Toon posts:

pc blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem geinstalleerd en nu blijft de pc opnieuw opstarten. Ik heb het instructieboekje helemaal uitgeplozen. De FAQ doorgelezen omtrent dit probleem en diverse topics nagelezen maar ik ben nu na 3 dagen echt ten einde raad. De pc schakeld in en na ong. 4 seconden weer uit om vervolgens na 4 seconden weer in te schakelen. In eerste instantie dacht ik dat de connectoren van de aan/uit knop misschien verkeerd aangesloten zaten maar dat kan bijna niet fout gaan. De voeding is meer dan voldoende.

De specs zijn:
Antec Neopower 650 W v2.2
Club 3D Radeon HD4870 1024 MB DDR5
GeiL 2 GB DDR3-1333 Kit (Ultra versie)
Intel core 2 duo E8500
MSI X48C Platinum

De DDR3 bankjes heb ik in DIMM 2 en 5 gestopt en volgens de handleiding kon ik het beste gebruik maken van de DDR2/DDR3 turbo cards welke ik in de DDR2 slots heb gestopt, DIMM1 en 4.

Ik heb alles in alle rust geinstalleerd volgens de boekjes

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 10:16 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deze troubleshooter al doorgenomen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Als je alle componenten van je moederbord lostrekt en alleen met de benodigde hardware opstart (dus voeding, geheugen, processor), wat doet je PC dan? Test je systeem eens met een andere voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2008 10:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik uit dat verhaal kan halen is dat de voeding niet ok zou zijn. Wat ik misschien vergeet heb te melden is dat hij 1x bevroren heeft gesteen op het scherm voor de keuze om naar de bios te gaan.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even de CMOS clearen kan helpen. Batterijtje eruit of wellicht zit er een knopje / jumpertje op je mobo.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:18:
Het enige wat ik uit dat verhaal kan halen is dat de voeding niet ok zou zijn. Wat ik misschien vergeet heb te melden is dat hij 1x bevroren heeft gesteen op het scherm voor de keuze om naar de bios te gaan.
Je hebt binnen 4 minuten de hele troubleshooter doorlopen? Nee, ik doel niet alleen op de voeding maar op je complete systeem. Alles kan met elkaar in conflict komen, dat moet je proberen op te lossen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Nee Outerspace. Ik had hem al eerder doorlopen ;). Meerder malen zelfs. Ik ga nog wel even een cmos reset doen, wellicht helpt dat. Nu ben ik nog even aan het snuffelen en zie een ATX 8-pin power connector JPWR2. Hiervan zijn 4 aansluitingen op het mobo afgedekt. Nu heb ik aan mijn voeding ook een 4 pins maar ook een 8 pins connector. Ik begrijp dat dit voor de CPU supply is. Kan dit het probleem zijn?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Note: We willen graag weten WAT je hebt gedaan. Daarnaast kun je een topic na het doorlopen van de hangen FAQ openen in Processors, Moederborden en Geheugen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.