Toon posts:

[regex|osx] beste manier om automatisch te zoeken/vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geavanceerde zoek/vervang regular expression die ik regelmatig moet toepassen op grote bestanden. Nu doe ik dat nog handmatig binnen een zoek/vervang functie in smultron, maar het mooist zou zijn als het automatisch kan natuurlijk.

In principe zijn folderacties of automator-acties hier uitermate geschikt voor, maar heb er nog geen gevonden die dit kunnen.

Nu leek dit tootje (textalchemy) precies wat ik nodig had, maar bestaat de website niet meer.

Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Wat dacht je van de Terminal icm grep en sed? Of wil je echt een GUI hiervoor? :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een terminal command is qua werk op zich niet veel anders dan een zoek/vervang actie binnen smultron, buiten dat het laatste iets meer gui-gericht is ;)

Ik wil het proces het liefst automatiseren, niet per se met een gui. Idealiter zou het een scriptje moeten zijn die mbv folderaction aan een folder gehangen wordt. Zodra ik een betreffend bestand dan in die folder dump zou het automatisch door dat scriptje moeten worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

dan zou ik zeker voor een terminal script gaan :)

Ik denk dat je er met een bash script en sed met een paar regels mee klaar kunt zijn. Alternatief kun je ook een "hogere" scriptingtaal als Awk, Perl of Ruby gebruiken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan je met folderactions niet alleen applescript gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:20:
Maar kan je met folderactions niet alleen applescript gebruiken?
Vanuit Applescript kun je de 'do shell script' functie gebruiken ;)

Kijk ook even naar TextWrangler, die kun je vanuit de shell starten, maar je kunt ook de zoek- en vervangfunctie met regular expressions aansturen vanaf een Applescript. Als ik me het goed herinner kun je zelfs Applescripts 'opnemen' met TextWrangler.
Pagina: 1