Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Help] Beeldscherm doet het niet bij extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

• younistyler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 13:26
Ik had echt geen idee waar ik dit moest zetten maar goed dan hoor ik het wel en kan een mod het verplaatsen.
Ik had eerst 2x OCZ PC6400 geheugen in mijn PC dus 2x1 GB maar nu heb ik 1 GB van Transcend erbij gekocht maar las ik hem erbij zet wil het beeldscherm geen signaal krijgen?
Als ik de OCZ verwissel met de transcend dan doet hij het wel gewoon maar 3 GB pakt hij niet?
Terwijl mijn moederbord tot 4 GB of misschien zelfs 8 ondersteunt..
Ik heb de OCZ in dezelfde kleur gedaan maar zelfs als ik van alles verander wil hij niet met 3 GB opstarten...
Hoe komt dit? Kan mijn PC het alleen opstarten las het in Dual Channel zit? Zo ja hoe schakel ik dit dan uit...
Hulp is meeeeeer dan welkom.

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:36
Waarschijnlijk zijn de 2 soorten geheugen niet compatibel met elkaar. De oplossing hiervoor is om dat latje transcend geheugen te ruilen voor een latje OCZ PC6400 geheugen. Je zult zien dat het dan wel zal werken.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Is het nieuwe geheugen ook pc6400 compatible? Anders zou het hier, wellicht, aan kunnen liggen. En zijn de timings hetzelfde? Heb je misschien een oude bios, wellicht werkt een update.

[ Voor 19% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 02-10-2008 18:27 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?