Toon posts:

133 mhz dimm op epox super 7 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou vanmiddag even wat geheugen kopen bij Norrod hier in Leeuwarden, maar nu kom ik er achter dat ze geen 100 mhz geheugen meer verkopen. Ik heb een Epox Ep58MVP3CM Super Socket 7 moederbord met een AMD K6-2 500. Kan hier 133 mhz geheugen op?? Ik kan het in het boekje niet vinden.
Het enige wat er staat is:

Synchronous Status (Sdram Clock=CPU Bus Clock) Please make sure you are using 125 Mhz (-8) based or above memory. Zou dit betekenen dat er 133 mhz ram op kan??

Wie kan me helpen.?8-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

99% van moderne 100MHz mobo's hebben geen problemen met PC-133 geheugen.

Moet bekennen het zelf niet geprobeerd te hebben (96MB PC-100 op een DFI So7 mobo die aardig lijkt op de jouwe, maar de PC-133 128MB dimmtjes blijven mooi op m'n CUBX).

Klinkt volgens de handleiding dat hij inderdaad wat aggressieve timings toestaat die eigenlijk out of spec zijn met standaard PC-100. Dan denk ik dat je sowieso beter af bent met PC-133. Probeer alleen met die lui bij Norrod af te spreken dat je je DIMMs mag terugbrengen als ze het niet doen op jouw mobo. Die in de Steentilstraat in Groningen zijn meestal best schappelijk in dat soort dingen.

edit:
Genante typo..

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thanx