verkeerde verbinding de instellingen gewijzigd
Laat maar ik ben noob. Heb hem gereset en had ook bij verkeerde verbinding de instellingen gewijzigd
[ Voor 78% gewijzigd door Slammers op 08-10-2008 15:54 ]
Hij wil het niet doen. Ik kan wel verbinden met mijn telefoon maar als ik een adres invoer krijg ik 'geen reactie van gateway'
Oke hier komen de stappen en hoe ik ze heb uitgevoerd. Eerst moet je op je pc een ip adres invullen namelijk 192.168.0.2. Nou oke ik dat gedaan klaar.
Dan moet ik naar dat ip-adres gaan in IE en krijg ik het configuratiescherm van de extender.
Dan moet ik mijn netwerk selecteren en klaar.
Daarna moet ik de netwerksleutel van het bestaande netwerk invullen maar die weet ik niet, die heeft mijn broer, dus kan ik niet doen dus die stap sla ik over.
Dan komt het punt dat ik het ip-adres moet veranderen in het ip-adres van mijn router alleen moet ik het laatste getal wijzigen. Dus ik in opdrachtpromp ipconfig ingevuld krijg ik het ip-adres 10.0.0.3 en bij standaardgateway 10.0.0.138. Die moet ik dus invullen alleen moet ik het laatste getal wijzigen in bijv. x.x.0.2 en x.x.x.139. Dat heb ik dus geprobeerd met beide ip-adressen een keer maar hij wil het maar niet doen.
De stap daarna is dat ik op apply moet klikken en dan gaat hij alles instellen ofzo halve minuut wachten nja blabla. En dan kan ik de netwerkkabel loskoppelen van het apparaatje en zou ik er mee moeten kunnen verbinden. Nouja verbinden lukt uiteraard maar zodra ik een adres intyp krijg ik: 'geen reactie van gateway'
Snap er niets van?
Met mijn pc wil hij nu wel verbinden. (beveiligd zelfs! Had de code ff aan m'n broer gevraagd) Maar als ik met mijn E65 wil verbinden dan krijg ik: WLAN: kan niet verbinden netwerk niet gevonden.
Net even getest. Kastje in de garage onderste verdieping half uit het raam. Ik op de 2e verdieping gaan zitten waar mijn slaapkamer komt en ik had gewoon een snelle verbinding met de laptop
Dan moet ik naar dat ip-adres gaan in IE en krijg ik het configuratiescherm van de extender.
Dan moet ik mijn netwerk selecteren en klaar.
Daarna moet ik de netwerksleutel van het bestaande netwerk invullen maar die weet ik niet, die heeft mijn broer, dus kan ik niet doen dus die stap sla ik over.
Dan komt het punt dat ik het ip-adres moet veranderen in het ip-adres van mijn router alleen moet ik het laatste getal wijzigen. Dus ik in opdrachtpromp ipconfig ingevuld krijg ik het ip-adres 10.0.0.3 en bij standaardgateway 10.0.0.138. Die moet ik dus invullen alleen moet ik het laatste getal wijzigen in bijv. x.x.0.2 en x.x.x.139. Dat heb ik dus geprobeerd met beide ip-adressen een keer maar hij wil het maar niet doen.
De stap daarna is dat ik op apply moet klikken en dan gaat hij alles instellen ofzo halve minuut wachten nja blabla. En dan kan ik de netwerkkabel loskoppelen van het apparaatje en zou ik er mee moeten kunnen verbinden. Nouja verbinden lukt uiteraard maar zodra ik een adres intyp krijg ik: 'geen reactie van gateway'
Snap er niets van?
Met mijn pc wil hij nu wel verbinden. (beveiligd zelfs! Had de code ff aan m'n broer gevraagd) Maar als ik met mijn E65 wil verbinden dan krijg ik: WLAN: kan niet verbinden netwerk niet gevonden.
Net even getest. Kastje in de garage onderste verdieping half uit het raam. Ik op de 2e verdieping gaan zitten waar mijn slaapkamer komt en ik had gewoon een snelle verbinding met de laptop
[ Voor 13% gewijzigd door Slammers op 08-10-2008 18:27 ]
Ja ik zit nu dus officieel op zolder in de garage. Hij heeft de maximale snelheid en staat ook 'Zeer goed' bij. Maar na 5 min. ofzo valt hij uit
En als ik dan op herstellen klik verbind hij bijna gelijk weer gewoon normaal. Wat kan dit zijn want het is vrij irritand terwijl de snelheid gewoon goed is enzo. Antenne beter richten ofzo? Heb hem nu naar het huis toe gericht beetje horizontaal. En hij staat ook op de verdieping hieronder want op deze kamer deed hij zelfs niets.
Nu net weer. Ik kon dit berichteven typen 2 minuten. En dan is hij weer weg voor 20 sec. en kan die ook geen 1 netwerk vinden. En dan 20 seconde later vind hij er opeens weer 5.
Nu net weer. Ik kon dit berichteven typen 2 minuten. En dan is hij weer weg voor 20 sec. en kan die ook geen 1 netwerk vinden. En dan 20 seconde later vind hij er opeens weer 5.
[ Voor 15% gewijzigd door Slammers op 09-10-2008 14:52 ]
Pagina: 1