Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik heb al een aantal jaar een redelijk succesvol freeware programmatje, waar ik een redelijk zakcentje mee verdien met behulp van Google Adsense op de download website. Op zich had ik geen plannen om hier echt nog heel erg veel mee te doen behalve de updates eens in de zoveel tijd, maar ik heb recent een aanbod gekregen om het te verkopen. Het aanbod wat er momenteel staat is aan de lage kant, dat heb ik laten merken, en er wordt nu van me verwacht om met een tegenbod te komen.

Probleem is nu dat ik, afgezien van mijn huidige google ads, geen flauw idee heb van hoeveel het waard is, en wat het potentieel van het programma is. Ik weet dat zij er een toolbar bij gaan leveren met advertenties (hoewel wel onderdeel van de deal wordt dat er ook eentje komt zonder toolbar), maar ik heb geen flauw idee wat dat voor hen waard is.

Voor mezelf wil ik graag duidelijk hebben hoeveel potentie er voor mij zelf nog inzit om hiermee te verdienen, en hun bod zou dit toch op zijn minst wel moeten overschrijden (immers zij hebben wel een marketing afdeling, een apart contract met google, etc). Wat ik zelf al duidelijk heb is dat ik op de website zelf op zich wel genoeg verdien. De bezoekers aantallen zijn vooral mensen die het programma zoeken of een update zoeken, en hoewel ik met meer en vaker updates dit wel hoger kan krijgen, denk ik niet dat hier nog veel rek in zit. De inkomsten/rek zitten hem vooral in het aantal installaties per dag, en de mensen die mijn programma dagelijks gebruiken.

Vandaar de vraag of mensen toevallig bekend zijn met affiliate programmas van toolbars of (lichte) adware. Vooral hoeveel ze betalen per installatie, welk percentage van de mensen het al dan niet installeert (als je die optie al biedt), en hoe het invloed heeft gehad op je gebruikers aantallen.

Zelf heb ik Zango.com al gevonden. Die betalen $1.60 per installatie, maar ik denk zelf dat die meteen wel je hele reputatie verneuken, en je je gebruikers aantallen hiermee verneukt.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:16

BLN

Ik begrijp je dilemma wel. Maar ik weet wel dat als ik iets als Zango moet installeren bij een programma, dat ik dat programma liever links laat liggen. De meeste van deze toolbars installeren de raarste .exe's te pas en te onpas (lop.com anyone?) en scheppen vooral werkgelegenheid voor handige harry's (zoals ik) om die troep weer te verwijderen.

Ik weet niet wat voor programma het is, maar is het geen optie dat het gebruik van jou software tegen een kleine betaling gaat? Dus dat iemand voor een paar euro(dat zou al per telefoon over te maken zijn) je software koopt?

If it ain't broken, don't fix it

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

"weet je wat jij moet doen? even langs de KVK"

lijkt me in deze een juiste opzet, informeer daar wat de norm is en ga vanuit die norm kijken wat de sterke en zwakke kanten zijn

*burp*