W2003 Terminal Server Logon Local ipv Domain

Pagina: 1
Acties:

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb meerdere klanten die per vandaag bellen met de klacht dat als ze inloggen op hun Windows 2003 Terminal Servers dat standaard de gebruiker inlogt op het domein, %LOKALE COMPUTER NAAM% ipv het DOMEIN.

Overigens zat er ook ene Windows 2000 TS bij.

Windows Updates staan uitgeschakeld ... Toch heb ik het gevoel dat er globaal iets is gewijzigd bij Microsoft.
Of in de RDP of op de servers?

Meerdere mensen met dit probleem of heeft iemand een idee?
Ik zoek liever eerst naar de oorzaak van de plotselinge wijziging dan naar een oplossing over deze issue, want die zijn er vele en zijn me bekend!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
TS meld hierboven dat hij de oplossing wel weet, maar geinsteresseerd is in de oorzaak, waarom dit ineens gebeurd zonder dat er wijzigingen geweest zijn. ;)

• Randeazy
Dank je,

maar zoals ik al aangaf ben ik op zoek naar de plotselinge oorzaak van de storing die per 1 - 10 mijn klanten is binnen gedrongen...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij mijn weten is dit standaard gedrag en ik ken het ook niet anders. Het logondomain blijft altijd staan op het domein wat de laatste aangelogte user gekozen heeft.

Is het geen optie om gebruikers met UPN (bv mailadres) aan te laten loggen? Dan weet je zeker dat je er nooit meer last van hebt. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 02-10-2008 09:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Nou onze ts hebben hier geen last van, dus zal wel een config of update bij jullie servers zijn dan.
Lijkt me ook sterk dat MS dit in een keer zou veranderen.

[ Voor 22% gewijzigd door pennenlikker op 02-10-2008 11:09 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Heeft er iemand (lees systeembheerder) lokaal aangemeld en gereboot?...

• Randeazy
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:12:
Heeft er iemand (lees systeembheerder) lokaal aangemeld en gereboot?...
Nee, en het vage is...
ik heb de klacht vanochtend ruim een uur kunnen reproduceren met een client( Sp2 RDP6.0)
vervolgens was deze plots verdwenen en werkte het weer.

Vervolgens belde ik een gebruiker die de storing ook had, en tijdens ons gesprek testte hij het en kreeg hij de melding weer..

een 2e x gaf nu wel een normaal domein!! (ook sp2 maar dan met RDP 6.1)
Hierna RDP6.1 op mijn client geinstalleerd en dat werkt ook goed..

het blijft een vaag probleem...en ik ga er idd niet vanuit dat MS zomaar iets op de servers gewijzigd heeft...dus lijkt me het probleem bij de clients te liggen...wellicht toch de SP3 instlalatie die er doorheen geduwd word.. :/
Pagina: 1