Wireless Lan Adapter -> netwerk poort

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier en op internet al rond zitten kijken maar ik kan vrij weinig vinden over dit onderwerp.
Ik heb een TV van Samsung (LE52A756) en deze heeft een netwerkpoort voor het kunnen ophalen van content vanaf bijvoorbeeld een PC of andere apparaten.

Nu staat in de handleiding op pagina 25 dat Samsung een Wireless Lan Adapter verkoopt die je hierin kan pluggen zodat het netwerk meteen wireless is. Maar deze kan ik niet vinden op de Samsung site of ergens anders.

Als deze nog niet verkocht wordt dan wil ik best voor een andere oplossing gaan maar wat moet ik dan precies hebben? Ik heb al een access point waar mijn internet en xbox 360 en computers op aangesloten zijn dus ik wil niet nog een access point. Maar is er een ander soort apparaat wat ik via een netwerkkabel aan de TV kan koppelen die weer kan verbinden aan de access point?

Mijn Access Point is nu een Linsys WRT54G.

Dus wat ik zoek:

1) de Samsung wireless adapter of
2) een Lan -> kabel -> apparaat dat wireless kan verbinden met een access point. (Hoe heet zo'n apparaat?)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 14:34

Caveman

whahoehaha

In principe heet dat ook een access-point, probeer deze eens: http://www.productervarin...point/asus/wl-330g-22725/

Met deze AP heb ik al verschillende bedrade apparaten, wireless gemaakt.
De enige manier om van een netwerk aansluiting naar wireless te gaan is een AP, ik zie het probleem ook niet waarom je niet meerdere AP's zou willen hebben. Twee AP's kun je ook gewoon met elkaar contact laten maken hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Caveman op 02-10-2008 10:02 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• ronaldmathies
  • Niet online
Caveman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:58:
In principe heet dat ook een access-point, probeer deze eens: http://www.productervarin...point/asus/wl-330g-22725/

Met deze AP heb ik al verschillende bedrade apparaten, wireless gemaakt.
De enige manier om van een netwerk aansluiting naar wireless te gaan is een AP, ik zie het probleem ook niet waarom je niet meerdere AP's zou willen hebben. Twee AP's kun je ook gewoon met elkaar contact laten maken hoor.
Maar bestaan er geen andere apparaten die niet als een accespoint gedragen? maar gewoon als een soort van adapter fungeren (client zeg maar)?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, dat heten WiFi NICs, maar die sluit je dus niet aan op een ethernet poort maar op een USB/PCI/wat dan ook bus/poort/slot :z

Voor wat jij wilt heb je ee AP nodig. Het apparaat van Samsung is een compacte AP die specifiek hiervoor ingericht is, maar een willekeurige andere AP kan feitelijk hetzelfde doen (en nog een stuk meer)...

Oslik blyat! Oslik!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Eigenlijk denken mensen bij een AP aan een apparaatje wat signalen uitzendt en waar je op kan connecten, maar het kan ook omgekeerd, en dat ga jij nu doen met je AP, zo kan je die als client instellen en draadloos verbinden met je WRT54G

• ronaldmathies
  • Niet online
Aha, kijk, en ik maar denken dat samsung een wonder apparaatje heeft gemaakt :-)

Dan moet ik maar eens rondkijken naar een AP, want mijn versterker heeft ook netwerk en de blue ray en harddisk recorder krijgen ook netwerk. Dus een AP met een x aantal poorten begint interesanter te worden.

Hoe zit het eigenlijk met de vertraging, want nu krijg ik dan PC -> wireless naar AP -> wireless naar AP -> TV, voor het afspelen van films? gaat dat nog wel goed dan of is er te veel vertraging? (films op DVD kwaliteit bedoel ik dan)

Of is 54g zowieso niet genoeg bandbreedte?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
ronaldmathies schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:55:
Aha, kijk, en ik maar denken dat samsung een wonder apparaatje heeft gemaakt :-)
Neen, das gewoon om er geld uit te kloppen ;)
Dan moet ik maar eens rondkijken naar een AP, want mijn versterker heeft ook netwerk en de blue ray en harddisk recorder krijgen ook netwerk. Dus een AP met een x aantal poorten begint interesanter te worden.
Hmm, dan denk ik dat je een AP moet nemen en die verbinden met een switch, ik heb nog nooit een pure AP gezien met switch poorten, dan is het meestal een draadloze router, en die zijn doorgaans moeilijker in te stellen als client ...
Hoe zit het eigenlijk met de vertraging, want nu krijg ik dan PC -> wireless naar AP -> wireless naar AP -> TV, voor het afspelen van films? gaat dat nog wel goed dan of is er te veel vertraging? (films op DVD kwaliteit bedoel ik dan)

Of is 54g zowieso niet genoeg bandbreedte?
54G lijkt me wel goed te werken, ik kijk meestal wel DivX of Xvid, maar ik denk dat een DVD ook wel moet gaan, mits een korte laadtijd... (buffering enz)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DVD kwaliteit is so 1990's :z

Dat gebruikt maar een paar Mbit/s - zolang je signaal een beetje fatsoenlijk is moet dat lukken met 801.11g of n.

HD is andere koek, zeker BluRay-achtige dingen die >30Mbit/s kunnen trekken. Misschien gaat het wel draadloos met 802.11n op een goede dag, maar daar zou ik gewoon alles bedraad aanraden. Scheelt veel frustratie.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1